Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tarievenlijst Vodafone bij bericht "Vodafone kondigt nieuwe"

Pagina: 1
Acties:

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:07
Beste redacteuren,

Met interesse heb ik het artikel gelezen. Toch heb ik een paar opmerkingen:

1. In het artikel wordt aangegeven dat alle belminuten per seconde worden afgerekend. Als een meer dan gemiddeld volger van de telecombranche begrijp ik daaruit dat ook de eerste minuut dan niet naar boven wordt afgerond. Als ik de uitgebreidere prijslijsten bekijk dan blijft dat nog steeds wel gebeuren. Misschien een suggestie om die tekst aan te passen?
2. Ook blijft onvermeld dat je de bundels niet meer standaard in het buitenland kan gebruiken, zoals dat nu wel kan bij de BSW-Smart abonnementen (met maximum van 60 dagen en 500 smsjes per maand).
3. Tenslotte wordt vermeld dat Tethering en VoIP zijn toegestaan bij de nieuwe abonnementen, maar dit is nu ook al mogelijk bij de Smart-abonnementen (zie de prijslijst van BSW-Smart).

Tot slot: inmiddels staan de uitgebreidere prijslijsten (zonder PR-poeha) ook op de site van Vodafone. Is het misschien een idee om hier naar te verwijzen in het artikel?

Hier staat de prijslijst:
http://over.vodafone.nl/s...l_Sms_Web_14_mei_2012.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door rclahsen op 23-04-2012 16:21 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback :)
1. In het artikel wordt aangegeven dat alle belminuten per seconde worden afgerekend. Als een meer dan gemiddeld volger van de telecombranche begrijp ik daaruit dat ook de eerste minuut dan niet naar boven wordt afgerond. Als ik de uitgebreidere prijslijsten bekijk dan blijft dat nog steeds wel gebeuren. Misschien een suggestie om die tekst aan te passen?
Ik ken geen abonnementen waarbij dat niet gebeurt: volgens mij gaat bellen per seconde altijd pas in na de eerste minuut - wat dan geldt als een soort starttarief.
2. Ook blijft onvermeld dat je de bundels niet meer standaard in het buitenland kan gebruiken, zoals dat nu wel kan bij de BSW-Smart abonnementen (met maximum van 60 dagen en 500 smsjes per maand).
Goed punt, voeg ik even toe.
3. Tenslotte wordt vermeld dat Tethering en VoIP zijn toegestaan bij de nieuwe abonnementen, maar dit is nu ook al mogelijk bij de Smart-abonnementen (zie de prijslijst van BSW-Smart).
Woeha! Weten ze dat bij Vodafone zelf wel? Afgelopen zaterdag hebben ze een statement aan Kassa gestuurd, waaruit dat in elk geval niet blijkt. Ik heb even gevraagd of ze het wisten :)

Prijslijst als link lijkt me nuttige toevoeging, heb ik dus ook gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door arnoudwokke op 23-04-2012 21:22 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:07
arnoudwokke schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:19:
Dank voor je feedback :)

[...]

Ik ken geen abonnementen waarbij dat niet gebeurt: volgens mij gaat bellen per seconde altijd pas in na de eerste minuut - wat dan geldt als een soort starttarief.
Ik ken die abonnementen ook niet: meestal wordt afronding van de eerste minuut ook een soort 'starttarief'. Als Vodafone weer teruggaat naar bellen-per-seconde, betalen-per-seconde voor alle minuten dan is dat wel weer een kleine verbetering (volgens mij heeft Vodafone dat afgeschaft bij de abonnementen die in 2005 zijn geïntroduceerd, als ik de oude prijslijsten bekijk). Maar helaas is dat niet zo.

Als de zin "Alle belminuten worden per seconde afgerekend." wordt aangepast naar "Alle gesprekken worden na de eerste minuut per seconde afgerekend" dan klopt het weer.