Ik ben van plan om binnenkort een htpc aan te schaffen, nu heb ik een aantal onderdelen op het oog, waaronder de asrock a75m-hvs en de ms-tech mc-1200. De behuizing komt met een voeding van 350W. Helaas zit er aan de voeding standaard alleen een 4-pins cpu aansluiting terwijl het bord een 8-pins aansluiting heeft. Ik weet dat er verloopstukjes zijn van 4 naar 8-pin, maar ik vraag me af of dit problemen kan opleveren. De cpu wordt een AMD A4-3400 die hoogstwaarschijnlijk niet gaat worden overgeclocked. Kan iemand met zekerheid zeggen of diet wel of niet gaat werken?
Gaat werken waarschijnlijk wel werken, heb ook eens met een 250watt voeding met 4pin een P45 moederbord met 8pins waar een E7200 op zat van stroom voorzien. Ging prima.
Meeste PC's werken gewoon met een 4pin connector ookal zit er een 8pin op het moederbord.
Ik zou even (voor de zekerheid) kijken in het online manual van het moederbord, mits die er is. Die 8Pin is enkel voor een stabielere stroomvoorziening (goed voor overklokken), en volgens mij voor hongerige CPU's (6-core's) Dat laatste weet ik niet zeker...
Met een i7 overclock ofzo zou ik het niet doen, maar voor een HTPC is het no problem.
Dat er een 8 pins aansluiting op zit betekend niet dat dit per direct noodzakelijk is, dit is vaak voor de wat hongerige cpu's. De CPU die jij aangeeft zal naar alle waarschijnlijkheid dan ook gewoon werken i.c.m. de 4 pins kabel.
Dank voor de snelle reacties. In dat geval ga ik niks veranderen aan mijn setup.
De search werkt, waarom komt deze vraag dan zowat maandelijks terug?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
gaat wel werken, ik gebruik zelf ook een 4 pins-connector in een 8 pin slot
Pagina: 1