Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe versturen ze deze mail?

Pagina: 1
Acties:

• Irene112
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-03-2019
Hallo,

Ik heb een probleem.. Ik word volgens mij gehackt ofzo.. Er heeft iemand vanaf mijn email adres een mail verstuurd naar mn vrienden om af te spreken. Maar het rare is, er zijn meerdere mails gestuurd met dezelfde inhoud en ook aan mensen waar ik helemaal geen email adres van heb. Ook staan er dingen in die alleen mensen weten die mij of mijn vrienden kennen... (zoals in welke kroeg ik kom en met wie.. maar dit zou je zo van facebook kunnen halen.) Ik krijg de email zelf niet, moet er dus achter komen wegens oplettende vrienden...

Hetzelfde is me een tijd terug ook al overkomen. Toen heb ik ook mijn wachtwoord veranderd, nu weer.. Maar het helpt dus niet. Wat kan ik hier aan doen en hoe doen ze dit? Bestaat er site ofzo om zulke mails te versturen?

Bedankt!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-11 14:51
Als jij een keylogger of iets dergelijks op je computer staan, kun je je wachtwoord nog zo vaak veranderen maar dan vinden hackers, of spambots hem toch direct weer. Ik zou toch eerst eens kijken wat er allemaal op je pc staat en daar de voornaamste oorzaak te vinden voordat je weer je wachtwoord veranderd.

Weet je zeker dat het 'automatische' mails zijn? Misschien heb je gewoon te maken met een grappenmaker die jouw wachtwoord makkelijk kan achterhalen via je pc.

Staan de mailtjes ook bij je verzonden items? En om wat voor mail gaat het? Een gratis webvariant, of een @ziggo account ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door KirovAir op 23-04-2012 14:40 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

email spoofing, je kan gewoon een email versturen vanaf een emailaddres die je niet bezit.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wegens het ontbreken van relevante info kan je alleen maar kijken naar van welk ip/machine de mail afkomstig is.
De bron van het mailtje zou je dat moeten kunnen vertellen.

Een afzenderadres is zo eenvoudig te faken dat je dat nooit kunt vertrouwen.

Abort, Retry, Quake ???

• Irene112
Hoe zou iemand mijn wachtwoord kunnen achterhalen via mijn pc? (Het zou kunnen hoor..)

En als ik een keylogger heb, hoe weet ik dat en hoe vind ik dat?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Iedereen kan zelf een naam invullen en een afzender email adres. Heb je een webmail provider, a la hotmail of gmail, kijk eens in je verzonden items. Staan die mails daar niet in, ben je niet gehacked. Of is de kans kleiner. Staan die mails daar wel in, dan zit er iemand op jou account te mailen.

Als ik een naam verzin, en een email-adres, kan ik gewoon mails versturen. Ik krijg natuurlijk nooit wat terug, maar versturen is geen enkel probleem.

Ey!! Macarena \o/

• Irene112
Ik heb hotmail en het staat niet bij verzonden items...
Maar het is wel vanuit mijn email adres verstuurd... (als je replyed krijg ik de email).

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan kan je er helemaal niets aan doen. Behalve dat het vervelend is, is hier gewoon geen oplossing voor. Helaas maar waar.

Ey!! Macarena \o/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vergelijk het met analoge post: iedereen kan een brief in de bus gooien met jouw adres als afzender er op geschreven. Kun je ook niks tegen doen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je de headers van de mails bekijkt kan je eventueel wat te weten komen over de 'echte afzender'. Mailadressen zijn vrij makkelijk te spoofen. Algemeen gebruik van bepaalde authenticatiemethoden kan het mailverkeer eventueel wat veiliger maken/afzendadressen wat minder belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 23-04-2012 17:58 ]

Pagina: 1