Hyper212EVO boutje kapot gedraaid in Mobo

Pagina: 1
Acties:

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:02
Ik heb een Hyper212EVO (die compatible moest zijn met de nieuwste LGA2011 socket) proberen te monteren op mijn Asus p9x79pro. Volgens de omschrijving moest het schroefdraad aan de achterkant van het mobo eruit komen om de backplate te installeren. (ik hoor jullie al grinniken) Vond het al wat moeilijk gaan en i.c.m. een ratel was er niet veel voor nodig om de bout te doen breken. Met als gevolg het schroefdraad dat er nog in vast zit..

Achteraf lees ik dat de 212Evo wel compatible is maar dan alleen met een Free bracket die je via internet moet aanvragen wat al met al tussen de 3 en 7 werkdagen kan duren. Een behoorlijk domper! Ook lees ik dat de nieuwe socket2011 geen backplate nodig heeft. Veel achteraf ge-lees helaas.

Ik heb vervolgens geprobeerd het boutje eruit de boren maar dit gaat nog niet zo makkelijk. Er is een grote kans dat ik het niet helemaal netjes en met behoudt van het schroefdraad, ga lukken.

Kom ik er mee weg om de koeler met 3 schroefjes vast te zetten?

De hyper212 is nogal een groot ding wat uitsteekt en waar de nodige kracht op komt te staan, waardoor de deze mogelijk wat trekt. Is het verstandiger een koeler te kopen die dichter op het mobo zit?

Iemand die advies kan geven / ervaring delen?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:32
als je de koeler met 3 boutjes van zet, zit hij waarschijnlijk scheef en heeft hij dus geen goed contact met je cpu. Das natuurlijk niet goed voor de koeling. Je kan misschien met een klein boortje oid het schroefdraad wat er nog in zit er uit krijgen en er dan een nieuw boutje in doen.
Of zelfs helemaal uitboren en een maatje groter tappen/maatje groter boutje er in.

• Plint
met schroef
https://lh3.googleusercon...4RHt9-U/s800/IMG_1468.JPG

redelijk uitgeboord
https://lh3.googleusercon...Nc1YNGg/s800/IMG_1479.JPG

Maatje groter boren kan wel, maar heb ik zelf niet het geschikte gereedschap voor. Waar de schroef ingedraaid zit, is weer harder dan de schroef zelf. Dan zou ik eigenlijk een klopboor moeten hebben zodat je er ook recht op kan boren.

heerlijk dit, je hele workstation in onderdelen klaar hebben liggen en bij de eerste aktie al vastlopen :'(

[ Voor 42% gewijzigd door Plint op 23-04-2012 13:31 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:32
bah, dat ziet er niet echt relax uit

• Plint
Ik ben al aan het twijfelen of ik niet gewoon een nieuw mobo en koeler (die wel out of the box compatible is) bestel. En deze rustig laten liggen voor reparatie op een ander moment..

baalmomentje / leermomentje / shitmomentje

Verwijderd

Dit moet je echt doen als je er veel tijd en geduld voor hebt, haastig doen gaat alleen maar fout.

• Plint
Ja dat idee had ik ook. Ik heb daarom begin deze middag een nieuw moederbord & koeler besteld.

Stuk minder frustratie nu :) en kan ik morgen mijn workstation afbouwen. het huidige mobo kan ik wellicht gebruiken voor de rendercomputer die ik binnenkort ga bestellen. Heb ik mooi de tijd om hier rustig naar te kijken. Misschien zijn er kleine bedrijfjes die dit netjes kunnen fixen.
Pagina: 1