Suround op externe dvd

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 15:35
Ik heb een externe dvd speler voor de tv en nu wil ik daarbij een suround setje kopen.
Wat kan ik hier het beste voor nemen?

Verwijderd

Je moet effe wat duidelijker zijn. *D.
Bijvoorbeeld heeft die dvd-speler een dolbi-digital decoder of niet.

Ik neem aan dat je bij een DVD vooral van de mooie sound wil genieten. Dus wil je dolby 5.1 geluid als je DVD zulke sound tracks bevat.

Mogelijkheid 1:
DVD speler bevat al een decoder. Dus kan je een versterker aanschaffen met Dolbi Digital voorbereid. (scheelt $$ :7)

Mogelijkheid 2
DVD speler bevat geen decoder. Moet dan een versterker aanschaffen met DD decoder.

Meeste merken hebben van beide soorten genoeg aanbod. Dus keuze afhankelijk van wat je te besteden hebt.

Ik heb zelf een sony DB930 met DD en DTS decoder. koste 1/2 jaar terug rond 1300,-.:9
Ben er dik teverden mee.

Greetzzzzzz

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 15:35
Ehhhh... geen idee eigenlijk of dat ding een decoderding heb!
Tis zo'n standalone apparaat die ook mp3's enzo kan afspelen.
Wel met optical en ook 5.1 d8 ik.
Maar 1300 piek word me toch echt wel te gek.
Zo 500 piek vin ik mans zat......

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Voor 500 piekies heb je niet veel keus.

Om te kijken of je DVD-speler een decoder heeft moet je aan de achterzijde kijken welke uitgangen erop zitten. Als ie een decoder aan boord heeft, zit er een 6*tulp-aansluiting op. Dit is een 5.1 output.

Als je deze niet heeft, heeft ie geen decoder en zul je dus een receiver mét decoder aan moeten schaffen.

Ik zelf heb de STR DB940 (opvolger van de eerder genoemde 930) en ben er ook blij mee.

Let wel op: een optische of coaxiale digitale uitgang zegt helemaal niets. Een digitaal signaal moet namelijk nog steeds worden gedecodeerd.