p3 ........ Athlon GFD?

Pagina: 1
Acties:

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Binnenkort ben ik van plan mn systeem te upgraden. Ik dacht aan een p3 650 of een athlon 700. (ik wil ze alle twee overklokken). Nu zou ik graag willen weten of je bij de p3's de multipier kan veranderen bij het overklokken of dat je het puur met de FSB moet doen, of alle twee?. En ook hoe dit bij de Athlon zit, met multiplier of FSB of alle twee?
Ook zou ik graag willen weten hoe dit zit bij de celeron 2
En ook zou ik graag willen weten wat een GFD voor een athlon is en hoe je die moet bevestigen.

Alvast bedankt.

aahh durka durka durka

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

GFD= Gold Finger Device
GFD is een apparaatje die je op je Athlon kan klikken, hiewrmee kan je dan de multeplier veranderen.

Ik heb zelf geen ervaring met met aanbrengen van een GFD dus daar kan ik je niks over vertellen

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
GFD is inderdaad een Gold Finger Device. DIe klik je bovenop je Athlon en kunt zo mbv een dipswitch (of jumpers) je multiplier aanpassen. FSBN daarmee aanpassen gaat niet.

Bij de Celeron2 en de P3's is het helaas niet mogelijk om de multiplier te veranderen. Er zijn op die processoren ook geen mogelijkheden voor GFD's of iets dergelijks. Deze twee processoren kun je overklokken dmv het verhogen van de FSB. Dat is bij de Athlon helaas niet al te ver mogelijk, omdat de EV6 bus daar heel gevoelig voor is...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Correctie: Als je bij een P3 pin B21 afplakt met kevlar of teflon tape is de multiplier niet meer gelockt!
Doe dit alleen als je het kunt!

Verwijderd

=Alpha=Sniper hiero..

pin B21 afplakken helpt alleen bij een PII voor December '98 :) heb er zelf ervaring mee..

Mzzls