Harddisk Behuizing voor Xbox 360 Slim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergioalejandro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-07 18:50
Beste Tweakers,

Sinds donderdag heb ik de Xbox 360 Slim 4GB. De verkoper vertelde mij dat ik aan 4GB genoeg had. Echter kom ik nu al ruimte tekort. Maar om nu gelijk een HD van 250 GB te kopen vond ik wel erg overdreven. Ik heb nog een HD ( 20GB )van me oude Xbox 360 liggen. Kan ik die oude HD in een Harddisk Behuizing voor Xbox 360 Slim monteren? Herkent mijn Xbox die harde schijf dan? Zo niet wat zijn andere opties? Of moet ik er toch aan geloven om een nieuwe HD te kopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Google heeft wat voor je gevonden.

http://www.youtube.com/watch?v=KKnaixPCsns
http://www.gamerwok.com/m...ive-poor-mans-editio.html
http://www.squidoo.com/upgrade360HDD

Zelf heb ik er geen ervaring mee.
En je garantie ben je dan wel kwijt mocht je dat nog hebben ;)

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Check dx.com :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergioalejandro
Waarom garantie kwijt? Bedoel je bij m'n nieuwe xbox? Enigste wat je doet is toch een HD toevoegen? Hoef me Xbox er niet voor uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Garantie van je HDD ben je kwijt.
Ikzelf heb exact dit gedaan.
Gingen van een Premium Xbox naar een Lite.
Hierbij namen we ook de 4GB versie. We hebben toen de 20GB van de oude er los in gehangen (ondertussen bij Deal Extreme.com een behuizing besteld voor de nieuwe Xbox.
Mijn vrouw kwam voor 50 euro een 250GB HDD tegen nog voor de oude Xbox, dus ook die er uit gehaald.
Deze hebben we toen uiteindelijk in de behuizing van DX gezet en in de Xbox.

MS zal je Xbox hier echt niet voor bannen. Denk dat ze allang blij zijn dat mensen de HDD's kopen. :P
Bij ons draait het zo al sinds de Kinect uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergioalejandro
Oke, garantie op je HD van je xbox ben je dan kwijt? Ik heb de case besteld dus ik ga vanavond meteen proberen of die 20GB versie werkt. Neem aan van wel. Bedankt voor alle informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:48

Sorbo

Uw hulp in huis!

sergioalejandro schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:55:
Oke, garantie op je HD van je xbox ben je dan kwijt? Ik heb de case besteld dus ik ga vanavond meteen proberen of die 20GB versie werkt. Neem aan van wel. Bedankt voor alle informatie!
Op het moment dat je een nieuwe harde schijf koopt om deze in je xbox te stoppen, vervalt de garantie van die harde schijf. Je gaat namelijk op firmwareniveau aanpassingen doen aan de schijf, die het gevolg kunnen hebben dat je schijf niet meer zo functioneert als toen deze geleverd is, en daarom vervalt de garantie.

Met je xbox zal niets gebeuren, zowel qua werking als garantie niet. Mocht het omzetten van de HDD toch fout gaan, dan is het ergste dat kan gebeuren dat je xbox de nieuwe HDD niet meer herkent.

Mocht je je oude 20gb HDD om gaan zetten in een nieuwe behuizing, dan is er helemaal niks aan de hand: Die HDD is al geschikt voor gebruik bij de x360, en het enige dat je dus moet doen is even een nieuwe behuizing bestellen, de HDD omzetten naar die behuizing en eventueel even formatteren, mocht ie m niet direct willen pakken :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:17
Is geen HK hier

[ Voor 91% gewijzigd door PWM op 23-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordWhiskey
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 14:29
ik heb zelf hetzelfde gedaan voor mijn Xbox360 elite, ik heb een behuizing gekocht voor de HDD via tinydeal.com en een WD 250GB gekocht op conrad (was de enige die ze nog op voorraad hadden die werkt met de Xbox 360), hierna heb ik de eerste 16 bits van de HDD met een programma weten te flashen in DOS, toen in de behuizing gepropt en hij draait als een zonnetje!

Eeuwige roemlijst: 1. Achilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:14
sergioalejandro schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:55:
Is het uiteindelijk gelukt, ben er benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:29

SuBBaSS

-has Ryzen

LordWhiskey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:41:
ik heb zelf hetzelfde gedaan voor mijn Xbox360 elite, ik heb een behuizing gekocht voor de HDD via tinydeal.com en een WD 250GB gekocht op conrad (was de enige die ze nog op voorraad hadden die werkt met de Xbox 360), hierna heb ik de eerste 16 bits van de HDD met een programma weten te flashen in DOS, toen in de behuizing gepropt en hij draait als een zonnetje!
Ik ben zelf in het bezit van een Slim (met 250 GB HD) dus heb er nooit toeren mee uit hoeven halen, maar zoals jij het omschrijft, zo staat het me ook nog bij. Dat het dus niet zomaar een kwestie was van even een andere HD erin hangen en gaan. Met de eerste types (toen er nog niets meer dan de achterlijk dure 20GB schijven leverbaar waren) moest er toch ook iets met een of andere "signature" van de originele HD gebeuren.

Ben benieuwd of het met de nieuwste versies niets uitmaakt!

Edit:

Toch maar ff zelf meegezocht: ik lees in ieder geval dat er luitjes zijn die beweren dat het kan met een custom hdd, maar dat sommige apps/spellen toch alleen op een originele xbox hdd werken (??) terwijl anderen zeggen dat het prima werkt.
Hier vind ik in ieder geval een online store die een originele 320 GB xbox hdd verkoopt. Die heeft in ieder geval wel zo'n enclosure (maar is incl. shipping een whopping 137 dollar).
Uitsluitsel heb ik dus nog niet, maar ik begrijp wel dat bij een grotere harde schijf in een slim dat wel gewoon als storage te gebruiken is, dus dat zou kunnen voldoen voor de topicstarter. En wellicht werkt alles verder gewoon zonder toeren uit hoeven halen, dat zou alleen maar mooi zijn natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door SuBBaSS op 11-05-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 11:38
Om geen nieuw topic te openen reageer ik hier even.

Ik heb nog een 40 gig hardeschijf liggen van een oude playstation 3. Kan ik deze gewoon in een xbox case stoppen in mijn xbox slim duwen? Over de cases gesproken op amazon kom ik een case tegen die heet gewoon slim en een ander s slim. Die s slim is goedkoper alleen twijfel ik of deze in mijn xbox slim past.
Pagina: 1