Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 16:50
ik heb voor mijn ega thuis een Blackberry 9780 gekocht.
ze heeft een BEN abbo zonder internet.

er is thuis een draadloos netwerk waarop de blackberry connect.

nu heb ik daar Whatsapp op gezet en alle verbindingen op manual gezet behalve het draadloze netwerk.

dit leek goed te gaan de afgelopen 2 maand tot ze afgelopen maand een rekening kreeg van 7 euro voor gebruik mobiel internet, even op het apparaat kijken en ja daar stond 3G aan.

dit heeft ze niet zelf aangezet.

gisteravond instellingen handmatig alles op manual gezet en haar een whatsapp laten versturen, komt ze terug en staat 3G weer aan.

ik zit te zoeken op Google ( all connections off on blackberry ) en dit is dus ook de eerste maand goed gegaan maar nu lijkt er iets aangepast te zijn.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Hallo,

3G betekent niet meteen dat er ook echt data gestuurd en verzonden wordt.

Alleen dat de telefoon in verbinding is met een 3g netwerk.

Maar goed ik zou sowieso 3g gewoon uitzetten en de telefoon op het 2g netwerk laten werken als er toch niet mee geinternet wordt buiten wifi om.

Dat doe je als volgt. Ga naar Options - Networks and Connections - Mobile Network, dan "Network Mode:" op 2G zetten.

Bovendien moet data services in dat dezelfde menu op "off" staan. Check dat even.

Hopelijk helpt dat...