Toon posts:

Pc boot volleddig, geen beeld te bekennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik het volgende erg vervelende probleem, maar tot nog toe geen oplossingen gevonden.

Nu lees ik al jaren mee hier, en dus al veel problemen opgelost zien worden, werd het nu toch echt eens tijd om te registreren.

Het probleem is als volgt: de pc heeft zoalng ik hem heb altijd perfect gefunctioneerd.
En na een paar maanden stil te hebben gestaan tijdens verhuizing, weer in gebruik genomen.
Dit was geen probleem en het systeem heeft een tijdje prima zijn werk gedaan.

Afgelopen donderdag pc opnieuw opgestart, en vanaf dat moment geen 1x meer beeld gehad, terwijl de monitor wel netjes aangsloten zit via dvi.
Wel knippert het on/off knopje op de monitor om de seconde (alsof hij in standby staat).

Na het opstarten van de pc start het systeem gewoon normaal op, geen speciale piepjes, en hoor ik ook windows opstarten en kan ik inloggen, dit weet ik omdat ik de aanmeld en afmeld geluiden van windows hoor.

Wat iik zelf al geprobeerd heb:
-videokaart eruit halen en opnieuw plaatsen.
-gehele systeem opnieuw opbouwen.
-geheugen reepjes afzonderlijk en in verschillende sloten getest.
-alle interne en externe kabels nagelopen opdat alles wel juist en goed vast zit.
-monitor en videokaart getest in systeem van huisgenoot, werkte vlekkeloos.
-kaal opstarten met alleen cpu en of geheugen, dit gaf de gebruikelijke storingspiepjes.
-cmos clear dmv jumper en batterij verwijderen voor 10 min.+
-gekeken of moederbord geen contact maakte met backplate (dit was niet het geval).
-half google afgestruind, aantal (bijna)gelijkwaardige problemen gevonden, allemaal zonder oplossing.

hopelijk heeft hier iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of misschien tips heeft.

Mijn systeem:
-asus m4n7 nogwat moederbord am+2.
-standaard behuizing.
-saphire radeon hd4890 1gb.
-4gb ocz ddr3 1333 geheugen.
-ocz 500watt modular voeding.
-windows 7 ultimate.
-samsung syncmaster 940bw 19"
-seagate sata hdd.

Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Als je windows hoort, zou ik me niet met cpu e.d. bezig houden. Je hebt gpu/scherm bij andere computer getest, maar ook andersom? Dus een ander scherm op de computer?
Mogelijk dat je zo al een stap verder kunt komen.

Verder weet ik niet of je moederbord onboard video heeft, indien ja, die eens uitproberen.

Late edit @ hieronder, inderdaad timing :P

[ Voor 6% gewijzigd door crizyz op 23-04-2012 10:47 ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-02 16:44

Kwastie

Awesomeness

Gokje: Er zit ook een videokaart op je moederbord? (onboard) 'Externe' videokaart wordt niet gebruikt

Anders misschien andere monitor op deze computer testen (i.p.v. monitor ergens anders testen)

@hierboven: Nice timing >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Kwastie op 23-04-2012 00:58 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

Wildfire

Joy to the world!

Heb je toevallig ook een TV of andere monitor aangesloten op je videokaart? Ik heb namelijk weleens meegemaakt dat ook ik geen beeld kreeg, helemaal niets. Bleek de videokaart te defaulten naar output op de TV, die dus niet aanstond waardoor ik niets zag. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe