Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209922

Topicstarter
Na het kapot gaan van mijn Blackberry Bold is het eens tijd voor iets anders. Al een tijdje volg ik de ontwikkelingen in Androidland en heb dan ook interesse in dit OS.

Ik word stilaan gek van de Samsung dumbphone die ik voorlopig gebruik dus ik zou graag deze week bestellen :) Ik twijfel tussen de Sony Xperia S (vind ik er persoonlijk mooi uitzien) en de Google Galaxy Nexus.

De Nexus kost me inclusief verzenden €387, de Xperia S €454. Is deze meerprijs van een €70 de moeite waard? Het zou zonde zijn om voor dit bedrag twee jaar spijt te hebben van mijn keuze als ik voor de Nexus ga.

Alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Wat heeft de Xperia S dat de Galaxy Nexus niet heeft wat jij interessant vindt?
De grootste plus van de Xperia S is naar mijn mening dat het scherm een van de beste is die op dit moment op de markt is (heel scherp, behoorlijk natuurlijke kleuren, helder, goed wit). Als je echter van Super Amoled (contrast, echt zwart, 'levendige' kleuren) of grote schermen houdt, dan geef je misschien toch de voorkeur aan het scherm van de Galaxy Nexus.
Daarnaast heeft de Galaxy Nexus stock Android, de Xperia S een Sony skin. Persoonlijk hou ik helemaal niet van de Sony skin, maar dat is persoonlijk.
Uiteindelijk is het volgens mij een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sigis schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:36:
Wat heeft de Xperia S dat de Galaxy Nexus niet heeft wat jij interessant vindt?
De grootste plus van de Xperia S is naar mijn mening dat het scherm een van de beste is die op dit moment op de markt is (heel scherp, behoorlijk natuurlijke kleuren, helder, goed wit). Als je echter van Super Amoled (contrast, echt zwart, 'levendige' kleuren) of grote schermen houdt, dan geef je misschien toch de voorkeur aan het scherm van de Galaxy Nexus.
Daarnaast heeft de Galaxy Nexus stock Android, de Xperia S een Sony skin. Persoonlijk hou ik helemaal niet van de Sony skin, maar dat is persoonlijk.
Uiteindelijk is het volgens mij een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik twijfel vooral of de Nexus niet te groot is om comfortabel vast te houden... Morgen ga ik sowieso langs The Phonehouse gewoon om er even mee te spelen. Hopelijk zijn ze beide binnen in de winkel. Stock Android en de snelle updates op de Nexus vind ik zeker een voordeel!

De opslag van 32GB tov 16GB in het voordeel van de Xperia vind ik ook wel een belangrijk punt. Volstaat 16Gb voor "tweak"-gebruik (vanalles uittesten ;) ) ? Jammer dat in deze klasse telefoons bijna geen SD-slot te krijgen is.

EDIT: Nog even vermelden dat ik op dit moment een 2GB mobiel data-abbo heb. Geen idee of dat genoeg is om enkele dingen "in de cloud" te kunnen doen en zo minder lokale opslag te verbruiken. Punt blijft dat ik liever niet te krap zit op lokale storage.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 209922 op 23-04-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Daar heb je geen last van als je bijvoorbeeld een SGS2 koopt. Weliswaar een lagere resolutie scherm dan de Galaxy Nexus, maar wel 16 GB geheugen en uitbreidbaar met max 32 GB MicroSD kaart. Daarnaast vind ik Super Amoled Plus (RGB) duidelijk mooier dan Super Amoled (Pentile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sigis schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:01:
Daar heb je geen last van als je bijvoorbeeld een SGS2 koopt. Weliswaar een lagere resolutie scherm dan de Galaxy Nexus, maar wel 16 GB geheugen en uitbreidbaar met max 32 GB MicroSD kaart. Daarnaast vind ik Super Amoled Plus (RGB) duidelijk mooier dan Super Amoled (Pentile).
Hmm, 217 PPI (S2) tov 316 PPI (Nexus)... Is het display nog altijd beter op de S2 door de RGB-layout?

In dat opzicht vrees ik er ook voor dat, aangezien de S3 waarschijnlijk over 2 weken uitkomt (geen optie wegens verwachte winkelprijs van €600), Samsung de S2 niet meer van updates zal voorzien. Gegrond? Ik hoorde dat de Nexus normaal altijd de recentste versie krijgen, ook als Jellybean 5.0 uitkomt, klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 209922 op 23-04-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18
Anoniem: 209922 schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:08:
[...]

Hmm, 217 PPI (S2) tov 316 PPI (Nexus)... Is het display nog altijd beter op de S2 door de RGB-layout?

In dat opzicht vrees ik er ook voor dat, aangezien de S3 waarschijnlijk over 2 weken uitkomt (geen optie wegens verwachte winkelprijs van €600), Samsung de S2 niet meer van updates zal voorzien. Gegrond? Ik hoorde dat de Nexus normaal altijd de recentste versie krijgen, ook als Jellybean 5.0 uitkomt, klopt dat?
Betreffende de Nexus klopt dat tenzij er een hardware matige beperking ofzo zou zijn.
En betreffende toekomstige updates voor de S2 zodra de S3 er is kan niets gezegd worden.

Ik zou er zelf vanuit gaan dat het langer duurt voordat de updates er zijn en dat op een gegeven moment deze volledig zullen stoppen. Bv ik zou er niet vanuit gaan dat er ooit een Android 5.0 zal zijn voor de S2.
Tenminste geen officiële update van Samsung. Maar mijn mening van Samsung betreffende updates is sowieso nogal laag.
En er is altijd nog XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Koop alsjeblieft geen Sony: één en al drama.

Heb al twee Sony's gehad die overleden, ondanks bijzonder voorzichtig gebruik. Bij de één (T610) stopte het toetsenbord ermee na slechts 13 maanden, bij de andere overleed de USB-aansluiting (Vivaz). Beiden beruchte mankementen als ik het zo op internet las en beiden uiteraard net buiten de garantieperiode. In beide gevallen kan ik ook vrolijk doodvallen van de afdeling klantenservice. En zij dus sindsdien van mij ook.

Het is dat Vodafone erg coulant was en ik dus een vervangend toestel voor de laatste Sony kreeg (wederom een Vivaz, waarvan de USB-aansluiting ondertussen wederom halfgaar is), maar hierna nooit meer Sony. Idem dito voor een vriend van me, die ook een Vivaz heeft: aansluiting halfgaar.

Verder allebei dezelfde klachten over de Vivaz: beroerde accuduur, slecht scherm, slecht kantelmechanisme, slecht touchscreen en beroerd OS (Symbian S60). Verder heeft de Vivaz ook een eigen willetje: random foto's maken, filmen, bellen (aardig wat gezeur mee gehad), sms-en, internetten, etc. Daardoor dus ook nog eens een nóg kortere accuduur.

Verder ook aardig wat andere vrienden die meerdere overleden toestellen van Sony hebben liggen; allemaal binnen twee jaar. Samsung, Nokia: nooit gedoe mee gehad.

Nooit meer een Sony.

[ Voor 8% gewijzigd door TimMer op 23-04-2012 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Anoniem: 209922 schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:15:
Na het kapot gaan van mijn Blackberry Bold is het eens tijd voor iets anders. Al een tijdje volg ik de ontwikkelingen in Androidland en heb dan ook interesse in dit OS.

Ik word stilaan gek van de Samsung dumbphone die ik voorlopig gebruik dus ik zou graag deze week bestellen :) Ik twijfel tussen de Sony Xperia S (vind ik er persoonlijk mooi uitzien) en de Google Galaxy Nexus.

De Nexus kost me inclusief verzenden €387, de Xperia S €454. Is deze meerprijs van een €70 de moeite waard? Het zou zonde zijn om voor dit bedrag twee jaar spijt te hebben van mijn keuze als ik voor de Nexus ga.

Alvast bedankt voor het advies!
Het is me niet geheel duidelijk hoe je tot deze twee telefoons gekomen bent. Ik zou je randvoorwaarden even willen weten, bijvoorbeeld:
- scherm diagonaal
- scherm resolutie
- +/- €400, is dat tussen €350 en €450
- welke Android versie
Ik kan namelijk zo een aantal telefoons opnoemen die ook aan je eis van +/- €400 voldoet, buiten de twee door jou genoemde telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil vooral een toestel waarmee ik over een jaar of twee (of 3) nog mee kan met de nieuwste apps :) ik heb het dan niet echt over zware games. Ik speel maar heel af en toe een spelletje. Ik ben nogal geobsedeerd door prijs/kwaliteit, maar wil later geen spijt krijgen van een keuze als het over een dure telefoon gaat.

- Prijs tot €450
- Diagonaal bij voorkeur 4.3". Maar als een groter display in een even grote behuizing kan is dat natuurlijk ook goed.
- Resolutie > 800x480
- Storage bij voorkeur ruim bemeten of uitbreidbaar
- Android ICS of upgrade belooft, liefst nog verdere updates zoals eventueel bij de Nexus. Ik heb een lichte voorkeur voor stock Android
- Vlotte hardware en genoeg RAM
- Beetje degelijke behuizing
- Telefoonfuncties moeten uiteraard vlot werken :) (spraakkwaliteit OK)

De camera is minder belangrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 209922 op 23-04-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als dat je eisen zijn, snap ik niet waarom je enkel die twee bovenstaande ROM's in je OP hebt staan. Pricewatch met de volgende filters:
- €300-450
- >4,27"
- Resolutie >= 800*480
- Android
- Dual of Quad core
- RAM >= 512
De telefoons die je dan ziet zijn allemaal echt wel goede telefoons, alleen hebben sommigen net een iets snellere processor, of juist een mooier design, iets meer werkgeheugen, een ander paneel of een groter intern geheugen. Niemand weet wat er over 2 jaar verwacht wordt van een telefoon, dus als je echt het best op de toekomst wilt zijn voorbereid zul je de telefoon met de beste specs moeten nemen. Maar hier zul je zelf even over moeten nadenken.

[ Voor 20% gewijzigd door Arie- op 23-04-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 09:08
Zeker met je voorkeur naar stock Android zou ik de Galaxy Nexus halen. Hij is zeer goed geprijsd op het moment, en het scherm doet door de hogere resolutie zeker niet onder voor de Galaxy S2 (zelf in bezit, met de Nexus van een kennis kunnen spelen). Eventuele update naar 5.0 is op de Nexus het meest waarschijnlijk (garanties gaat niemand je geven, maar gekeken naar het updatebeleid van Google in het verleden...)

Uiteindelijk een persoonlijke keuze, maar bedenk er wel bij dat zowel de Galaxy S2 (welke een aardig stabiele nightly build van CM9 heeft, alleen de batterij gaat max een dagje mee), als de Galaxy Nexus een goede community op XDA heeft. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
De keuze is denk ik echt heel persoonlijk. Ik heb destijds bijvoorbeeld heel bewust gekozen voor de SGS2 boven de Nexus en Note, omdat ik het scherm mooier vond (met name de kleuren). Anderen hebben daar een hele andere mening over. Ik ken ook mensen die helemaal weg zijn van het retina scherm van de iPhone 4(s), die ik weer erg flets vind. Mijn oudste dochter is gek op Nova of anders Super LCD, mijn tweede houdt van Super Amoled en nog meer van Super Amoled Plus, ik vindt het Super LCD2 scherm van de One X op dit moment het mooiste, met het scherm van de Xperia S als goede tweede.

Qua prijs-kwaliteit verhouding denk ik ook dat de Galaxy Nexus de beste keuze is, zeker gezien je voorkeur voor stock Android en je wens voor toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben vandaag naar de winkel geweest en de toestellen (Nexus, SGS2, Xperia S) vast gehad. Persoonlijk vond ik de Xperia S het fijnst in de hand liggen en deze heeft een heel mooi scherm! Deze is wel zowat even groot als de Galaxy Nexus dat een groter scherm heeft...

De verkoper adviseerde me niet voor de Nexus te gaan, deze zou verouderde hardware hebben. Klopt dit? De interne opslag van 32GB voor de Xperia S vind ik wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Dan kan je weer zien hoe persoonlijk het is. Ik vind de Xperia S juist heel slecht in de hand liggen, met neme door de hoeken. De HTC Sensation vind ik bijvoorbeeld juist heel goed in de hand liggen,

De processoren zijn van dezelfde generatie en mijns inziens aan elkaar gewaagd, zowel CPU als GPU. Beiden hebben niet een erg krachtige GPU gezien de hoge resolutie, ik ben met name niet weg van de Adreno 220. Ik bedoel, de Xperia S heeft dezelfde CPU/GPU als de Sensation XE en die is toch een stuk ouder. De Mali 400 GPU van de Galaxy S2 en Note is bijvoorbeeld een stuk krachtiger.

Volgens zijn de grootste plussen van de Xperia S ten opzichte van de Galaxy Nexus de camera en het geheugen. De Galxy Nexus heeft een groter scherm, verwisselbare accu, stock Android en Bluetoots 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Ik snap het nou nog niet helemaal, je wil gaan 'tweaken' met je telefoon, maar toch wil je geen custom ROM (stock android) en je hebt geen idee van hoe goed de hardware van de verschillende telefoons is?

16GB (uiteindelijk hou je 12GB over wss) is een beetje weinig als je muziek + series/films er op wil hebben, tenzij je regelmatig dingen weer verwijderd :P (dat vergeet ik altijd)

32GB uitbreiden is zeer handig, om al je muziek/films/series op te zetten, dan kan je de rest voor standaard dingen als foto's/videos/apps overhouden.
Dan heb je dus wel een SGS2 nodig, die aan je eisen voldoet, maar natuurlijk (bijna) een jaartje oud is.
Toch heb ik niet het gevoel dat hij trager is dan de Nexus, een vriend van me heeft die zojuist gekocht, en die van mij verslaat hem in het openen van sommige Apps. (ik draai wel een custom ROM)
Geen gebrek aan RAM, normaal gezien nog 500MB over als ik een paar apps open heb staan.

Uiteindelijk is het gewoon een persoonlijke keuze.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verouderde hardware, lekkere verkoper dan. Er zijn momenteel nog geen 5 telefoons te noemen met betere hardware dan de Galaxy Nexus. Daarbij komt dat dit toestel al weer een half jaar oud is en er dus logischerwijs telefoons met betere hardware uit komen. Daarentegen is de Galaxy Nexus op sommige onderdelen weer heel snel, zoals bijvoorbeeld met browsen en flash. In een review op Youtube is hij een stuk sneller op dit onderdeel dan de One X, die betere hardware heeft.

Zelf heb ik de Galaxy Nexus vanaf launch en ben er heel blij mee. Toestel ligt goed in de hand en er is een enorme community voor custom ROM's op Rootzwiki (en XDA, maar die lopen achter). Batterij gaat bij gemiddeld gebruik twee dagen mee, iets wat ik de One X nog niet heb zien doen. Sony levert de Xperia met Android 2.3, een half jaar!! nadat ICS uitgekomen is. Ook al krijgt de Xperia een update, ik vind het persoonlijk vreemd dat dit niet standaard op het toestel zit als ICS al een half jaar uit is.

Zelf heb ik de GN voorzien van een custom ROM, de users die hem origineel hebben balen dat Google weliswaar met updates komt, maar dat dit niet heel vlot en enigszins random gaat. Zo hebben sommigen al 4.0.4 vanaf de dag dat deze uit kwam, terwijl anderen nog op 4.0.2 zitten en nog steeds op de update wachten.

Zelf doe ik geen games of andere zware dingen op mijn telefoon, dus qua processor hoef ik niet zo nodig een Quad Core. Camera gebruik ik zelden en vind de foto's op de GN behoorlijk goed. Misschien minder dan een ander toestel maar daar kan ik mee leven.

De GN heeft een NFC chip, waarmee in de toekomst betaald kan worden. Dat is handig, al is de vraag wanneer dit in Nederland gaat komen. Omdat de GN geen reclame telefoon is, is hij al vrij snel goedkoper geworden en daarnaast is hij wat origineler dan de zoveelste SGS of HTC. Dat vond ik zelf ook een voordeel.

Ik ken de Xperia niet, dus ik kan moeilijk vergelijken maar als je het Galaxy Nexus topic bezoek zul je enorm veel tevreden kopers zien. Dat zegt ook wel iets.

Ten opzichte van de SGS serie is het scherm bij de Galaxy Nexus anders, waardoor de (vind ik persoonlijk) erg nep uitziende kleuren bij de SGS gelukkig op de GN een stuk natuurlijker zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 23-04-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Wat CrissieOne en XeNeRgY zeggen is volgens mij in het algemeen waar en ik denk dat de SGS2 en SGN allebei goede keuzes zouden zijn. Ik heb echter het idee dat je eigenlijk de Xperia S wilt en bevestiging zoekt dat dit de beste keuze is alsmede verantwoording voor het prijsverschil. Mijn visie is: het zijn volgens mij allemaal goede toestellen. Kies degene die jou het meest aanspreekt, waar je een 'klik' mee hebt zeg maar. Hoe rationeel je ook probeert te zijn, zulk soort keuzes blijven toch grotendeels een gevoelskwestie.
Pagina: 1