Verouderde hardware, lekkere verkoper dan. Er zijn momenteel nog geen 5 telefoons te noemen met betere hardware dan de Galaxy Nexus. Daarbij komt dat dit toestel al weer een half jaar oud is en er dus logischerwijs telefoons met betere hardware uit komen. Daarentegen is de Galaxy Nexus op sommige onderdelen weer heel snel, zoals bijvoorbeeld met browsen en flash. In een review op Youtube is hij een stuk sneller op dit onderdeel dan de One X, die betere hardware heeft.
Zelf heb ik de Galaxy Nexus vanaf launch en ben er heel blij mee. Toestel ligt goed in de hand en er is een enorme community voor custom ROM's op Rootzwiki (en XDA, maar die lopen achter). Batterij gaat bij gemiddeld gebruik twee dagen mee, iets wat ik de One X nog niet heb zien doen. Sony levert de Xperia met Android 2.3, een half jaar!! nadat ICS uitgekomen is. Ook al krijgt de Xperia een update, ik vind het persoonlijk vreemd dat dit niet standaard op het toestel zit als ICS al een half jaar uit is.
Zelf heb ik de GN voorzien van een custom ROM, de users die hem origineel hebben balen dat Google weliswaar met updates komt, maar dat dit niet heel vlot en enigszins random gaat. Zo hebben sommigen al 4.0.4 vanaf de dag dat deze uit kwam, terwijl anderen nog op 4.0.2 zitten en nog steeds op de update wachten.
Zelf doe ik geen games of andere zware dingen op mijn telefoon, dus qua processor hoef ik niet zo nodig een Quad Core. Camera gebruik ik zelden en vind de foto's op de GN behoorlijk goed. Misschien minder dan een ander toestel maar daar kan ik mee leven.
De GN heeft een NFC chip, waarmee in de toekomst betaald kan worden. Dat is handig, al is de vraag wanneer dit in Nederland gaat komen. Omdat de GN geen reclame telefoon is, is hij al vrij snel goedkoper geworden en daarnaast is hij wat origineler dan de zoveelste SGS of HTC. Dat vond ik zelf ook een voordeel.
Ik ken de Xperia niet, dus ik kan moeilijk vergelijken maar als je het Galaxy Nexus topic bezoek zul je enorm veel tevreden kopers zien. Dat zegt ook wel iets.
Ten opzichte van de SGS serie is het scherm bij de Galaxy Nexus anders, waardoor de (vind ik persoonlijk) erg nep uitziende kleuren bij de SGS gelukkig op de GN een stuk natuurlijker zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Aghanim op 23-04-2012 22:17
]