Oorspronkelijk heb ik een opleiding tot cameraman gevolgd en succesvol afgerond, maar sinds ik mijn Canon EOS 550D heb maak ik steeds meer foto's. Nog nooit fotografie-lessen gevolgd, nog nooit een cursus gevolgd, maar gewoon mijn algemene camera-kennis meegenomen naar deze hobby. Foto's maken doe ik al zolang ik een fototoestel vast kan houden, maar omdat dit mijn eerste eigen toestel is gebeurd het nu een stuk vaker én een stuk serieuzer. Hierbij dan ook mijn eerste Tweakers test-case, over de lente!

1. White Blossom

2. Flying by!

3. Cutest rabbit ever!

4. Young birds demand food

5. The smell of purple in the afternoon

6. Guardian of the garden
De hele set 'The beginning of spring '12' vind je hier.
Mijn vraag is nu eigenlijk: wat is goed, wat is fout, wat kan er beter, etc. Qua kleurcorrectie is het voor mij nog speelkwartier dus ook daar hoor ik graag reacties op. Ook ben ik benieuwd wat jullie van het door mij gekozen formaat vinden. 2:1 vind ik persoonlijk een erg mooi formaat, maar geen idee of het door anderen ook zo gewaardeerd wordt
Alles is overigens bewerkt in Photoshop (mijn 1e keus aangezien ik er nu al zo'n 7 jaar mee werk) en de foto's zijn gemaakt met de 18-55 kitlens en de 50mm f/1.8 (Plastic Fantastic).

1. White Blossom

2. Flying by!

3. Cutest rabbit ever!

4. Young birds demand food

5. The smell of purple in the afternoon

6. Guardian of the garden
De hele set 'The beginning of spring '12' vind je hier.
Mijn vraag is nu eigenlijk: wat is goed, wat is fout, wat kan er beter, etc. Qua kleurcorrectie is het voor mij nog speelkwartier dus ook daar hoor ik graag reacties op. Ook ben ik benieuwd wat jullie van het door mij gekozen formaat vinden. 2:1 vind ik persoonlijk een erg mooi formaat, maar geen idee of het door anderen ook zo gewaardeerd wordt
Alles is overigens bewerkt in Photoshop (mijn 1e keus aangezien ik er nu al zo'n 7 jaar mee werk) en de foto's zijn gemaakt met de 18-55 kitlens en de 50mm f/1.8 (Plastic Fantastic).
[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 23-04-2012 18:20 ]