Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 22:18

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Oorspronkelijk heb ik een opleiding tot cameraman gevolgd en succesvol afgerond, maar sinds ik mijn Canon EOS 550D heb maak ik steeds meer foto's. Nog nooit fotografie-lessen gevolgd, nog nooit een cursus gevolgd, maar gewoon mijn algemene camera-kennis meegenomen naar deze hobby. Foto's maken doe ik al zolang ik een fototoestel vast kan houden, maar omdat dit mijn eerste eigen toestel is gebeurd het nu een stuk vaker én een stuk serieuzer. Hierbij dan ook mijn eerste Tweakers test-case, over de lente!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7057/7103774665_9fd2dfd5fa_z.jpg
1. White Blossom

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5458/7103773025_6b63327386_z.jpg
2. Flying by!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5038/6957699500_c33844dfda_z.jpg
3. Cutest rabbit ever!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7043/7103765737_66d2fd7668_z.jpg
4. Young birds demand food

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5192/7103784251_a9d3814527_z.jpg
5. The smell of purple in the afternoon

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5350/6957695496_38ff89cdd7_z.jpg
6. Guardian of the garden

De hele set 'The beginning of spring '12' vind je hier.

Mijn vraag is nu eigenlijk: wat is goed, wat is fout, wat kan er beter, etc. Qua kleurcorrectie is het voor mij nog speelkwartier dus ook daar hoor ik graag reacties op. Ook ben ik benieuwd wat jullie van het door mij gekozen formaat vinden. 2:1 vind ik persoonlijk een erg mooi formaat, maar geen idee of het door anderen ook zo gewaardeerd wordt :+

Alles is overigens bewerkt in Photoshop (mijn 1e keus aangezien ik er nu al zo'n 7 jaar mee werk) en de foto's zijn gemaakt met de 18-55 kitlens en de 50mm f/1.8 (Plastic Fantastic).

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 23-04-2012 18:20 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Foto 1,2 en 5 zijn gave foto's en behoeven wat mij betreft geen verbetering.
Bij foto 3 stoor ik me een beetje aan dat raar wit dingetje in de 'snorharen' van het konijn. Foto 4 vind ik wat aan de donkere kant.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
navlim schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:11:
Foto 1,2 en 5 zijn gave foto's en behoeven wat mij betreft geen verbetering.
Bij foto 3 stoor ik me een beetje aan dat raar wit dingetje in de 'snorharen' van het konijn. Foto 4 vind ik wat aan de donkere kant.
Dat dingetje is een stukje zaagsel :) Zal er volgende keer wat beter op letten en waar nodig naderhand nog weghalen. Dat nestje was overigens nog best lastig fotograferen. Het zit namelijk in de klimop en die is best dichtbegroeid. Dichtbij komen is echt héél lastig en het is daarbinnen behoorlijk donker. Er komen vast nog meer foto's van dat nestje in de toekomst dus misschien dat ik de ISO dan opschroef naar 3200 ofzo voor een wat lichtere foto. Maar tof dat je de rest gaaf vindt!

Zojuist overigens nog een foto van onze hond toegevoegd, die was ik net vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:33
Mooie shots en leuke serie hoor, dat alles 16/9 is komt zeker omdat je daarvan houdt adv je opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind de bokeh bij #5 niet lekker wegkijken eigenlijk. Weet niet wat het is ,maar erg onrustig.
Bij #6 vind ik de uitgebleekte lucht jammer en de kleuren lijken imo niet te kloppen, maar verbeter me gerust.
Bij 1 vind ik de kadering aan de bovenkant een beetje jammer.

Het feit dat ik kritiek heb betekent niet dat ik het ook beter kan ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Ik vind het los van elkaar leuke foto's, maar het is niet echt een serie, daar verschillen ze te veel voor. Alleen de eerste twee pas wel aardig bij elkaar.

En ik ben ook nooit zo weg van extreme breedbeeldfoto's, alhoewel het hier bij sommige foto's wel aardig werkt.

Nummers bij je foto's is trouwens wel makkelijk met commentaar geven.

Snuurtje: ik zit nu op m'n iPad dus kan het moeilijk controleren, maar volgens mij is dit veel breder dan 16:9 :? Ah, het is 2:1, wat dus idd breder is dan 16:9. Aparte verhouding, ik vind het veel te breed :P

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 23-04-2012 01:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette foto's.

1 en 2 : Ik vind het niet zo mooi dat aan de bovenkant de bloesem/plant afgesneden is, maar de hommel staat
er wel mooi op.
3 Persoonlijk vind ik het scherptegebied te klein.
4 Vogeltjes zijn lief, zonde van dat grassprietje, verder wel mooie foto. Pas op dat je de ouders niet verjaagd. ;)
5 Leuke bokeh.
6 Witbalans lijkt iets te warm te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik vind 4 echt een briljante foto! Dat bekkie wijdopen en er ook lekker uitspringt qua kleur en belichting vind ik erg vet. De rest vind ik minder, zijn minder sprekend. De 2:1 vind ik ook niet lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties!

@Snuurtje - 16:9 heeft mijn voorkeur vanwege m'n opleiding ja, maar 2:1 was gewoon een probeersel. Wie niet waagt wie niet wint he?

@Boudewijn - Kadrering is niet altijd helemaal goed te krijgen omdat je soms echt héél snel moet reageren. Die hommel bijvoorbeeld, als ik daar een fractie van een seconde later had geknipt dan was ie lang niet zo mooi. En m'n konijn vindt alles interessant, dus die vliegt alle kanten op :+ De kleuren kunnen overigens onjuist zijn door de kleurcorrectie. Ik heb nog nooit serieus met kleurcorrectie gewerkt dus het is nu voornamelijk trial & error. Maar goede kritiek, thanks!

@Hahn - Echt een serie is het inderdaad niet, meer een compilatie van lente-kiekjes. Overigens staat mijn eerste échte serie nu wel online. De volgende keer zal ik nummering gebruiken.

@Sargonaut - Ik ben héél voorzichtig met nestjes. We hebben jaarlijks nestjes in de tuin en dat is altijd nog goed gegaan (tot de jonge beestjes vroegtijdig naar beneden donderen en oog in oog komen met onze (jacht)hond. Qua 6 hetzelfde als bij Boudewijn, namelijk het spelen met kleurcorrectie :)

@douPel - Bedankt!

2:1 zal nu alleen nog maar selectief gebruikt worden. Voorlopig gaat alles naar 1920x1200 (16:10). Iedereen hartstikke bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
De volgende keer zal ik nummering gebruiken.
Want nu ben je fysiek niet in staat om welgeteld 6 nummertjes toe te voegen, waardoor het voor eventuele nieuwe reacties makkelijker is om te reageren? :>

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hahn schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:16:
[...]
Want nu ben je fysiek niet in staat om welgeteld 6 nummertjes toe te voegen, waardoor het voor eventuele nieuwe reacties makkelijker is om te reageren? :>
Daar heb je een punt! O-) Nummertjes zijn toegevoegd!

Pagina: 1