Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Wellicht maak ik me zorgen om niets, maar ik vind dit toch een beetje apart. De situatie is als volgt:

Normaal gezien doet mijn EAH5850 top, die overigens prima draait, 41 in idle en maximaal 71 in load.

Gisteren, toevallig nadat ik de computer een week lang niet gebruikt heb, heb ik weer een stresstest gedaan. Daar kwam een maximale temperatuur uit van ~52 in load. Zowel Asus Smartdoctor, HWmonitor en Speedfan bevestigen dit.

Zijn dit foutieve temperaturen of is mijn videokaart op magische wijze na een week lang niet gebruikt te worden 20 graden koeler geworden? :?

Ik hoop dat iemand hier een verklaring voor heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Laatst online: 31-05 00:10
Dit is inderdaad apart, maar misschien heb je een raam openstaan? Maar dat kan max keer 10c schelen ligt eraan hoe koud het buiten is natuurlijk. Nieuwe driver geïnstalleerd? Kan soms temperatuur verschillen in voor komen door foute lezing of speel je een andere game? Als ik BF3 speel wordt het natuurlijk warmer dan Red Alert 3 als voorbeeld.

Doe bijv: furmark of 3Dmark11 op je GPU te laten zweten en kijk dan nog is hoe warm die wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door SheepShifter op 23-04-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online
Hoi, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb geen raam openstaan en ik heb ook geen nieuwe drivers geinstalleerd. Verder gebruik ik steeds FurMark om te stressen. 2 weken terug gaf dat in load een temperatuur aan van 71c, nu is dat dus nog maar ~52 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-07 13:02
Zoek eens op wat normale temps voor die kaarten zijn! Misschien zat de koeler eerst niet goed oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online
Normale temperaturen voor de EAH5850 series liggen rond de 40-50 voor idle en 65-75 load, dus eerst zat ik daar gewoon mooi tussen.

Dat de koeler niet goed zit/zat lijkt me echt heel erg sterk, aangezien ik m'n kast niet eens heb geopend nadat ik de computer weer na een week ging gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Laatst online: 31-05 00:10
Ik vindt het inderdaad een raar probleem, maar hij is teminste koeler dan warmer eigelijk zou ik gewoon niks meer aan doen. Hij is koeler dus zit je gewoon goed. kijk als hij nog 20c warmer werdt dan normaal leek me dat een probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door SheepShifter op 23-04-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Haal je nog wel dezelfde prestaties als eerst? Lagere temperaturen kunnen er ook op wijzen dat de videokaart niet op volle snelheid werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door dcm360 op 23-04-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:47

Fordox

00101010

iemand heeft stiekem je koeler geremount? :+
misschien was het in je kast lekker koud, probeer het nog eens.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online
@dcm360

Volgens mij haal ik nog steeds dezelfde prestaties. Is het überhaupt mogelijk dat de prestaties naar beneden kunnen gaan na een week zonder gebruik?

@Fordox
Dat lijkt me sterk, haha. Mijn kast is niet verplaatst. Sterker nog, ik heb hem boven m'n verwarming staan en het is een stofnest daarbinnen. Daarom was ik al te spreken over 71 in load, maar 52 in load vond ik daarom juist heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

koelpasta process wat veranderd Verplaatsing oid.

[ Voor 22% gewijzigd door A87 op 23-04-2012 11:40 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
Je hebt em boven de verwarming staan... afgelopen dagen toevallig de verwarming lager gehad? Het wordt immers langzaam steeds wat minder koud buiten, misschien zelfs wel een automatische thermostaat in huis?

Overigens de laatste plek waar ik mijn zou plaatsen is boven de verwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Probeer de stresstest eens wat vaker achter elkaar uit. Zijn de resultaten niet telkens hoger, of blijft het bij die 50 graden? Ik zou me nergens zorgen om maken als ik jou was, want zoals het er nu naar uit ziet is dit alleen maar een verbetering. :)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Pagina: 1