Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Beste tweakers,

mijn broertje zit met een probleem met zijn HTC desire. Sinds een aantal dagen start de telefoon zichzelf opnieuw op nadat deze op standby gaat/gezet wordt. De telefoon werkt als die aan is gewoon goed maar zodra deze na een x-aantal seconden op standby gaat of als je dit handmatig doet start de telefoon helemaal opnieuw op. Een hard-reset mocht tot nu toe niet baten. Hij draait gewoon standaard HTC software.

Iemand misschien een idee wat die zou kunnen doen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zou best moederbord van de telefoon kunnen zijn. HTC vervangt deze onder garantie.

Ik had er met mijn HTC Desire ook last van dat hij zomaar opnieuw opstartte, maar dit was meestal als ik veel dingen tegelijk deed.

Zoek maar eens op "HTC Desire reboot issue" ;)

• SquareOne
  • Nu online
Thanks voor de snelle reactie. Helaas is het scherm een keer gebroken geweest en is daarbij ook meteen de behuizing van het toestel vervangen (van bruin naar wit) dus denk niet dat het toestel nog onder de garantie valt. Of toch proberen?

Daarnaast is het toestel ouder dan een jaar, dus denk sowieso niet dat er nog garantie op zit.

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Op het toestel zit 2 jaar fabrieksgarantie. Dat is bij wet verplicht binnen de EU. Vorig jaar was hier nog een hele rel over omdat Apple geen 2 jaar garantie wilde geven.

Als het moederbord defect is, valt dit onder de garantie, tenzij het door val- of stootschade veroorzaakt is. Dat het toestel al een keer eerder onder garantie is opgestuurd, staat hier los van. Het is niet zo dat je slechts 1 keer gebruik mag maken van de garantie natuurlijk

• SquareOne
  • Nu online
Ezequiel schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:54:
Op het toestel zit 2 jaar fabrieksgarantie. Dat is bij wet verplicht binnen de EU. Vorig jaar was hier nog een hele rel over omdat Apple geen 2 jaar garantie wilde geven.

Als het moederbord defect is, valt dit onder de garantie, tenzij het door val- of stootschade veroorzaakt is. Dat het toestel al een keer eerder onder garantie is opgestuurd, staat hier los van. Het is niet zo dat je slechts 1 keer gebruik mag maken van de garantie natuurlijk
Hij heeft het bij een of andere telefoonturk laten repareren. Zal dus niet meer onder de garantie vallen denk ik. Total los denk ik dan maar?

Het kan geen softwarematig probleem zijn? Maybe een andere ROM proberen of heeft dat geen zin?