AV apparatuur in Duitsland aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben benieuwd na de ervaringen met het aanschaffen van AV apparatuur in Duitsland. Wat ik lees is dat het nogal kan schelen in de prijs (voordelig).
Tevens ben ik op zoek na winkels (langs de grensstreek Groningen, Drenthe, Overijsel of Gelderland) waar je fysiek de apparatuur kunt aanschaffen.

Ik zit namelijk te denken om een Yamaha AV RX-V1071 of een RX-A1010 aan te schaffen en wat randapparatuur.

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-12 08:33
Ik heb een jaar of 6 geleden een Onkyo CD-speler via een duitse webwinkel gekocht. Dit was inclusief verzendkosten nog veel goedkoper dan hier in Nederland. Ik heb de speler destijds onder rembours laten komen, verzending was via UPS.

Je kan inderdaad veel geld besparen door in Duitsland aan te schaffen, ik zit zelf te denken aan de RX-A1010 of diens opvolger (ik heb geen haast ermee).

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik koop mijn duurdere apparatuur in Duitsland.

Zo heb ik ooit een HK 430 receiver voor 300 euro minder gekocht (Gronau), en een projector zelfs ruim 500 euro onder de goedkoopste NL prijs (1111 euro in plaats van 1650 euro). De Projector heb ik in Kassel bij Soundbrothers gekocht. Zelf opgehaald, en er een leuk dagje Kassel van gemaakt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:43

FeaR

In GoT we trust

Kopen in Duitsland is qua prijs inderdaad zeer voordelig. Mijn Denon was hier in Nederland zo'n 1400 euro, in Duitsland heb ik hem voor nog geen 850 euro weten te halen. Was wel samen met anderen, dus vandaar dat het nog meer scheelde. Enige waar je mee zit is eventuele verzendkosten en garantie. Niet elke importeur in Nederland is even makkelijk als het gaat om garantie geven bij een product gekocht in het buitenland.

Leuke sites zijn onder andere http://www.hifi-schluderbacher.de/ en http://www.audiovision-shop.de/. Voor prijsvergelijk hebben we http://www.guenstiger.de.

De producten die je koopt in Duitsland zijn verder 100% identiek aan een exemplaar wat je hier in Nederland koopt. Van Denon weet ik zelfs dat de apparatuur vanuit China/Japan eerst in Eindhoven binnen komt en vanuit daar weer verscheept wordt naar Duitsland. Dus qua handleidingen zit er ook gewoon een Nederlandse bij en ook op het apparaat zal je geen enkel Duits woord aantreffen. Engeland kan ook goedkoper zijn met bepaalde producten, maar met de Engelse markt heb je wel meteen dingen als ander voltage en Engelse producten kunnen qua looks en functie afwijken van de Europese.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49
FeaR schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:10:
De producten die je koopt in Duitsland zijn verder 100% identiek aan een exemplaar wat je hier in Nederland koopt.
Dat geldt niet bij alle AV-apparatuur. In de tijd dat ik voor onze bladen nog regelmatig video-apparatuur testte en vaak testgegevens uit Duitsland kreeg, zag je dat vooral bij camcorders net even kleine verschillen in typenummers voorkwamen. De apparaten waren dan wel bijna identiek, maar er zat net een piepklein verschilletje in specificaties.

Het kan verder helemaal geen kwaad, want het zit vaak in iets simpels als een bepaald meegeleverd kabeltje, maar het is wel slim om de specificaties te checken.

Bij producten uit Engeland hoeft het voltage niet zo'n groot probleem te zijn. Veel elektronische apparaten (dus niet alle) zijn al lang blij met wisselstroom tussen 210 en 260V. Je moet bij Engelse apparatuur alleen even een stekker of het netsnoer vervangen. Als het snoer aan het apparaat vast zit, kan een afgeknipte stekker wellicht zorgen voor garantieproblemen. Als de Engelse stekker niet vastgegoten is, kun je hem natuurlijk gewoon weer aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 23-04-2012 11:17 ]

Punctuality is the politeness of kings

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:43

FeaR

In GoT we trust

dreamscape schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:14:
Dat geldt niet bij alle AV-apparatuur. In de tijd dat ik voor onze bladen nog regelmatig video-apparatuur testte en vaak testgegevens uit Duitsland kreeg, zag je dat vooral bij camcorders net even kleine verschillen in typenummers voorkwamen. De apparaten waren dan wel bijna identiek, maar er zat net een piepklein verschilletje in specificaties.
Camcorders reken ik niet onder de apparatuur waar het hier over gaat. Van alle apparatuur van receivers, versterkers en dergelijke ben ik tot op heden niets tegengekomen wat anders is in Nederland dan in Duitsland.
Bij producten uit Engeland hoeft het voltage niet zo'n groot probleem te zijn. Veel elektronische apparaten (dus niet alle) zijn al lang blij met wisselstroom tussen 210 en 260V. Je moet bij Engelse apparatuur alleen even een stekker of het netsnoer vervangen. Als het snoer aan het apparaat vast zit, kan een afgeknipte stekker wellicht zorgen voor garantieproblemen. Als de Engelse stekker niet vastgegoten is, kun je hem natuurlijk gewoon weer aansluiten.
Ik noemde het daarom ook onder andere, want zoals gezegd wijkt Engelse apparatuur op veel meer punten af. Grote fout die mensen maken is dan ook apparatuur uitzoeken op in-/uitgangen vanaf een foto van een Engels (of Amerikaans) product.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Uhm. Engeland heeft toch gewoon alleen een andere stekker (gelijk aan USA) maar wel gewoon 230V-50Hz, waar USA 110V-60Hz is?

Stekkerproblemen kun je gewoon oplossen (bij vastgegoten stekkers) met een GB->EU adapterblokje. :)

/edit

Ja, UK is ook gewoon 220-240V 50Hz, zie hier:

Wikipedia: Mains electricity by country

Ik zie hier trouwens ook dat de USA stekker wel lijkt op de GB stekker, maar toch een ander type is. (Pinafstand is anders, layout vergelijkbaar.)

[ Voor 43% gewijzigd door GaMeOvEr op 23-04-2012 15:12 ]

Aannames zijn fataal.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 22:46
GB en USA verschilt toch wel redelijk. Het zijn ook platte pinnen, maar ze staan veel verder uit elkaar, zijn liggend en zijn 2x zo dik. Er is vaak ook nog een gigantische pin voor de aarde. :P
Pagina: 1