Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mediaspeler of blurayspeler? of nog wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Mijn excuses als hier al een topic over is, maar ik zie in de stickies niet meteen de antwoorden die ik zoek.

De voorbije 2 jaar heb ik een HDI Dune D1 gebruikt. Een mediaspeler die ik destijds aanschafte als een tijdelijk goedkope oplossing omdat mijn vorige DVD speler het niet meer deed. Daarnaast was er ook het feit dat ik enorm veel tv-series/films bekijk die tegenwoordig in mkv/bluray verschijnen aan 720p/1080p kwaliteit.
Nu ik geen student meer ben, zou ik graag wat nieuws/beters kopen dat nog meer aan mijn behoeften voldoet.

Nu zag ik in een magazine dat de meest recente blurayspelers ook mkv en dergelijke ondersteunen, dus stelde ik me de vraag: waarom zou ik nog een mediaspeler kopen ipv een blurayspeler? Ik zie momenteel niet echt de grote verschillen en hopelijk kunnen jullie die beantwoorden.

De oplossing die ik zoek, zou toch liefst deze functies moeten bevatten:
-Een speler die niet alleen bestanden kan afspelen maar ook blurayschijfjes.
-Een speler die ik met mijn computer kan koppelen via netwerk, waardoor bestanden makkelijk afgespeeld kunnen worden zonder dat ik moet liggen kloten om telkens bestanden op een usb stick te zetten of externe schijf. (Als ik bv een seizoen heb gedownload, moet ik telkens mijn externe schijf ontkoppelen/inpluggen op p c/ kopieren & plakken etc wat imo niet echt optimaal is gezien ik dit om de zoveel dagen opnieuw kan doen).

Kwaliteit is voor mij belangrijker dan prijs, dus het hoeft geen budgetapparaat te zijn.

Alvast bedankt

Jaegger

Verwijderd

De codecs op bluray spelers zijn over het algemeen een stuk minder goed ondersteund. Ik heb zelf een Dune BD Prime 3.0 en het gebeurt zelden dat ik iets niet af kan spelen. De Dune heb ik aan een netwerkkabeltje hangen zodat ik alles vanaf mijn fileservers kan streamen naar de Dune. Geen geklooi met externe harde schijven en USB sticks.

Verwijderd

Topicstarter
Fileservers? Wat bedoel je daarmee?

Alvast bedankt :)

Net eens rondgekeken, en ik zie dat er weinig opties zijn met een bluraylezer, dus dan lijkt de HDI Dune HD Max mij de enige oplossing?

Verwijderd

Ik heb 2 pc's staan die vol zitten met harde schijven die als fileservers gebruikt worden. Dit kun je ook met een NAS doen, bijv. een QNAP of Synology. Hier kun je een share op aanmaken en op de Dune een mapping maken naar die share.

De Dune HD Max is een hele goed, die zit nog iets beter in elkaar dan de BD Prime die ik heb, verder heb je ook nog een B1 geloof ik, uit dezelfde serie als je D1, maar dan met bluray speler en zonder display.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49
Als je tevreden bent over de D1 dan kun je ook een Dune Smart BE aanschaffen. Dat is een BluRay unit die je aan de D1 kunt koppelen. Je krijgt dan twee qua formaat identieke behuizingen (hier ook nog met een HE harddisk expansion):

Afbeeldingslocatie: http://hd-players.com/uploads/posts/2010-10/1288085560_dune_hd_smart_1.jpg