Verwijderd

Topicstarter
Allereerst ik ben nieuw hier en zit met een issue.

De meeste mediaspelers Noxon, conceptronic, popcorn ed. kunnen zeer goed media streamen vanuit een NAS of pc van het interne netwerk.

Nu zou ik graag een mediastreamer/player willen hebben waar op je een extern ipadres kan opgeven. Zodat bijvoorbeeld m'n ouders of ikzelf kan streamen vanaf een andere locatie. Dus vanaf een externe locatie de media bij mij thuis kan benaderen. ;-)

Iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 18:13 ]

Verwijderd

Je wilt dus eigenlijk een mediaspeler die een soort VPN tunnel maakt en over het internet video streamt?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 15:29
Is goed mogelijk hoor. Moet je alleen even de poorten die nodig zijn voor filesharing forwarden volgens mij. Daarna het externe ip adres invullen in je mediaspeler en gaan. Nog handiger als je een dns gebruikt zoals dyndns.

En hou er wel rekening mee dat je uploadsnelheid voldoende moet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door HenkEisDS op 22-04-2012 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar komt het wel een beetje op neer. Ik heb thuis een NAS staan. En die moet eigenlijk via internet vanaf een mediaplayer benadert kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Henk: Weet jij toevallig ook bij welk type mediaplayer je ipadressen kan invullen. Bij de meeste kan je alleen de shares (mappen) van het interne netwerk zien.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 17:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:21:
Henk: Weet jij toevallig ook bij welk type mediaplayer je ipadressen kan invullen. Bij de meeste kan je alleen de shares (mappen) van het interne netwerk zien.
Dat doe je niet vanuit je mediaspeler maar vanuit je router
Lees maar even de sectie port forwarden in de Netwerk sectie :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:21:
Mijn asus oplay lust wel een ip adres

Iperf

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 15:29
Mijn crappy WiiMC kan ook ip's aan.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Houd er tergderge rekening mee dat je een behoorlijke upload moet hebben (minimaal 10Mbit/s voor DVD, voor BlueRay weet ik het zo niet)

Is het niet praktischer een 2 NAS neer te zetten en 's nachts (of desnoods handmatig) te syncen?

HENG HENG

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bleuray 54mbit

Iperf

Pagina: 1