• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-01 14:37
Hallo Fotografie Tweakers,

Ik ben bezig met een projectje voor een aparte cameramount.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik bij mijn Sony Alpha 450 niet van een afstandje zeg 10CM goed en duidelijk in de zoeker kan kijken. Nu is dat niet gek maar mijn vraag is hoe ik dat kan oplossen.
Zelf zat ik te denken aan iets van een geweer richtkijker of iets in die trant maar ik weet niet of dat kan vanwege vervormingen en vergrotingen enzo.

Live View is helaas geen optie want die heeft mijn camera niet.

Heeft iemand een idee of een soort gelijk iets uitgevoerd?

Alvast bedankt.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

"Vroeger" had je voor veel systemen prismahoekzoekers, daar zou je eens naar kunnen kijken. Geen perfecte oplossing voor jouw probleem, denk ik, maar het kan helpen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Dhr_Soulslayer
Ja dat is het bijna, ik denk dat een mooi oplossing zolang er geen hoek inzit. Geen idee of zoiets bestaat maar ik zal eens verder in het fenomeen hoekzoeker duiken.
Bedankt alvast!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:52
De A450 heeft wel live view (knopje bovenop de camera), alleen zal je het dan met manual focus moeten doen.

• Dhr_Soulslayer
PowerUp schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:18:
De A450 heeft wel live view (knopje bovenop de camera), alleen zal je het dan met manual focus moeten doen.
Dat ben ik met je eens maar die kan ik niet constant aan hebben staan want na maximaal 5 minuten gaat de spiegel weer omlaag en zie ik niks meer.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dhr_Soulslayer schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:13:
Ja dat is het bijna, ik denk dat een mooi oplossing zolang er geen hoek inzit. Geen idee of zoiets bestaat maar ik zal eens verder in het fenomeen hoekzoeker duiken.
Bedankt alvast!
Sommige merken hadden ze met een instelbare hoek, dus misschien dat ze er zijn die je recht naar achteren kunt krijgen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-01 15:35

BaasG

Spiral out. Keep going

Wat vind je van zoiets: Zigview ?

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/379/zigview_motion_sensor_shutter.jpg
(netjes geleend van LetsGoDigital)

member of the Dark side: black Nikon gear

• Dhr_Soulslayer
BaasG, die ben ik inderdaad ook tegen gekomen in mijn zoektocht maar een optie zoals is een hoop geld voor iets wat ik waarschijnlijk maar 1 of 2 keer ga gebruiken.
Als jij iets weet waar ik dit goedkoop kan krijgen dan hoor ik dat natuurlijk erg graag.

Verwijderd

Voor een paar euro kan je wel een hoekzoeker van Marktplaats halen, maar ik geloof dat je aangaf dat dat geen optie is?

Maar door het plaatje van hierboven ging ik er van uit dat je toch van boven wilt kijken, omdat dat ding feitelijk ook het "plaatje" omhoog tovert.

• Dhr_Soulslayer
Nee klopt, maar met zigview is er ook een mogelijkheid om het scherm verticaal te zetten zodat ik ertegen aankijken inplaats van boven af. Maargoed dat is meteen zo ongeveer de duurste optie.
Pagina: 1