Jamo 210 Subwoofer geluid zacht

Pagina: 1
Acties:

• Shillen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 17:22
Hoi Tweakers,

Na google en tweakers al wat hebben afgezocht kwam ik nog steeds niet uit mijn probleem:
Ik heb een nieuwe geluidsset gekocht en aangesloten vandaag, alleen gaat de subwoofer heel zacht, de speakers etc doen het wel goed.
Specificaties:
Versterker : Onkyo TX-NR414
Subwoofer: Jamo Sub 210
Speakers: Jamo S 426 HCS 3 Black ash

Ik heb op het moment de Subwoofer aangesloten op de versterker met een Tulp naar de PRE-OUT op de versterker en in de LEFT output in de subwoofer. Heb ook al met de volumes op de subwoofer zitten spelen. Subwoofer aansluiten op de Line out 2 doet niks.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door Shillen op 22-04-2012 17:48 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:13

FeaR

In GoT we trust

Als je een Y-Splitter neemt en de subwoofer op Left en Right aansluit krijg je sowieoso een boost van geloof ik iets van 3 dB. Maar wat zijn de waardes in de receiver? Dus van de crossover en dergelijke? En waarmee test je? Muziek of film? Film heeft namelijk een dedicated LFE-signaal (de .1) welke muziek niet heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Shillen
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:00:
Als je een Y-Splitter neemt en de subwoofer op Left en Right aansluit krijg je sowieoso een boost van geloof ik iets van 3 dB. Maar wat zijn de waardes in de receiver? Dus van de crossover en dergelijke? En waarmee test je? Muziek of film? Film heeft namelijk een dedicated LFE-signaal (de .1) welke muziek niet heeft.
Bedankt voor je reactie, heb helaas wel een Y splitter liggen maar zonder 'mannetjes' uiteinde. Zal is zo eentje bestellen dus.
Ik heb me geluid getest met Spotify en een film. Sorry ben nogal een beginner in deze wereld. Misschien een idee om dit eerst door te nemen, voordat ik jullie lastig val :P

Subwoofer level staat op helft, 80 HZ en 90 Degrees.

[ Voor 3% gewijzigd door Shillen op 22-04-2012 18:36 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je de crossover in de receiver geregeld of op de subwoofer? Makkelijkste is om de crossover in de receiver in te stellen en dan de subwoofer helemaal open te zetten (dus 200 Hz volgens de handleiding). Phase op 90 graden is mogelijk, maar in 99% van de gevallen is 0 graden de juiste instelling. Testen hoeveel graden je moet hebben is overigens makkelijk, de juiste instelling is namelijk degene waarin de subwoofer het meest hoorbaar is :P

• Shillen
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:41:
Heb je de crossover in de receiver geregeld of op de subwoofer? Makkelijkste is om de crossover in de receiver in te stellen en dan de subwoofer helemaal open te zetten (dus 200 Hz volgens de handleiding). Phase op 90 graden is mogelijk, maar in 99% van de gevallen is 0 graden de juiste instelling. Testen hoeveel graden je moet hebben is overigens makkelijk, de juiste instelling is namelijk degene waarin de subwoofer het meest hoorbaar is :P
Heb de crossover van Sub nu op 200hz staan en de crossover van de versterker staat op 100.
Als ik bij de instellingen van de versterker de level calibration test, komt er bij elke speaker overigens geluid behalve bij de subwoofer.

[ Voor 5% gewijzigd door Shillen op 22-04-2012 19:16 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Crossover helemaal open op de subwoofer is een goed begin. Of 100 Hz ingesteld in de receiver de beste keuze is is persoonlijk. Al lijkt 100 Hz voor een paar vloerstaanders me wat veel, maar met testen kan dat wel handig zijn (hoe hoger de crossover, hoe meer geluid er uit de subwoofer zal komen). Maar als er geen geluid uit de subwoofer komt ga je toch haast twijfelen of de subwoofer wel helemaal 100% is. Want met een test moet er gewoon geluid uit komen, dat overruled elke instelling namelijk.

• Shillen
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:29:
Crossover helemaal open op de subwoofer is een goed begin. Of 100 Hz ingesteld in de receiver de beste keuze is is persoonlijk. Al lijkt 100 Hz voor een paar vloerstaanders me wat veel, maar met testen kan dat wel handig zijn (hoe hoger de crossover, hoe meer geluid er uit de subwoofer zal komen). Maar als er geen geluid uit de subwoofer komt ga je toch haast twijfelen of de subwoofer wel helemaal 100% is. Want met een test moet er gewoon geluid uit komen, dat overruled elke instelling namelijk.
Kabels even opnieuw ingedaan, uit de Level calibration test hoor ik nu wel geluid komen bij de bass, maar wel aandoenlijk lager dan bij de speakers. Moet de crossover nog even tweaken inderdaad.

• Shillen
Bedankt! Heb aantal dingen getweaked en de level cal van de Bass iets hoger gezet. Volgende week even een Y splitter tussen leggen en dan klinkt het vast wat beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Shillen op 22-04-2012 19:49 ]

Pagina: 1