coax splitten > internet + telefoon

Pagina: 1
Acties:

• Andreazzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-02 16:35

Andreazzz

You owe me a buck

Topicstarter
Hallo,
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe router. Dit is om meerdere redenen, en ik heb al een aardige uitgezocht. Alleen: ik zit momenteel bij Ziggo en daar is de modemrouter aangesloten op coax. Weet iemand misschien hoe ik een gewone WAN-router op een coax-kabel kan aansluiten, zonder dat ik mijn telefoon-signaal kwijtraak?

Voor de duidelijkheid een kleine opstelling:
stekker komt huis binnen > versterker>(tv /) Internet+telefoon>modemrouter>3pc's (RJ45) + 2 pc's + telefoon

Alvast bedankt voor jullie respons!

edit: ik wil hem bewust niet aansluiten om mijn huidige Ziggo-router, om de eenvoudige reden dat de router die ik op het oog heb een derde van de energie verbruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Andreazzz op 22-04-2012 17:15 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Je zult een modem moeten gebruiken, voordat je iets aan je router hebt.
Wat heb je uitgezocht?
Waarom sluit je je nieuwe router niet op de Ziggo modem aan?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:29
Als je Ziggo belt kunnen ze van je router een normaal modem maken. Telefonie blijft dan wel werken. Hier kan je vervolgens je eigen router op aansluiten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Andreazzz schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:12:

edit: ik wil hem bewust niet aansluiten om mijn huidige Ziggo-router, om de eenvoudige reden dat de router die ik op het oog heb een derde van de energie verbruikt.
Helaas, het gaat alleen werken met een modem die ziggo je levert.

• Andreazzz

Andreazzz

You owe me a buck

Topicstarter
Oeh, net te langzaam. Ik ben van plan een TP-link WR1043ND te kopen, maar die heeft geen ingebouwd modem. De routers die dat wel hebben, hebben alleen een ADSL modem :(.
En ik wil hem niet op mijn modemrouter aansluiten, omdat die nogal veel energie vreet :( en die geen usb-host service heeft + niet erg snelle ethernetpoorten.

Heel erg bedankt!

Jammer, is er dan echt geen mogelijkheid?

[ Voor 6% gewijzigd door Andreazzz op 22-04-2012 17:18 ]

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-02 11:50
Je zal toch contact op moeten nemen met Ziggo en ze het probleem moeten uitleggen.
"Even" een andere router/telefoon modem aansluiten kan niet, vanwege het hele simpele feit, dat jouw internet/telefoon abonnement vast hangt aan het MAC-adres van je modem.

Als jij vindt dat je modem teveel energie slurpt moet je ze vragen om een energie zuiniger modem. Let er dan wel op, dat je de zelfde functionaliteit behoudt.

Vanwege dat MAC adres zul je ook niet zoveel kabel modems op de vrije markt vinden. Ze zijn er wel :)

• Andreazzz

Andreazzz

You owe me a buck

Topicstarter
Bedankt! Ik zal morgenavond dan maar eens een mailtje gaan tikken naar ziggo, met de vraag of ze mij hiermee kunnen helpen. Ik hoopte dat eigenlijk te kunnen vermijden*, maar het moet dan maar.

*negatieve ervaringen met klantenservice betreffende web-hosting: mails werden niet gelezen, elke keer standaard antwoorden

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 20:06
Bellen naar de helpdesk kost ook niets als je via 1200 belt vanaf je ziggo lijn. Heb je snel, en hopelijk, een goed antwoord.

Maar wat voor modem heb je dan staan als je zegt dat de lan poorten traag zijn? Tegenwoordig is het allemaal gigabit hoor.

Wil je persé modem en router in 1 apparaat, vraag dan om de nieuwe modems bij Ziggo (als je die niet hebt). Wil je toch echt een eigen apparaat aansluiten, dan zal je "terug moeten" naar ADSL. Maar zal je die paar watt extra verbruik nou echt merken in de kosten? Dagje geen tv kijken, en het is alweer eruit ;)

Simpelste oplossing is je modem lekker alleen modem laten spelen (+ telefonie), en de router er achter zetten. Vind ik persoonlijk voor snelheid en bereik van wireless het beste werken. Zeker als je wireless punt op de eerste verdieping staat.

• Andreazzz

Andreazzz

You owe me a buck

Topicstarter
Ik heb een zwart modem van ziggo met oranje lampjes. Kopiëren naar andere pc's in het netwerk gaat sowieso niet super snel. Maar het gaat er vooral om dat ik die usb-poort kan benutten. Alle pc's hebben gigabit ethernet, alleen moet ik dan op een paar plaatsen nieuwe draden trekken of de coax-kabel benutten (ethernet>cctv (coax)>ethernet), die gebruik ik toch niet.
En over het verbruik: daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar er zijn mensen die over het geld beslissen die dat onnodig vinden om alleen voor die USB-feature een andere router te kopen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Andreazzz schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:17:
Oeh, net te langzaam. Ik ben van plan een TP-link WR1043ND te kopen, maar die heeft geen ingebouwd modem. De routers die dat wel hebben, hebben alleen een ADSL modem :(.
En ik wil hem niet op mijn modemrouter aansluiten, omdat die nogal veel energie vreet :( en die geen usb-host service heeft + niet erg snelle ethernetpoorten.

Heel erg bedankt!

Jammer, is er dan echt geen mogelijkheid?
Kan niet, je zult de Ziggo modem nodig hebben. Wat je wel kunt doen is gewoon een router achter de Ziggo modemrouter hangen. In de Ziggo modemrouter zet je dan gewoon het DMZ op het IP van je je router.
Op die manier heb ik ook gewoon een TP-Link TL-WR1043ND met DD-WRT achter m'n Cisco modemrouter van Ziggo hangen :) Werkt prima. En veel beter inderdaad.

En ja, energie vreet... Daar kun je niets aan doen lijkt me.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Andreazzz

Andreazzz

You owe me a buck

Topicstarter
Mmm, jammer. En Ziggo heeft zeker ook geen andere (lees: betere) modemrouters die je kan gebruiken?

Alvast bedankt!
Pagina: 1