Webhosting voor Magento

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 22:22
Hallo

Binnenkort ga ik een bedrijf starten en hiervoor zoek ik nog een goede hosting. Hoofdzakelijk gaat Magento op deze hosting draaien, maar ook enkele simpele html sites. Het is wel noodzakelijk dat ook Joomla en Wordpress op deze hosting kunnen werken (tegelijk met Magento). Ik zat al een tijdje te kijken naar Versio (versio.nl), maar nu lees ik in een topic op Tweakers dat het uiteindelijk toch niet zo'n goede hosting is (veel down etc).

Natuurlijk ben ik zelf ook nog verder opzoek gegaan en ik kwam deze site tegen:
Magento wiki

In die lijst staan natuurlijk goede hostingbedrijven, maar het zou leuk zijn als iemand me een goede hosting zou kunnen aanraden waarmee je een goede ervaring hebt.

Vereisten:
- Belgische host
- max 15€ per maand (incl btw en incl .be adres)
- Magento, joomla en wordpress ondersteuning

Meerdere databases is een pluspunt.

EDIT: Iemand ervaring met http://www.wsdhosting.be/ ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 15:53

jep

Magento is erg zwaar en stelt zware eisen aan een server. Verder heb je daar - lijkt mij zo - goede ondersteuning bij nodig. Ik zou daarom het budget een paar keer vermenigvuldigen voor een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 23:01

Wish

ingwell

Wellicht kun je hier ook eens rondkijken - leveren ook Magento en de rest van de apps die je wilt. En het is pay-per-use:
https://aws.amazon.com/ma...s_chd_ancestry_2446830011

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Bedankt voor de antwoorden!
jep schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:52:
Magento is erg zwaar en stelt zware eisen aan een server. Verder heb je daar - lijkt mij zo - goede ondersteuning bij nodig. Ik zou daarom het budget een paar keer vermenigvuldigen voor een goede oplossing.
Het is niet dat het een grote webwinkel wordt, ik ga rond de 20 producten verkopen.
Er verwacht ook niet dat dagelijks honderden bezoekers gaan komen.
Is dan zo'n Magento starter pakket niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
stefve1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:03:
Bedankt voor de antwoorden!

[...]

Het is niet dat het een grote webwinkel wordt, ik ga rond de 20 producten verkopen.
Er verwacht ook niet dat dagelijks honderden bezoekers gaan komen.
Is dan zo'n Magento starter pakket niet voldoende?
Qua webhosters in Belgie ben ik niet zo bekend maar je zou eens op webhosters.nl kunnen kijken dat is een vergelijkingssite voor webhosting in Nederland en er staan ook reviews bij.

Overigens heb ik voor een webshop van mijn schoonzus gebruik gemaakt van de minder zware versie van Magenta namelijk OpenCart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-07 13:16

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Miss is een VPS, wel makkelijk. Is wel veel instellen, maar je krijgt er wel veel voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Ik heb al veel webshop-systemen uitgetest en ik ben er echt zeker van dat ik Magento wil gaan gebruiken.
Maar wat is er dan slecht aan bv Het starter-pakket?
http://www.wsdhosting.be/.../cms/magento-hosting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Is Magento Go niets voor je?

http://go.magento.com/

Ik heb geen ervaring met WSDHosting, maar kan je ook geen andere tips geven. Ik werk zelf bij een Magento hoster (die veel duurder is dan wat jij zoekt) en ben dus bevooroordeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Ik heb ook al eens naar Magento Go gekeken, maar voor hetzelfde geld dat ik daar zou uitgeven, heb ik bij WSD 5x meer ruimte, onbeperkte bandbreedte enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 21:07
onbeperkte bandbreedte e.d. bestaat niet.
Geef liever een paar euro meer uit voor een fatsoenlijke hoster, dan dat je achteraf gaat lopen klagen dat alles eigenlijk toch niet zo rooskleurig was als dat ze belooft hadden...

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kijk eens naar https://www.dualdev.com/
Betalen voor wat je nodig hebt, en supergaaf bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
pierce schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:07:
onbeperkte bandbreedte e.d. bestaat niet.
Geef liever een paar euro meer uit voor een fatsoenlijke hoster, dan dat je achteraf gaat lopen klagen dat alles eigenlijk toch niet zo rooskleurig was als dat ze belooft hadden...
Daar heb je gelijk in... Maar heb je dan ook een voorbeeld van een goede hoster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 10:05

Saven

Administrator

Beatboxx schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:13:
Gezien op de spelfouten zou ik daar niet mijn heil zoeken. Volgens mij wordt het ook door één kereltje gerund maar doet ie het groter voor dan dat t is. Verder zie ik ook dat ze opt-in toepassen bij registratie wat verboden is.

Wat vind je eigenlijk zo 'super gaaf' aan dat bedrijfje? Vroeg die of je even reclame hier kon maken?

Maar ik zou inderdaad even kijken naar een VPS als je ook meerdere sites wil runnen

[ Voor 17% gewijzigd door Saven op 23-04-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Sorry ik ben niet echt duidelijk geweest.
Het is de bedoeling dat ik een Magento webshop hoofdzakelijk gebruik, daarnaast gaat nog een kleine simpele html site draaien voor de dienst webdesign. Maar voor mijn projecten aan klanten te laten zien zal ik dus af en toe eens Joomla moeten installeren, enkel als demo, dus nooit intensief gebruik.

@Saven
Zou zoiets dan beter zijn:

www.cloudvps.nl
VPS: VPS 1
RAM: 1024 MB RAM
CPUCORES: 2 Cores
HDD: 10 GB HDD
TRAFFIC: 250 GB TRAFFIC

Is het trouwens echt belangrijk of mijn VPS/hosting in Nederland of België is gevestigd? Merk je dit bv aan de snelheid?

[ Voor 28% gewijzigd door stefve1 op 23-04-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
Als je diensten aanbied in Nederland of Belgie kan je het beste daar ook de hosting zoeken.
Tussen deze landen zal je over het algemeen weinig verschil in snelheid merken, daarbuiten merk je vaak wel vertraging.

Kijk eens op webhostingtalk.nl dat is een forum waar vooral webhosters komen, hier is ook een onderdeel waar je anoniem om een aanbieding met de door jou gevraagde specificaties kan vragen en aanbieders kunnen hier dan op reageren. Bij vrijwel alle aanbieders kun je ook een proefaccount krijgen, maak hier gebruik van en baseer o.a. hier je keuze op.

Overigens zou je prima van een shared hosting server gebruik kunnen maken, er zijn genoeg bedrijven die hier speciaal geoptimaliseerde servers voor hebben. Zo heb je alle voordelen van een snelle magento site, zonder dat je een hele vps moet onderhouden en optimaliseren.

[ Voor 21% gewijzigd door pierce op 23-04-2012 21:57 ]

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
pierce schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:53:
Als je diensten aanbied in Nederland of Belgie kan je het beste daar ook de hosting zoeken.
Tussen deze landen zal je over het algemeen weinig verschil in snelheid merken, daarbuiten merk je vaak wel vertraging.

Kijk eens op webhostingtalk.nl dat is een forum waar vooral webhosters komen, hier is ook een onderdeel waar je anoniem om een aanbieding met de door jou gevraagde specificaties kan vragen en aanbieders kunnen hier dan op reageren. Bij vrijwel alle aanbieders kun je ook een proefaccount krijgen, maak hier gebruik van.

Overigens zou je prima van een shared hosting server gebruik kunnen maken, er zijn genoeg bedrijven die hier speciaal geoptimaliseerde servers voor hebben. Zo heb je alle voordelen van een snelle magento site, zonder dat je een hele vps moet onderhouden en optimaliseren.
Bedankt voor je info!
Maar als ik het goed begrijp moet je dus naast een VPS, een .be domein apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
stefve1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:57:
[...]

Bedankt voor je info!
Maar als ik het goed begrijp moet je dus naast een VPS, een .be domein apart kopen?
Ja, een domeinnaam staat los van een VPS of hostingpakket.
Elke webhoster zal een .be domeinnaam registratie kunnen verzorgen, de kosten zullen over het algemeen varieren van 10 tot 20 euro per .be domeinnaam per jaar.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Maar wacht even, als je verwacht dat je 10 mensen per dag gaat trekken, heb je volgens mij echt geen VPS nodig. Tenzij je echt veel waarde hecht aan het hebben van ssh-acces e.d. en sowieso altijd resources hebben, is een VPS echt zware overkill, dunkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Beatboxx schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:13:
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen, ik heb ooit eens een offerte opgevraagd, en steeds kreeg ik mail van iemand anders binnen dat bedrijf. Wel erg opvallend dat ze allemaal dezelfde spelfouten steeds maakten :+

persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met Deziweb. Ik host er samen met wat klanten/kennissen een aantal sites en het draait prima. Ikzelf heb er ook een VPS draaien, en die draait als een tierelier. Via tickets is er een sneller respons en ze weten daar waar ze over praten gelukkig. Bij Versio is dat heel anders, vandaag hoorde ik per toeval dat de beveiliging op hun servers zo slecht is dat bij sommige gebruikers de mappen niet eens beschrijfbaar zijn onder sommige omstandigheden.

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 23-04-2012 22:07 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373706

Modbreak:Knip.. er wordt hier op GoT NIET geadverteerd met diensten of producten. zie hiervoor ook de: Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 90% gewijzigd door Equator op 25-04-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 13:39
Wij hebben alles draaien bij Byte, werkt lekker snel. Is wel een NL bedrijf, maar de snelheid is hoog genoeg dat je er in Belgie ook mee uit de voeten kan. Prijzen zijn wel erg hoog moet ik zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door bones op 24-04-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb wat berichten verwijderd. Spam is niet toegestaan/gewenst op GoT. We gaan ontopic verder, of er gaat een slot op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09-2024

kishan4uall

kiesjan mag ook

Ik weet niet of je nog erg trekt aan de eis dat hij in Belgie gehost moet worden, maar je kunt een simpele VPS bij DirectVPS gewoon een week graties proberen. Ben er met mijn vpsje erg tevreden.

EDIT: heb nog even verder gekeken, en het blijkt dat je het niet eens zelf hoeft te installeren

[ Voor 24% gewijzigd door kishan4uall op 25-04-2012 14:28 ]

desktop, laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik zou ook even kijken naar de Zoom FPC plugin. Die werkt zowiezo goed met Magento 1.8 met de versie die je hier kan downloaden Je kan de laadtijd van je shop daarmee verkorten tot ca. 50ms zelfs wanneer je heel veel producten in je shop hebt.
Pagina: 1