Configureren universal repeater mode (conceptronic)

Pagina: 1
Acties:

• species2175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hoi,

Wie o wie kan me helpen.
Probleem: geen/nauwelijks internet connectie op zolder (zeer dikke betonlagen)
Doel: Goede internet verbinding zolder :-)

Ik heb kabel internet. Op het kabelmodem heb ik een linksys wrt54g wireless router aangesloten.
Deze heeft ssid link_router en wep enabled.

Nu heb ik een conceptronic 54mbps wireless access point. Deze wil ik gebruiken om het signaal van de linksys wrt54g "door te sturen/versterken".

Om dit te doen moet ik op de conceptronic WAP universal repeater instellen.... en dan? Wat moet ik dan nog allemaal meer instellen? Moet het ssid van de conceptronic gelijk zijn aan die van linksys? Moet ik de netwerk instellingen van mijn laptop aanpassen aan die van het WAP?

Wie o wie kan me hiermee helpen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je nu een tweede wireless access point of een AP en een repeater? De eerste hit@Google was de handleiding http://download.conceptro...C54AP_User_Manual_ENG.pdf maar daar komt het woord repeater niet in voor.

Wat je moet instellen in een repeater hangt van (de handleiding van) de repeater af, lijkt me. Gokje: inderdaad in de repeater identieke instellingen (SSID, encryptie, wachtwoord) als je wrt54g. Waar loop je vast als je het probeert?

Zelf zou ik overigens een kabel trekken en zonodig boven een AP aansluiten, met dezelfde SSID etc.). Al was het maar omdat je bandbreedte anders zo laag wordt (theoretisch maximum 2.25MB/s minus overhead, in de praktijk natuurlijk veel minder).

offtopic:
Ik mag hopen dat je geen WEP meer gebruikt, maar een minder makkelijk te 'kraken' encryptie: WPA2.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• species2175
Hoi,

bedankt voor je reactie.
Die handleiding (en nog een stuk of wat anderen) In deze (http://bit.ly/I1KGMW) heb ik instellingen gelezen over het netwerk.

Ik heb idd een keer dezelfde SSID gekregen en tot mijn grote verbazing zag ik toen 2 wireless netwerken met dezelfde naam?!?!

Waar ik vast loop is lastig te zeggen: Ik krijg het wireless netwerk van de WAP wel te zien en kan ermee connecten maar ik kan (uiteraard) geen verbinding maken met internet omdat de WAP niet op de linksys is aangesloten.

Kabel trekken is helaas geen optie - het moet wireless.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Heb je de wrt ook ingesteld voor WDS? Bijv (weer: obv Google, ik heb mijn WRT lang geleden weggedaan en heb nooit WDS gebruikt) o.b.v. http://www.linksysinfo.or...the-wrt54g-wrt54gs.15694/

Overigens is er AFAIK geen garantie dat het perse goed gaat werken tussen deze twee merken, ook al is Wikipedia: Wireless distribution system een standaard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• species2175
okaaaaaaaaaaaaay... daar moet ik me eens even in verdiepen... want dit gaat me mijn pet ver te boven - heb helemaal nix met infrastructuur spul :-)

Ga ik morgen eens voor zitten.

Nog ff een vraagje.
Ik moet mijn ipv4 properties aanpassen naar 10.0.0.xxx om op de WAP te configureren.
Ik neem aan dat ik deze daarna weer terug kan zetten naar 'dynamic' settings (dan krijg ik dus weer een 192.168.. ipadres - denk je dat dat correct is?

• species2175
hmm ik heb de volgende handleiding gevolgd:
http://computersight.com/...s/set-up-an-access-point/
verder heb ik mijn wpa key ingesteld op het WAP zodat deze gelijk is aan die van linksys.
Root SSID is ingevuld
Kanalen zijn gelijk
Band is gelijk

Ik heb nu 2 wireless netwerken:
"linksys" (van linksys)
"WLAN" (van WAP)

Wanneer ik nu connect naar WLAN lijkt het te lukken ik krijg 5 volle strepen...en na 3-5 seconden krijg ik een geel uitroepteken met de melding no internet connection.
Als ik windows 7 een netwerk map laat maken voor linksys verbinding dan krijg ik:
laptop -> linksys -> internet

Als ik windows 7 een netwerk map laat maken voor wlan verbinding dan krijg ik:
laptop -> WLAN

Ik had verwacht dat het zoiets zou moeten worden:
laptop -> WLAN -> linksys -> internet

Blijkbaar gaat het dus nog ergens iets niet goed tussen het WAP en Linksys router... maar wat grmbl

Op het linksys router heb ik mac filtering maar daar staat alleen dat 1 bepaalde computer geen verbinding mag maken - en dit is terecht.

Iemand een idee?

• species2175
ow nog een opmerking - geen idee of dat van belang is.
Lan configuration van het WAP geeft aan dat ip adres 10.0.0.1 is en subnet mask 255.0.0.0

Linksys heeft ip adres 192.168.x.x en subnet mask 255.255.255.0

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Op dit moment helaas geen tijd om mee te denken, maar bovenstaande spammer is geband..

Edit: alles in 1 IP-bereik, lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2012 09:49 ]

• species2175
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:47:
Ik moet mijn ipv4 properties aanpassen naar 10.0.0.xxx om op de WAP te configureren.
Ik neem aan dat ik deze daarna weer terug kan zetten naar 'dynamic' settings (dan krijg ik dus weer een 192.168.. ipadres - denk je dat dat correct is?
[afbeelding]
Als ik op het WAP werk van conceptronic doe ik dat bedraad en ik heb bij mijn lan verbinding 10.0.0.3 als ipadres.

Wireless heb ik het dynamic staan. Dan krijg ik dus een 192 adres

• species2175
F_J_K schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:48:
offtopic:
Op dit moment helaas geen tijd om mee te denken, maar bovenstaande spammer is geband..

Edit: alles in 1 IP-bereik, lijkt me.
Dus je denkt dat ik mijn WAP moet instellen op een 192.168.1.xxx adres?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Kijk eens naar het voorbeeld waar ik eerder naar linkte: http://www.linksysinfo.or...the-wrt54g-wrt54gs.15694/ Niet 1-op-1 overnemen maar wel de concepten gebruiken.

Let op dat je niet 2x onafhankelijke access points wilt inrichten maar 1x WDS over twee apparaten. De Linksys leidend laten zijn lijkt me idd wel zo handig. (Mits je weet dat de twee apparaten samen kunnen werken).

• species2175
"Mits je weet dat de twee apparaten samen kunnen werken" idd daar begin ik al een ietsiepietsie aan te twijfelen

Ik ga het eens bekijken. thnx

• species2175
Beste meneer of mevrouw F_J_K,

Ik heb geen idee hoe ik u moet bedanken maaaaaaaaaar:
Ik stuur dit berichtje vanaf mijn zolder en ik heb een super verbinding!!!

Ip adres van wap heeft nu dezelfde range
root_ip en essid zijn nu gelijk
en het werkt! Achteraf natuurlijk heel simpel maar dat was de uitvinding van het wiel ook zeg maar.

PS ik heb nu een mega ander probleem! Het is hier stervens koud hahahahhahahaaaa

• species2175
ps: moet ik deze discussie nu op closed/solved weet ik wat zetten?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Woei :) Koud: wacht maar tot het hartje zomer is, dan is een zolder snel te heet.

Er is trouwens geen mevrouw_J_K en het topic zakt wel weg zodra er geen reacties volgen.
offtopic:
Ajb de volgende keer niet zo vaak na elkaar posten: binnen 24 uur kan je prima de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop gebruiken.

Uiteindelijk heb ik trouwens niet heel veel meer gedaan dan naar wat Google-hits wijzen ;)

Pagina: 1