Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Filezilla FTP server

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Hallo,

Ben bezig om een ftp server op te zetten thuis. Zodat ik van pc boven, snel kan uploaden naar pc beneden.
Heb al allerlei tutorials gevolgd voor het opzetten van een server.

Poort 21 staat ook netjes open in mijn ziggo cisco router.

Maar zodra ik op mijn client met filezilla client wil benaderen. Krijgt hij geen verbinding.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarom niet gewoon een gedeelde map aanmaken als je van pc´s in je eigen netwerk wil kopiëren?

Je eigen pc vanaf je interne netwerk via het internet benaderen is niet heel handig.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hoeft geen poort te openen op je router als het intern blijft

Gewoon proberen de pc op de interne naam te bereiken en zorg dat je firewall het verkeer toestaat.
ftp is sneller dan een windows share. maar niet echt drastisch veel sneller ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 22-04-2012 14:12 ]

Iperf

• G.Scholtens
fish schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:10:
Je hoeft geen poort te openen op je router als het intern blijft

Gewoon proberen de pc op de interne naam te bereiken en zorg dat je firewall het verkeer toestaat.
ftp is sneller dan een windows share. maar niet echt drastisch veel sneller ofzo
Kan hem wel gewoon benaderen via het netwerk. Doe onderhoud op mijn andere pc ook gewoon via rdp.
Maar moet ruim 100GB overzetten. Via copy / paste gaat het ongeveer 15mb/s, dus vind dat niet drastich snel. Ruim kwartier bezig om mkv van 10gb over te zetten.

Netwerkkabel zou 100mbit moeten halen, dus vandaar dat ik aan ftp zat te denken.
Enige andere snelle oplossing zou zijn om de hdd tijdelijk in deze pc te stoppen via sata. sata zou 3gb/s per seconde moeten halen of zie ik dat verkeerd?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

10 Gigabyte is idd ruim een kwartier over over 100mbit

De Sata(2!) standaard idd 3Gb/s maar dat zegt helemaal niks over:
- de maximale snelheid van de schijf waar het vanaf komt
- de maximale snelheid van de bus van de doelschijf
- de maximale snelheid van de bus waar de satacoontroller opzit
- of de maximale snelheid van ddoelschijf zelf.

andere vertragende factoren

Als je het kopieren door had laten gaan was die al klaar geweest

Iperf

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
G.Scholtens schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:31:
Via copy / paste gaat het ongeveer 15mb/s, dus vind dat niet drastich snel.

[..]

Netwerkkabel zou 100mbit moeten halen, dus vandaar dat ik aan ftp zat te denken.
Als je een 100Mbps netwerk hebt zul je ook niet sneller gaan halen dan ongeveer 13MB/s, daar veranderd FTP niks aan.

• G.Scholtens
Dus wat is nu het snelste. Gewoon alles via copy / paste doen. Of de hdd in andere pc hangen?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:53
G.Scholtens schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:58:
Dus wat is nu het snelste. Gewoon alles via copy / paste doen. Of de hdd in andere pc hangen?
De HDD zal zo'n 80 MBps gaan, jouw netwerk 12. Of je nu liever 2 uur en 42 minuten wacht en daarbij niets hoeft te doen, of 20 minuten wacht en daarvoor een harddisk twee keer overzet mag je zelf weten.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:44

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

betere optie, zorgen dat je er een gbit netwerkje van maakt..

• G.Scholtens
KermieCow schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:34:
betere optie, zorgen dat je er een gbit netwerkje van maakt..
Netwerkaarten kunnen 1Gb/s aan en mijn router ook. Dus kwestie van 2 nieuwe CAT6 Kabels er tussen gooien?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

Als je in je interne netwerk zit (van ene pc naar andere pc in huis) hoef je geen port forwarding te doen. Wat waarschijnlijk wel aan de hand is, is een applicatieve firewall (windows firewall oid). Zet dit eens uit en probeer het? Werkt het, dan moet de firewall configuratie aangepast worden zodat het wel gaat werken. Hier is genoeg over te vinden, en kunnen wij je wel mee helpen als je er niet uitkomt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• G.Scholtens
Heb de windows firewall al eens uitgezet. Maar dan nog krijg ik geen verbinding.
Waarschijnlijk ligt het aan de instellingen op mijn server. Hier kan je ook van alles instellen qua passive mode en ip bindings en port range.

Cat6 kabel nog niet in huis. Maar zal ik daarmee meer als 15mb/s moeten halen via copy paste?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

Zeker weten dat je het op de juiste adres:port aanroept?
Ook uitgaande firewall gecontroleerd op de machine waarvan je het probeert? Dit kan je uitsluiten door he took op een andere machine (of telefoon op wifi) te proberen

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• G.Scholtens
heb het via het wan adres getest maar ook via het lokale ip. Standaard poort 21.
Netjes een user aangemaakt op de server en aangegeven wat hij wel en niet mag doen.

Maar krijg nog niet eens verbinding dus zeer vreemd. Daarom wil ikgewoon copy paste doen vanuit de verkenner. Maar 15mb /s vind ik niet zo snel.
Pagina: 1