Unlock iPhone 4S / 4 of iPhone 3GS met iOS 5.1 of iOS 5.0.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Vandaag is er eindelijk een methode gevonden om de nieuwe iPhone's te unlocken met de laatste firmware versie. Aangezien hier een behoorlijk aantal mensen op hebben gewacht, leek het mij handig om hier even een topic voor te openen. Om je toestel te unlocken moeten er namelijk wel een aantal stappen worden uitgevoerd.
Zie hieronder de instucties. (Bron)

Er is een nieuwe methode gevonden om een iPhone 4S , iPhone 4 en iPhone 3GS te unlocken op iOS 5.0 , iOS 5.0.1 en iOS 5.1 middels een jailbreak. Deze unlock maakt gebruik van SAM (Subscriber Artificial Module) de tool is gratis te downloaden via Cydia. Hieronder wordt uitgelegd hoe je deze unlock kan toepassen op je iPhone.

1. Zorg dat je toestel is gejailbreaked.
2. Open Cydia en voeg de volgende bron toe: http://repo.bingner.com
3. Zoek vervolgens in Cydia naar de app: SAM en installeer de tool op je iPhone.
4. Na het restarten van Springboard, plaats de simkaart van een andere provider in je iPhone.
5. Open de geinstalleerde app: SAMprefs , klik op Utilities en kies voor: De-Activate iPhone.
6. Ga vervolgens terug naar het menu-scherm van SAMprefs, controleer of SAM op Enabled staat en druk op Method, en kies voor: By Country and Carrier.
7. Druk op Country en kies het land van je orginele Simkaart (netwerk).
8. Druk vervolgens op Carrier en kies het netwerk waarop je iPhone gelocked is.
9. Ga terug naar het begin-menu en druk op More Information en kopieer de cijfers van de regel IMSI onder Sam Details.
10. In hetzelfde tabblad 'More Information' druk je nu op: Spoof Real SIM to SAM.
11. Ga terug naar het menu-scherm en plak daar het IMSI nummer die je hebt gekopieerd.
12. Open nu iTunes en heractiveer hier je iPhone.
13. Na het activeren sluit i-Tunes en ontkoppel de iPhone van je PC.
14. Heropen vervolgens de app SAMPrefs en disable nu de Subscriber Artificial Module.
15. Sluit je iPhone weer aan je PC en open iTunes.
16. Je krijgt nu een melding dat het toestel niet geactiveerd kan worden, dit is normaal, sluit en open iTunes opnieuw.
17. In een paar tellen zul je zien dat de iPhone nu de nieuwe simkaart herkent van een ander netwerk en verschijnen er signaal streepjes.

Mocht je vragen hebben over het Unlocken iPhone 4S, 4 en 3GS op iOS 5.0.1 en iOS 5.1 laat hieronder een reactie achter laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:28
Bij diverse tutorials loop ik gewoon vast op het moment dat je voor het eerst met iTunes moet connecten en de SIM moet activeren. Ik zie dat hier een iets andere tutorial staat dan dat ik al heb gedaan, dus ik ga deze even volgen. Situatie bij mij is een iPhone 4 van AT&T (met simlock) draaiend op 5.0.1 met 01.59.00 normaal met ultrasn0w. Ultrasn0w is voor deze gelegenheid verwijderd, meest recente versie van SAM, recentste versie van iTunes onder OS X 10.8 DP1.

Edit: Okay, te raar voor woorden, maar ik heb deze tutorial nogmaals gevolgd en nu heb ik voor de verandering geen SIM-ID gekozen voor T-Mobile NL. En daarmee werkte het wel. Nu nog even uit /var/Root/ibrary/Lockdown de Activation_records halen en ik ben klaar!

[ Voor 25% gewijzigd door me_mrtn op 22-04-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:12
Deze methode bestaat toch al lang?
heb een paar maanden geleden nog een Iphone 3GS hier mee geunlockt op 5.0.1

Ik weet niet of het daar mee te maken heeft maar na het unlocken met SAM werkt de GPS-ontvanger niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
sn0w13 schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:36:

Ik weet niet of het daar mee te maken heeft maar na het unlocken met SAM werkt de GPS-ontvanger niet meer.
Nee, dat is het flashen van de iPad-baseband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:42:
[...]

Nee, dat is het flashen van de iPad-baseband.
Inderdaad nu herinner ik het me.
Ik ben van 4.3.3 naar 5.0.1 gegaan dmv een ipad baseband.
En daarna heb ik SAM moeten installeren via Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiplash369
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-01 15:27
Weet dat deze unlock simkaart/iphone specifiek is , dus als je meerdere simkaarten wilt gebruiken moet je
deze procedure bij elke simkaart toepassen.

Het is trouwens heel belangerijk je BB unlock ticket op te slaan.
De nieuwe Redsnow versie 0.9.10b8 heeft nu ook een functie om je BB unlock ticket makkelijk op te slaan als
.zip bestand

tip 1: als je meerdere simkaarten gebruikt unlock ze meteen, je weet nooit wannneer deze
methode stopt met werken.( eenmaal unlocked blijft de simkaart wel werken)

tip 2: Bewaar je BB unlock ticket handmatig door alles op te slaan wat in /var/root/Library/Lockdown/
staat.
Of door de nieuwste versie van Redsnow 0.9.10b8 te gebruiken onder extras>Even more > Backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiplash369
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-01 15:27
sn0w13 schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:36:

SAM heeft helemaal niks met de gps functie te maken ,voor zover ik weet spoofed het gewoon de iphone locked carrier bij het activeren via itunes. Waardoor itunes denkt dat de huidige simkaart die in de telefoon zit van de officiële provider is.

Enige wat even kan wegvallen is je push functie ,maar deze kan je weer herstellen door in SAM clear push
toe te passen en daarna weer te verbinden met itunes.
Mijn Gps werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
whiplash369 schreef op maandag 23 april 2012 @ 07:24:
[...]

SAM heeft helemaal niks met de gps functie te maken ,voor zover ik weet spoofed het gewoon de iphone locked carrier bij het activeren via itunes. Waardoor itunes denkt dat de huidige simkaart die in de telefoon zit van de officiële provider is.

Enige wat even kan wegvallen is je push functie ,maar deze kan je weer herstellen door in SAM clear push
toe te passen en daarna weer te verbinden met itunes.
Mijn Gps werkt nog prima.
Het was niet bij mijn 3GS maar bij een vriend.
Ik vond het toevallig dat het op hetzelfde moment was.
Er stond Navigon op (gekocht) en die vond geen satellieten meer.
Hij was het na een tijdje beu en heeft dan maar een 4S gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 17:15
Het is nu ook mogelijk om met de laatste versie van redsn0w de bestanden op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Voor de mensen die deze methode teveel gedoe vinden, er is nu ook een Gevey Sim beschikbaar die je toestel unlocked. De Gevey sim is een keine chip waarop je vervolgens een willekeurige simkaart plaatst, deze chip zorgt ervoor dat de recente basebands geactiveerd worden, en dat je een willekeurige simkaart(netwerk) in je gelockte iPhone kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dean88 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:19:
Voor de mensen die deze methode teveel gedoe vinden, er is nu ook een Gevey Sim beschikbaar die je toestel unlocked. De Gevey sim is een keine chip waarop je vervolgens een willekeurige simkaart plaatst, deze chip zorgt ervoor dat de recente basebands geactiveerd worden, en dat je een willekeurige simkaart(netwerk) in je gelockte iPhone kan gebruiken.
Met uitzondering dat de Gevey's in Nederland (en eigenlijk bijna overal) niet legaal zijn omdat het via een noodnummer gaat. Het bellen van een noodnummer zonder dat er noodzaak voor is, zullen ze niet zo blij mee zijn.

Ik had trouwens last van het "one bar"-probleem. Hoe sterk het signaal ook was, het aantal balkjes bleef op één steken. Oplossing was ultrasn0w installeren, maar daar wilde ik juist vanaf. Dus ik heb wacht nog steeds op mijn AT&T-activatie.

[ Voor 15% gewijzigd door me_mrtn op 26-04-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:00:
[...]

Met uitzondering dat de Gevey's in Nederland (en eigenlijk bijna overal) niet legaal zijn omdat het via een noodnummer gaat. Het bellen van een noodnummer zonder dat er noodzaak voor is, zullen ze niet zo blij mee zijn.
Dit is een discussiepunt: Je voert namelijk 112 in en drukt op bellen, echter hang je ook gelijk weer op. Er wordt dus geen verbinding gemaakt met de centrale, je hoeft dus niet te wachten totdat je een overgangs-toon krijgt.
En als je iPhone is voorzien van een jailbreak kun je gebruik maken van een tweak, in dit geval hoef je geen eens meer 112 te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Apple is inmiddels begonnen met het patchen van de exploit. Snel proberen en opslaan van de activation_records via bijvoorbeeld redsn0w.
Pagina: 1