Een collega van me heeft een i7 (860) P55 Gigabyte mainboard met 4GB (dominator) geheugen en 1TB WD ecogreen (5400RPM) disk op XP. Hij gebruikt veel Rar en Par2 maar dit gaat erg langzaam. Ik heb bij hem gekeken en ik moet zeggen dat het niet echt heel vlot gaat
. Nu vroeg hij mij wat de beste optie zou zijn om dit te versnellen (budget is ongeveer 180 euro). Ik heb zelf het vermoeden dat de hdd de bottleneck is want je merkt dat het systeem een stuk langzamer reageert als hij bezig is met dit proces.
SSD is erg snel maar niet zo geschikt voor veel van dit soort lees- en schrijfakties heb ik gelezen omdat die de levensduur op deze manier erg verkorten, klopt dat?.
Een WD raptor zou een oplossing kunnen zijn maar natuurlijk erg duur en ik heb wel eens gelezen dat je bijv. samsung of WD schijven hebt die niet veel langzamer zijn maar wel veel meer opslag hebben en een stuk goedkoper. Graag jullie ervaringen en adviezen...ook als je van mening bent dat het niet in de HDD zou zitten maar juist in iets anders. Laatste drivers van Gigabyte site al opgehaald en voor hem geinstalleerd maar dit was geen merkbare verbetering.
De search op het forum leverde niet veel op dus vandaar zelf een topic geopend.
SSD is erg snel maar niet zo geschikt voor veel van dit soort lees- en schrijfakties heb ik gelezen omdat die de levensduur op deze manier erg verkorten, klopt dat?.
Een WD raptor zou een oplossing kunnen zijn maar natuurlijk erg duur en ik heb wel eens gelezen dat je bijv. samsung of WD schijven hebt die niet veel langzamer zijn maar wel veel meer opslag hebben en een stuk goedkoper. Graag jullie ervaringen en adviezen...ook als je van mening bent dat het niet in de HDD zou zitten maar juist in iets anders. Laatste drivers van Gigabyte site al opgehaald en voor hem geinstalleerd maar dit was geen merkbare verbetering.
De search op het forum leverde niet veel op dus vandaar zelf een topic geopend.