Toon posts:

Pentium 166@266 gevolgen + ervaring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de 166 dus op 266 lopen met een best wel grote koeler (die wat op tweakers stond met die case fan)
Er draait Linux RedHad op met alleen console, het probleem is dat de koel ribben gewoon ijskoud blijven
Gebruikt de console (met Nat, Apache, Webmin etc) nu niet zoveel proc?

ik wil FreeBsd erop gaan zetten met xwindows
Gaat dat ding dan pas warm worden?

Heeft nog iemand ervaring met deze overklok?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan best zijn dat je een van de laatste P166MMXen hebt. Die dingen OCen geweldig en blijven behoorlijk koel. Weet zo 123 geen 100% proc progje voor Linux, maar denk dat je sowieso wat zwaardere sw erop kunt zetten. Bedenk dat als je koeler geschikt is om een 500MHz+ beestje te koelen een geOCde 166 helemaal geen probleem hoeft te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:37
Kun je geen motherboard monitor installeren ofzo? Of bekijk na intensief gamen, die temperatuur waarden in het BIOS. Hou het gewoon een beetje in de gaten

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:49
Hoe heb je 'm zo geklokt? Want die van mij wil niet hoger dan 166@166 ... maar komt waarschijnlijk door m'n moederplank :(

*D

Verwijderd

De kans dat jouw P166 te warm word is verwaarloosbaar.

Btw, CPU load kun je op de Linux console bekijken door 'top' in te typen. Eventueel een andere (virtuele) console kiezen dmv ALT-F1 tot ALT-F8.

FreeBSD met X zal wel gaan dus, maar wil je GNOME of KDE draaien, dan zou ik wel voor een redelijke smak geheugen zorgen (48-64Mb). Afterstep is wat lichter en ziet er toch nog goed uit, en FVWM/FVWM2/TWM zijn het lichtst. Dat liep op mijn P100 notebook zonder cache nog vloeiend. Maar dan loop je het risico dat je PC voor MAC uitgescholden word ;) (zie 'starthulp voor fans op 5V' topic)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op zondag 25 maart 2001 16:54 schreef dion_b het volgende:
......weet zo 123 geen 100% proc progje voor Linux, ....
Natuurlijk wel, de distributed.net client, heb je ook nog een }:0 op je pc'tje en je processor load is 100% ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Ik denk eerder dat ie 1 van de eerste p166MMX'en heeft. De latere hadden namelijk een multiplierlock van 2,5. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom ThaWout 'm niet hoger krijgt dan 166.

Ik heb zelf ook zo'n processor gehad en die liep op 262,5 (3,5x75). De koeler die erop zat stelde niks voor vergeleken met die dingen van nu, dus ik denk dat je wel goed zit met je overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
ok dus het klopt wel dat ie ijs en ijs koud ;) blijft.

er zit 128mb in dus kde draait wel denk ik

Tegen de tijd dat ons lieve huisje ontploft laat ik het jullie wel weten :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 12:21
Ik heb zo'n ding op 300 draaien >:) Was ooit een experiment op hoeveel zoiets zou kunnen draaien. Heb toen nog een geweldige uitvinding gedaan, hoe je zoiets vreselijk kan koelen, anders was het niet mogelijk. Heb ook nog een Celeron 266 (dual) op 4x112. Echter is daar 1 processor van kapoet.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:49
Kan ik nog aan een tekstje op de CPU zien of ie locked is of niet? Damn ... die 166MMX's schijnen zo goed overclockbaar te zijn ... waarom heb ik dan GVD :( zo'n multiplier lock !!

*D

Verwijderd

Topicstarter
Ballenbek, zou je me daar wat meer over willen vertellen?

+ Dan nog iets : hij loopt nu op 2,9 in plaats van 2.8 v

Zou dat ding op 3,5 lopen???? Dit durf ik nu niet ff te proberen........
Pagina: 1