Toon posts:

iemand dit weleens eerder tegen gekomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

ik zat zomaar eens even lekker rond te kijken en door te klikken....ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe monitor en is mijn oog gevallen op Iiyama Prolite x2377hds-b1.

kom ik op een site van niet nader te noemen webshop.

zie ik deze opgave bij hun beeldschermen staan;

Een notebook of LCD monitor kan dode pixels bevatten en dit "euvel" valt niet altijd onder de fabrieksgarantie.

Om 100% zeker te zijn van een scherm zonder dode pixels bieden wij u een "Dode pixelverzekering". Mocht het scherm van uw monitor of notebook een dode pixel bevatten, dan ruilen wij dat scherm direct om voor een nieuw exemplaar, mits deze natuurlijk op dat moment op voorraad is. Deze verzekering geldt tot 8 dagen na uw aankoop.

edit: ze rekenen dus € 19,00 voor zo'n verzekering

Er zijn dus toch nog winkels die zulke praktijken proberen. Iemand anders ervaringen hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 11:00 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ja hoor, genoeg winkels/fabrikanten die een paar dode pixels niet als een probleem zien. Struin de grote bekende webshops maar eens af, je vind het overal terug in de bekende webshops. Ik kan wel een lijstje met namen noemen, maar bezoek de webshop en tik 'pixelgarantie' in en je zal weinig shop tegenkomen waar je geen hit krijgt.

Het is tegenwoordig alleen veel minder een issue omdat de productieprocessen zijn verbeterd en er dus minder vaak fouten in de panelen zitten. Plus dat de resoluties omhoog zijn gegaan, de pixels in een scherm daardoor ook kleiner zijn en ook minder snel opvallen. Ik heb hier een 21" 1920x1080 scherm staan welke op het eerste gezicht prima lijkt, maar als je em van heel dichtbij bekijkt zie je toch wat lichtere stipjes hier en daar. Terwijl ik ook een 24" 1920x1080 heb staan met 1 dode pixel erin en die valt hardstikke op.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja, die "verzekering" heb ik ook wel eens gezien.

Meestal onzin IMHO, aangezien je binnen 8 dagen dat scherm ook wel kunt terugsturen naar de webshop zonder opgaaf van reden (Wet Koop op Afstand).

Iets anders ligt het als je geen particuliere consument bent, en/of het scherm in de 'fysieke' winkel koopt, dan "zou" het handig kunnen zijn.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 18:59

Koppensneller

winterrrrrr

Iva_Bigone schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:08:
Ja, die "verzekering" heb ik ook wel eens gezien.

Meestal onzin IMHO, aangezien je binnen 8 dagen dat scherm ook wel kunt terugsturen naar de webshop zonder opgaaf van reden (Wet Koop op Afstand).

Iets anders ligt het als je geen particuliere consument bent, en/of het scherm in de 'fysieke' winkel koopt, dan "zou" het handig kunnen zijn.
Als je het in een fysieke winkel koop, moet je volgens mij het product gewoon kunnen bekijken voor je het koopt. Die pixelcontrole kun je dus gewoon daar doen.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:05

Dark

who tweaked the light?

Is volgens mij gewoon naaien, zou me verbazen als dat geld echt naar een verzekering ging, dat is gewoon een extratje voor de winkelier, en die stuurt het stukkende scherm dan terug onder garantie...

Als je fisiek koopt mag je kijken, als je op afstand koopt ook, maar dan thuis. In beide gevallen heb je het recht de koop niet door te laten gaan als dat kijken niet oplevert wat je ervan verwacht.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
KoppenSneller schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:09:
[...]

Als je het in een fysieke winkel koop, moet je volgens mij het product gewoon kunnen bekijken voor je het koopt. Die pixelcontrole kun je dus gewoon daar doen.
Nou, de meeste winkels zijn tegenwoordig gewoon dozenschuivers, ze willen zo min mogelijk moeite doen.
Als je het scherm eerst wilt testen, moeten ze ruimte voor je maken, een computer erop aansluiten etc.
Vraag me af hoe ze reageren als je het vraagt.

En dan nog, test je 'm in de winkel, maar thuis valt je pas dat ene dead-/stuck-pixeltje op omdat je dan niet 100 TL-balken om je heen hebt ;)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:05

Dark

who tweaked the light?

Je hoeft niet bij een dozenschuiver die het niet wil laten zien te kopen natuurlijk... als je dat persee moet omdat het daar het goedkoopste is, doe je het toch echt helemaal zelf...

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 17:17
Iva_Bigone schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:13:
[...]
Ik vroeg dat dus ook bij het kopen van mijn huidige scherm.
Kreeg ik gewoon het antwoord dat ik het thuis mocht bekijken en indien niet correct binnen 24 uur terug mocht komen.

Ze wouden dus geen moeite doen inderdaad. Maar de 24uurs "service" daarentegen vond ik wel zeer attent.

Ik weet niet of ik namen moet/mag noemen...
Maar het begint met een D en heeft rood in de logo!

[ Voor 11% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-04-2012 11:25 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:51
Iva_Bigone schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:13:
[...]

Nou, de meeste winkels zijn tegenwoordig gewoon dozenschuivers, ze willen zo min mogelijk moeite doen.
Als je het scherm eerst wilt testen, moeten ze ruimte voor je maken, een computer erop aansluiten etc.

En dan nog, test je 'm in de winkel, maar thuis valt je pas dat ene dead-/stuck-pixeltje op omdat je dan niet 100 TL-balken om je heen hebt ;)
Ik denk dat dat wel meevalt. Toevallig werk ik zelf in een computerzaak en als je bij mij een scherm van tevoren wilt testen, mag je meelopen. Dan sluit ik hem voor je aan en wordt er een random tool gedraaid om dode pixels te kunnen testen. Zo weet jij dat je scherm goed is, en als dat niet zo is scheelt mij dat een garantieafhandeling met jou (ik kan het scherm meteen retour sturen).

Een ontwijkende houding begrijp ik wel. Zelf zie ik steeds vaker dat mensen apparaat x willen zien uit de doos en hem vervolgens ergens anders gaan kopen. Zo blijf je zelf met een geopende doos zitten met een product wat je niet meer als nieuw kunt verkopen.

Verder ben ik het eens met MicGlou hierboven, de productieprocessen zijn dermate verbeterd dat enerzijds de kans op dode pixels erg klein is. Anderzijds, als je een dode pixel hebt is de resolutie van het scherm waarschijnlijk dermate hoog dat hij bijna niet opvalt. Mocht je er last van hebben, dan kun je nog altijd je scherm als RMA retourneren.
Pagina: 1