Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:03
Beste mensen,

Ik heb sinds december een TomTom Via 120 en ik wil nu de kaart updaten gezien er een nieuwe beschikbaar is.
Ik heb mytomtom gedownload en zodra ik hem aansluit gaat ie ook zoeken naar updates, dat gaat allemaal goed.

Als ik dan de nieuwe kaart wil updaten ( ongeveer 3 GB ) geeft ie aan dat het nog 268 uur duurt 8)7
Ik heb het hoe dan ook toch maar laten lopen, maar elke keer na een half uurtje ofzo krijg ik de melding "er is iets mis gegaan met de serververbinding".

De tomtom is nu dus onbruikbaar, want hij vind nu helemaal geen kaarten meer op het apparaat.
Ik heb het nu al zeker 5x geprobeerd, maar geen succes.

Weet iemand of dit een bekend probleem is of wat ik eraan kan doen?
Ik kan natuurlijk wel TomTom gaan bellen, maar het is weekend, ik heb hem snel weer nodig namelijk.

Grtz Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Als ik me goed herinner kan de download helper van TomTom de kaart gewoon downloaden ook als je Via niet aangesloten is. En zodra die kaart wel gedownload is, kun je je Via daarmee updaten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Het downloaden is het probleem niet, het gaat fout bij het installeren ervan.
Hij heeft de kaart er wel al op gezet, want als ik naar de inhoud kijk staat er iets meer als 3GB aan data erop.

Ik heb tomtom gemaild, heb nog geen kans gehad om erheen te bellen, dus ik wacht hun mail wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb contact gehad met TomTom en ik kreeg een hele waslijst aan mogelijke oorzaken, maar het opnieuw installeren van MyTomTom en de firewall uitzetten was al voldoende!

Zeer behulpzame mail van TomTom, daar kunnen sommige helpdesks nog wat van leren!

Bij deze de mail, misschien voor anderen ook nog interessant:
Er gaat iets niet helemaal goed met het updaten van uw TomTom via onze MyTomTom software, hiervoor hebben wij een aantal adviezen geschreven die er voor zou moeten zorgen dat u de updates probleemloos kunt downloaden.

Allereerst zou ik u willen vragen uw virusscanner, en dan voornamelijk de firewall functie, indien uw virusscanner deze functie heeft, tijdelijk uit te schakelen, voornamelijk Norton, Mcafee en Bullguard willen wel eens problemen geven met onze software. Maar ook andere virusscanners willen veel problemen geven met het updaten van uw TomTom. Als MyTomTom niet verhinderd wordt door beveiliging programma's zou deze vanzelf alles al opnieuw moeten kunnen downloaden zodat uw TomTom weer goed zal functioneren.

Probeer ook te vermijden dat u zich op een draadloze internet verbinding bevind, een kleine verstoring kan er dan al voor zorgen dat de kaart of andere updates incompleet worden binnengehaald. Kijk dus of het mogelijk is via een netwerkkabel een verbinding te maken met uw router/modem en de computer, is dit te ingewikkeld probeer dan in ieder geval een zo goed mogelijk draadloos signaal te krijgen.

Zorg er ook voor dat uw TomTom direct verbonden is aan uw computer via de USB Kabel, dus niet via een zogenaamde USB-Hub. Het liefst via een USB poort aan de achterkant van uw computer, omdat de USB poorten aan de voorkant soms niet genoeg beschermd zijn voor interferentie.

Blijft het updaten vastlopen bij de 'download' knop, installeer dan de updates 1 voor 1, mogelijk worden de updates dan wel gedownload.

Heeft u bovenstaande gechecked en werkt het nog steeds niet, dan kunt u hierna de onderstaande procedure volgen om de updates opnieuw te downloaden:

STAP 1 - HERINSTALLEER MYTOMTOM

1. Ga naar [Start] --> [(Alle) Programma's] --> [TomTom] --> Druk op Verwijder MyTomTom
2. Start nu de computer opnieuw op, zodat alle TomTom services die in de achtergrond draaien worden afgesloten.
3. Ga naar www.tomtom.com/getstarted, en download en installeer MyTomTom opnieuw

Dit lost in veel gevallen al problemen op met het updaten, soms zijn bepaalde services welke MyTomTom nodig heeft niet goed geïnstalleerd, het is daarom belangrijk deze even opnieuw te installeren.

STAP 2 - STEL HET CACHE GEHEUGEN ANDERS IN

1. Zorg ervoor dat MyTomTom na de installatie is opgestart
2. Klik op het MyTomTom icoontje rechtsonder op uw taakbalk, of bovenin uw scherm als u aan Apple computer heeft.
3. Klik op instellingen
4. Klik op Cache
5. Vink de volgende optie uit: Plaats grote items in het cachegeheugen van mijn computer (aanbevolen)
6. Klik op 'Maak de cache leeg'
7. Klik op 'Sla instellingen op'

STAP 3 - RESET DE TOMTOM EN DOWNLOAD DE UPDATES
1. Koppel uw TomTom los, en reset de TomTom door de aan/uit knop ingedrukt te houden, 20 seconde lang, totdat u een trommelgeluid hoort. Ook al valt de TomTom uit houdt u hem ingedrukt tot er een geluid afspeelt
2. Koppel het navigatieysteem aan de computer.
3. De updates zullen weer worden aangeboden in MyTomTom. Vink de updates aan en druk op [Update en Installeer].

Mocht het nog niet werken probeer dan een andere internet browser zoals Firefox (http://www.mozilla.com/nl/firefox/) of Google Chrome (www.google.com/chrome?hl=nl). Controleer daarna ook of uw plug-ins up-to-date zijn via de volgende link: http://www.mozilla.com/nl/plugincheck/.

Werkt het nog steeds niet? Dan adviseer ik u een andere computer te gebruiken daarnaast ook een andere locatie te raadplegen en weer via www.tomtom.com/getstarted het programma te downloaden. Dan kunt u daar de updates installeren, en kijken of de problemen TomTom gerelateerd zijn, of dat er mogelijk iets op uw computer voor conflicten zorgt.

Mocht het na dit alles dan toch niet opgelost zijn, dan kunt u mij dit laten weten door te reageren op deze e-mail, volg hiervoor de link onder de stippellijn onderaan deze e-mail.
Graag verneem ik dan in uw reactie ook nog wat het serienummer van uw TomTom is, dit serienummer begint altijd met een letter en staat onderop het apparaat op een sticker met een streepjescode en staat meestal na C_NO: of S/N:.
Met dit serienummer kunnen wij wat informatie uitlezen bij onze tweedelijnsafdeling, mogelijk kunnen zij dan de oorzaak achterhalen en hopelijk snel met een oplossing komen.

Met vriendelijke groeten,

[ Voor 89% gewijzigd door metallicattim op 04-05-2012 10:29 ]