Goede backup-software die op NFS kan backuppen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 10:49
Heey,

Ik ben al een tijdje op zoek naar backup software met de volgende kenmerken:
-incremental backups
-relatief snel, het hoeft niet razendsnel, maar geen 5 uur voor een incremental backup, zolang staat m'n pc niet aan.
-alles geautomatiseerd
-disaster recovery (dus bij een totale crash, het terug kunnen zetten van het hele OS)
-kan backuppen op NFS

Tot nu toe heb ik niks gevonden, vooral het laatste punt lijkt erg lastig te zijn. Ik heb m'n NFS drives gemount op windows 7, en kan ze ook zonder problemen benaderen. Toch weigert bijvoorbeeld Acronis trueimage (2011) hierop te backuppen.

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben erg benieuwt naar hoe je de schijven gemount hebt (gok via SFU?) en waarom bestaande backup-software hier problemen mee geeft? Uiteindelijk biedt nfs een schijf aan met alle eigenschappen van een lokale schijf?

Kun je misschien aangeven wat er precies misgaat?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Spider.007 schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:21:
Ik ben erg benieuwt naar hoe je de schijven gemount hebt (gok via SFU?) en waarom bestaande backup-software hier problemen mee geeft? Uiteindelijk biedt nfs een schijf aan met alle eigenschappen van een lokale schijf?

Kun je misschien aangeven wat er precies misgaat?
Ik heb de schijven gemount via "services for NFS" dat standaard in win7 ultimate zit ingebouwd. Wat fout gaat is dat sommige backupsoftware de schijven niet ziet, of als afgekopeld ziet. Dat afgekopelde heeft trouwens elk programma, als ik via een file-open naar de netwerkschijven ga, staat er een tekentje bij dat ze afgekoppeld zijn, het browsen of openen werkt wel gewoon. In windows verkenner staan ze wel altijd als aangekoppeld weergegeven. Veel backup software lukt het op de een of andere manier niet om de backup aan te maken. Ze maken wel wat files en foldertjes aan, maar beginnen nooit echt. Misschien zit er iets fout in m'n NFS configuratie?

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Start je Acronis op als live cd? Dan lijkt het mij vrij logisch dat je er niet op kan backuppen.
Er is ook maar onder bepaalde Windows 7 versies support voor NFS.
Is het niet handiger om gewoon Samba aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
DJ-Promo schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:28:
Start je Acronis op als live cd? Dan lijkt het mij vrij logisch dat je er niet op kan backuppen.
Nee, ik start Acronis niet op als live cd.
Er is ook maar onder bepaalde Windows 7 versies support voor NFS.
Ik heb windows 7 ultimate, die native support voor NFS heeft.
Is het niet handiger om gewoon Samba aan te zetten?
Nee, want samba is een heel stuk minder snel.

Toch bedankt voor je tips :)

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Maar gaat Acronis niet rebooten om je systeem te backuppen dit omdat Acronis geen NFS support lijkt te hebben.
Samba onder Windows werkt prima, NFS is meer voor Linux systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
DJ-Promo schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:53:
Maar gaat Acronis niet rebooten om je systeem te backuppen dit omdat Acronis geen NFS support lijkt te hebben.
DJ-Promo schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:53:
Samba onder Windows werkt prima, NFS is meer voor Linux systemen.
M'n files staan dan ook op een UNIX-based server, en NFS is gewoon sneller. Als ik het probleem niet opgelost krijg, zal ik de boel wel via SMB doen. Maar toch zou ik niet weten waarom dit niet moet kunnen.

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En via FTP? Rsync? Unison?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
FTP is een goed alternatief inderdaad. Rscync en Unison zijn volgens mij niet echt bedoeld om te back-uppen, maar meer om bestanden te synchroniseren. Het zal dus ook wat lastig zijn om disaster recovery te doen.

EDIT: Ik zie bij Unison ook geen exclude functionaliteit? Of kijk ik er nu overheen.

[ Voor 11% gewijzigd door boelensman1 op 22-04-2012 13:59 ]

CTO van Appeal

Pagina: 1