• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:47
Vanochtend dacht ik, weet je wat mn gtx580 is al een tijdje weg, laat ik m'n processor ook weer is standaard zetten ipv de overclock op 4.6 ghz

Wat gebeurt er nu

Aller eerste keer bij opstarten 'Machine check error'.

Reset knop doet niks meer, moet steeds de power button 5 sec ingedrukt houden om het systeem uit te schakelen en opnieuw op te starten.

Zet ik in bios AHCI aan wat ik altijd moest doen omdat hij anders niet vanaf SSD wilde opstarten dan krijg ik te een windows recovery te zien waarin staat dat de schijf inaccessible is.

Zet ik AHCI weer naar IDE dan begint windows te laden, maar op het moment dat je normaal windows echt te zien krijgt zie ik mijn monitor even uitgaan en gaat de computer in een reboot. Dit is een loop die een aantal keer doorgaat totdat ie een keer ergens op een zwart scherm blijft steken.

Windows opnieuw installeren lukt niet, hij begint met windows files te laden om vervolgens weer in een zwart scherm te eindigen.

Wat ik nu merk is dat hij soms in het bios ook vastloopt. En de volgende foto viel mij met name op.

Afbeeldingslocatie: http://i989.photobucket.com/albums/af18/racemichel/2012-04-22094233.jpg

Ik ga nu mijn SSD eruit halen kijken of dat nog enig verschil maakt omdat die toch altijd wel wat loopt te fucken.

Ideeën zijn zeer welkom! Want ik raak een beetje out of options.

PS: PC loopt soms vast als ik in het bios zit en ergens wat te snel op druk met name

Setup:

OCZ Fatality 750 Watt
Mobo: MSI Z86A-GD65
Processor: i5 2500k
Geheugen: 2x 4GB 1866 kingston
1x SSD agility 3 120 GB
2x samsung 1 TB
1x 500 gb WD

Edit #1: Zonder SSD en proberen windows opnieuw te installeren komt hij ook weer in een reboot-loop terecht nadat hij 'windows is loading files' heeft afgerond.

[ Voor 9% gewijzigd door racemichel op 22-04-2012 10:16 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

reset je bios hardwarematig?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• racemichel
Geprobeerd nu, die batterij eruit gehaald en weer terug, maar nog geen verschil

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

de socket van de batterij ook kort gesloten? ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• racemichel
bizar, op mijn moederbord zit een knopje 'OC Genie' die ingedrukt en nu start ie gewoon weer op...

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-02 15:19
Ik gok dat je je voltages niet terug op stock settings hebt gezet, maar alleen de clock speed omlaag hebt gegooid.

Dat AHCI en IDE gebeure is ook best vervelend. Als je windows hebt geinstalleerd met je bios op IDE, dan moet je in windows eerst een regedit naar AHCI doen, pc restart en het bios op AHCI zetten, anders doet ie t inderdaad niet.

[ Voor 50% gewijzigd door ToWi1989 op 22-04-2012 15:57 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ToWi1989 schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:55:
Ik gok dat je je voltages niet terug op stock settings hebt gezet, maar alleen de clock speed omlaag hebt gegooid.
BIOS reset zet de voltages wel op stock settings, dus wel apart.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik denk dat je OC genie toendertijd gebruikt hebt en het vergeten bent, als je dan zelf de boel gaat aanpassen in de bios, raakt de bios over de flos. Als je dat gebruikt, kun je verder niet meer veranderen aan voltages en alles wat met overklokken te maken heeft.
En nee een bios reset zet dat niet altijd terug, heb dit al eerder gezien bij MSI bordjes, vooral nadat men dingen heeft veranderd met OCgenie aan.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• racemichel
Blijf het idd apart vinden. Ik had 'm terug geclocked door factory defaults te doen. Daarna ontstonden alle problemen.

Vervolgens al die opties gedaan van reset mobo etc. Had geen resultaat.

OC knopje op bios ingedrukt en starten maar. Nu alsnog de multiplier terug gezet naar 33 omdat hij door die OC genie op 42 was gezet.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Loop de timings/voltages van het geheugen eens na. Waarschijnlijk heeft je geheugen aangepaste settings nodig om (stabiel) te draaien, en staan die niet goed bij default. OC-genie heeft ze aangepast waardoor het nu wel stabiel werkt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1