Toon posts:

Bios DOOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend heeft een MSI K7tpro 2a en wilde de nieuwe Power User bios er op gooien.

Dit wilde hij onder windows doen, Oke DOM van hem.
Dat kon ik heb ook vertellen alleen het gekke is dat er normaal dan helemaal niks hoort te gebeuren, nu gebeurde er helaas wel wat.
Na een paar sec. liep dat flash progje vast evenals Windows.

Vervolgens kon hij niet booten en hoorde leuke peepjes maar verder niks :(

Weet iemand HOE dit probleem kan worden opgelost of weet iemand WAAR we aan een nieuwe bios kunnen komen?

Greetz,

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

mno

Heb je al geprobeerd om de bios te resetten d.m.v. de Jbat1-jumper te verzetten? Zo niet, zie handleiding moederbord.

Zo ja, mail MSI of probeer eens te zoeken op trefwoord "hot swap", hoewel dit me een enge methode lijkt.

Gewoon rösti

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Simpel: Pak een ander k7t pro 2a, trek de bios uit z'n blokje (klein chippie van 1 bij 1 cm ong.).

Zet die bios in de dode 2a en laat 'm opstarten. Trek nu de bios er weer uit en doe de dode erin terwijl de pc aanstaat! Vervolgens even flashen et voila!

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Jah we hebben alle stroom al eens van de bios gehaald, zelf de bios chip van het mobo gehaald.

Klopt het dat als ik eerst mijn PC opstart, dan MIJN bios "On the fly" er uit haal en de met zijn bios wissel dat ik dan vervolgens ZIJN bios opnieuw kan flashen?

Ik d8 dat ik laatst zo iets bizars had gehoord.

Iemand ervaring?

Verwijderd

Topicstarter
ooh mooi, eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat creatief gepruts en gefrunnik is het gelukt :y)

Mijn vriend is weer helemaal gelukkig en ik kan deze mannier van dode biosjes redden dus ook echt aanraden.
Toevallig heb ik dus het zelfde mobo als die vriend.

Maarjah hij werkt dus weer!
Hierbij bedank ik alle mensen die zinvol gereageerd hebben op mijn Post.

En voor andere mensen die twijvelen over deze techniek zoals ik dat eerst ook wel deed. "We can only show you the door, you're the one that has to walk trough it"

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

mno

Op zondag 25 maart 2001 18:33 schreef Tresco het volgende:
Mijn vriend is weer helemaal gelukkig en ik kan deze mannier van dode biosjes redden dus ook echt aanraden.
Met deze methode moet je dan zeker wel je bios vanuit Windows flashen? Heb je nu LiveBIOS gebruikt?

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Nee gewoon via MS-DOS.
Dus ook niet in een command venster in Windows.
Nee gewoon booten in DOS!!
Maar is de standard procedure bij het Flashen van chips :)
Pagina: 1