Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HP/Compaq] Bootup password te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een collega van me heeft een HP Compaq 6820s die is voorzien van een bootup password. Hij weet het password niet en wil deze er graag af hebben. Is er een mogelijkheid om deze eraf te krijgen?

In een desktop pc zit er een batterij die de cmos vasthoud, heeft een laptop hetzelfde? Batterij van het moederbord halen zou dan de oplossing kunnen zijn?

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

Verwijderd

Proxar schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:50:
Een collega van me heeft een HP Compaq 6820s die is voorzien van een bootup password. Hij weet het password niet en wil deze er graag af hebben. Is er een mogelijkheid om deze eraf te krijgen?

In een desktop pc zit er een batterij die de cmos vasthoud, heeft een laptop hetzelfde? Batterij van het moederbord halen zou dan de oplossing kunnen zijn?
ik dacht dat je een hp bios ook kan flashen met wipe parameters. dus dat hij clean bios krijgt in factory settings.

• Proxar
  • Niet online
Heb geprobeerd om een default te laden, maar dat werkt niet.
Had het ook niet verwacht, zou wel heel makkelijk zijn om te omzeilen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Meestal zitten dat soort dingen in een flashchip op het moederbord gesoldeerd. Een batterij eruit halen zal dus niet echt gaan werken :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

St@m

@ Your Service

Volgens mij zit dat wachtwoord in de HDD (ofzo), niet te verwijderen. Andere HDD lost het probleem op.
Op mijn oude werk hadden ze een heel ingewikkeld boot password, bijna iedereen typte het anders in. Ik heb toen ook een aantal HDD's moeten vervangen na heel veel zoekwerk.

[ Voor 46% gewijzigd door St@m op 22-04-2012 15:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Proxar
  • Niet online
Oke, dat kan ik idd wel even proberen. Het systeem werkt wel goed, je kan er zelfs niet in met een linux cd. Probeer wel even een schijf van een andere laptop die ik nog heb liggen. Ik zou in principe de HDD eruit kunnen halen en met een usb kabel kunnen aansluiten en een format doen.

Bedankt voor de hulp, ik laat het resultaat nog even weten als het lukt!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 15:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica