Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Hyper-V test machine

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Tweakers,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe Hyper-V machine voor mij om te testen. ik heb een budget van 500 euro en ik ben op deze hardware uit gekomen. Schijven, kast, voeding heb ik nog.

1 Asus - MB/P8Z68-V LX Intel LGA1155
4 KVR1333D3N9/8G
1 Intel Intel Core i5 2320 
2 Conceptronic 1122096
2 Intel Gigabit CT Desktop Adapter 

Op deze machine gaat Windows 2008R2 draaien met Hyper-V en daar in moeten minimaal 5 virtuele machines draaien die allemaal in een ander IP subnet komen te zitten (vandaar de extra netwerk kaarten)

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hier over en als jullie verbeteringen hebben dan hoor ik dat graag

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Zelf zou ik het volgende doen t.o.v. jouw gekozen onderdelen:

Intel H65 mainboard: http://www.intel.com/cont...desktop-board-db65al.html
Reden: goedkoper, geen overbodige zaken, Intel integrated NIC i.p.v. Realtek.

Intel Core i5 2400 CPU: http://ark.intel.com/prod...M-Cache-up-to-3_40-GHz%29
Reden: Reden VT-D support

Je storage wens zie ik niets van voorbij komen (Conceptronics misschien, maar niets over te vinden). Als het een low-profile test-bak gaat worden, zou ik zelf eerst kijken of de schijven op de integrated SATA-poorten voldoende zijn (performance is niet optimaal en redundancy is niet aanwezig). Je kunt bv. elke virtuele machine op een aparte fysieke harddisk zetten (VHD's) i.p.v. alle VHD's op dezelfde fysieke schijf (of array als je voor een RAID oplossing gaat).

Wil je wat betere performance en redundancy kun je beter voor een aparte RAID-controller kiezen of bv. een NAS met ISCSI en een RAID-config benaderen als storage device. Maar goed, alles hangt af van de pegels en doel van het apparaat :)

Er zijn vast wel meer tweakers die je nog wat (betere) tips kunnen geven :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
In CSL wordt er niet met losse aankoopadviestopics gewerkt. Zie ook de CSL FAQ en het CSL beleid.

In plaats daarvan zijn er de [BBG Aanschaf]-topics. Voor een overzicht van deze topics zie: Best Buy Guide overzichtstopic. Bij jou gaat het daarbij om een (thuis)server voor VM's'; [BBG aanschaf] Thuisserver dus :)

Daarom gaat dit topic op slot

[ Voor 15% gewijzigd door Bolletje op 22-04-2012 15:52 ]

Dit topic is gesloten.