Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-04 11:07

situatie geschetst:

Ik ben zonet begonnen aan de setup van mijn Thecus N4200eco NAS met de volgende LAN specificaties:
  • RJ-45x2 : 10/100/1000 BASE-TX Auto MDI/MDI-X
Zoals ik al wist zal ik het best hiervoor mijn hele netwerk dat maar ethernet 100 is veranderen om de prestaties maximaal te krijgen.
(De NAS wordt namelijk voor het editen van film footage gebruikt...)

Ik zie 2 opties voor de setup:

• optie 1:
    ADSL modem router + wireless router (welke weet ik nog niet)

-> 10meter kabel naar de NAS (in de keuken wegens bureau naast bed en NAS maakt geluid)

-> 15meter kabel naar de iMac die als editing station wordt gebruikt

-> draadloze access voor de Macbook (vooral voor internet, NAS niet aan hoge snelheid nodig)
  • optie 2:
    simpele ADSL modem (welke weet ik nog niet)

->15m kabel naar router + wireless router (welke weet ik nog niet)

-->10m kabel van router naar iMac

-->2m kabel van router naar NAS
    (opnieuw in de keuken)
    --> draadloze access voor de Macbook (vooral voor internet, NAS niet aan hoge snelheid nodig)

probleem1:

Welke setup zal me de beste prestaties opleveren? Of kan ik op één of andere manier mijn NAS aansluiten zonder dat de doorvoersnelheid wordt beperkt door de tragere ADSL modem en wireless router. Een router die niet omlaag gaat met de rest van de apparaten misschien?

probleem2:

ik vraag me af welke routers / adsl modems ik zou aankopen. En bij deze dan ook een beetje naar de prijs gekeken... Ik vraag me trouwens ook af of 2de hands routers soms niet een goede optie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik lees enkele malen dat je tweemaal "router" in één zin gebruikt: tip: niet doen. Tenzij je 100% zeker weet dat je een "modem/router"-combo puur en alleen als modem kunt gebruiken door hem als bridge te laten werken cq. in bridge-mode kunt zetten.

Of een modem/router-combinatie samen met een draadloze router, waarvan je dan de ingebouwde switch gebruikt. Maar dan moet je er wel heeeeeel goed op letten dat je de DHCP-server daarvan uit zet (je hebt immers al een router met DHCP in je LAN zitten) én de WAN-poort ongebruikt laat. Je gebruikt dan puur de switch + access-point-functionaliteit ervan. Al bestaan er vast ook wel losse access-points met switch.

Maar wat is er in jouw ogen mis met een draadloze modem/router-combinatie mét 1 Gbps-LAN-aansluitingen? Die bestaan vást wel. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 22-04-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De simpelste optie is verander niets aan je internetsetup maar koop een gigE switch en plak die erbij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.