zwart beeld bij bekijken (youtube) video's

Pagina: 1
Acties:

• Leoniera
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05-2019
Ik zit met een probleem waarvan ik niet weet wat de oorzaak is.
Sinds ik mijn computer heb (nu zo'n 6 maanden) ben ik een aantal keer op het volgende probleem gestuit:

Als ik soms YouTube open, (of een andere site waar je video's kunt bekijken) en ik probeer een video af te spelen dan wordt mijn beeld zwart of geel. Niks is meer mogelijk (geen ctrl alt delete) en ik moet mijn computer rebooten. Na de reboot doet die het weer uitstekend.
Echter, dit probleem doet zich voor bij Firefox, en uitsluitend bij video's. Als ik aan het gamen ben heb ik hier never nooit last van.
Je zou zeggen dat een andere browser de oplossing is, daarom heb ik Google Chrome gedownload alleen heb ik hier weer het probleem dat pagina's en afbeeldingen soms niet laden, wat erg storend is, én het probleem van de crashende video's is bij Google Chrome ook al voorgekomen, alleen veel minder dan bij Firefox.
Het probleem is ook een keer voorgekomen toen ik ondertiteling bij een film aan het plaatsen was met het programma AutoGK, maar dat is maar één keer gebeurd.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- drivers herinstalleren
- adobe flash, en shockwave plugin geupdate
- quicktime plugin geupdate
- java plugin geupdate

Mijn computer wordt goed koel gehouden en de temperatuur komt nooit boven de 55 graden. Als het probleem zich voordoet is de temperatuur meestal gewoon rond de 33-38 graden, want dan ben ik gewoon aan het browsen (YouTube).

Mijn computer specs zijn:
AMD Phenom II X4 965 Processor 3,40 GHz
RAM 8.00 GB
AMD Radeon HD 6700

Dus nu is mijn vraag, wie kan mij helpen? Mis ik een plugin? Is mijn grafische kaart defect? Wat is de betere oplossing?

Alvast bedankt!

• kikkiaan
  • Laatst online: 17-12-2024
mischien is het zo dat je een virus hebt gedownload, komt het alleen voor op filmpjes in sites of ook gewoon bij een gedownloade film?

• Leoniera
Het komt niet voor bij een gedownloade film, ook niet bij games, en ook niet als ik bijvoorbeeld het programma Furmark aan het runnen ben, waarbij de grafische kaart zwaar wordt belast.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32

InFamous

excommunicado

Probeer is rechter muisknop op het filmpje, instellingen. Eerste tabblad en dan hardware versnelling uit zetten.

Formerly known as Ragdoll

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik herken dit probleem. Heb het onder windows7 ook gehad met IE. Firefox en Chrome gaven geen verbetering. Verwijderen en (her)installeren van flash, shockwave etc mocht allemaal niet baten.

Danig vervelend. Uiteindelijk volledige herinstallatie van windows gedaan. Hoop gedoe, maar loste wel het probleem op.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Klinkt als de atikmpag.sys bug.
Daar heb ik nu ook al tijden last van. W7 opnieuw installeren helpt een beetje maar het komt steeds terug naar verloop van tijd en het is zeer irritant. Alle andere mogelijke fixes waren nutteloos.

AMD heeft een checklist voor de bug alleen een fix mogen ze onderhand wel eens gaan bedenken aangezien de bug al uit 2006 schijnt te stammen... :/

http://support.amd.com/us...pondingerrormessages.aspx

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Leoniera
InFamous schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:56:
Probeer is rechter muisknop op het filmpje, instellingen. Eerste tabblad en dan hardware versnelling uit zetten.
Gedaan. Wat doet dit precies?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32

InFamous

excommunicado

Leoniera schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:16:
[...]

Gedaan. Wat doet dit precies?
Je gpu word dan gebruikt om het beeld te renderen( als ik het me goed herriner ) Door dit uit te zetten word dit softwarematig en door de cpu gedaan. Zelf ook veel problemen gehad met amd kaarten met youtube films enzo, dit loste het probleem meestal op.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Ik had precies de zelfde probleem het lag bij mij aan me ati kaart ik had hem toen helemaal opnieuw geinstaleerd en veder geen last meer van gehad

Verwijderd

is het probleem al verholpen want er komt maar geen reactie

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Video driver opnieuw installeren.. als dat niet werkt kan het alsnog een of andere bug zijn van DLLS.. lastig om uit te zoeken

[ Voor 59% gewijzigd door A87 op 23-04-2012 19:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1