Toon posts:

SSD start alleen in veilige modus op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Zojuist heb ik een Crucial M4 128GB SSD in mijn PC gemonteerd en aangesloten via een SATA kabel die normaal gesproken verbonden was met de DVD-drive. Ik heb toen Windows vanaf de HDD opgestart om een backup te maken van m'n HDD.

Vervolgens heb ik Windows 7 succesvol geïnstalleerd op de SSD. Na het downloaden van wat updates startte m'n computer automatisch opnieuw op, maar ik kreeg alleen maar een zwart beeld te zien. Wat ik erg vreemd vind is dat ik dus 2 keer succesvol opstart vanaf de SSD, maar bij de 3e keer alleen maar zwart beeld te zien krijg na het Windows logo. Inmiddels heb ik al 3 keer geprobeerd om op te starten vanaf de SSD, maar ik blijf een zwart scherm krijgen.

Ik heb in de bootvolgorde de SSD op 1 gezet, maar het zwarte scherm blijft. Opstarten vanaf de HHD en opstarten vanaf de SSD in veilige modus werkt wel. Inmiddels heb ook ook de SATA kabels verwisseld en de SSD op SATA poort 1 aangesloten. Wonder boven wonder kwam ik nu weer bij het bureaublad. Helaas kreeg ik na een herstart weer zwart scherm te zien. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 21:01 ]

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:15
klinkt eerder als een softwareprobleem; in veilige modus gebruik je de standaard windows.

welke hardware heb je? Welke drivers?

Verwijderd

Topicstarter
manzonderdas schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:22:
klinkt eerder als een softwareprobleem; in veilige modus gebruik je de standaard windows.

welke hardware heb je? Welke drivers?
Ik heb een Acer computer met een Q6600 processor, een 400 watt voeding en een Nvidia GT220. Ik heb de nieuwste driver van m'n videokaart al geïnstalleerd.

Ik heb zojuist wel via google dit gevonden:http://www.overclock.net/t/1106801/crucial-m4-128gb-black-screen-after-0009-update

Ik heb nog geen firmware update uitgevoerd, maar deze gebruiker omschrijft wel een soortgelijk probleem.
Ik kan dus wel normaal opstarten via de HDD en ook in veilige modus via de SSD, maar zodra ik normaal opstart via de SSD krijg ik een zwart beeld te zien na het Windows logo.

Ik kom ook vaak het woord AHCI tegen. Wat is dit precies? Ik kan het ook niet terugvinden in de BIOS. Ik heb wel een vrij oud moederbord, zou dit misschien het probleem kunnen zijn i.v.m compatibiliteit.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:28:
[...]
Ik heb nog geen firmware update uitgevoerd, maar deze gebruiker omschrijft wel een soortgelijk probleem.
Ik kan dus wel normaal opstarten via de HDD en ook in veilige modus via de SSD, maar zodra ik normaal opstart via de SSD krijg ik een zwart beeld te zien na het Windows logo.
En zijn probleem was uiteindelijk een Driver issue....

Het feit dat je ook in Veilige modus komt, is zoals eerder aangegeven een Driver issue.
Mijn vermoeden gaat uit naar VGA driver, deze eens verwijderen in veilige modus en opnieuw installeren (liefst een andere versie)

[ Voor 7% gewijzigd door Swordlord op 21-04-2012 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:35:
[...]

En zijn probleem was uiteindelijk een Driver issue....

Het feit dat je ook in Veilige modus komt, is zoals eerder aangegeven een Driver issue.
Mijn vermoeden gaat uit naar VGA driver, deze eens verwijderen in veilige modus en opnieuw installeren (liefst een andere versie)
Ik heb net m'n videokaart fysiek verwijderd en het beeldscherm aangesloten via een VGA kabel op het moederbord. Nu krijg ik wel beeld na het opstarten vanaf de SSD. Het is dus inderdaad een driver probleem, maar ik had al de meest recente versie van de Nvidia website gedownload (196.20) en geïnstalleerd.

Jij hebt het over een VGA driver. Is dat die driver die ik gedownload heb van de Nvidia website of is dat totaal iets anders? Hoe kom ik aan een oudere driver versie? Kan ik die ook van de site van Nvidia halen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is 1:52 en het probleem is eindelijk opgelost, haha. Vaak ligt het oplossing voor de hand, maar wordt daar gemakkelijk 'overheen' gekeken, zo was dus ook bij mij het geval.

Op m'n videokaart heb ik 2 beeldschermen aangesloten. Een LCD TV via HDMI (voor films) en een 22" monitor voor de rest. HDMI gaat voor DVI en VGA, dus zodra er een HDMI kabel aangesloten is gaat het beeldsignaal door die kabel. Al die tijd heb ik dus wél beeld gehad, maar op m'n TV en niet op m'n monitor.

Stom, stom, stom. Maar goed, het probleem is opgelost en m'n SSD draait perfect.

Heel erg bedankt voor alle hulpvolle reacties! ^O^

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 01:58 ]

Pagina: 1