Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Mount & Blade: Warband - Napoleonic Wars

Pagina: 1
Acties:

• Vincenz0
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-04 08:43

Mount& Blade: Warband - Napoleonic Wars

Na ooit een van de meest succesvolle mods voor Mount & Blade: Warband te zijn geweest heeft het team achter de mod een nieuw game development bedrijf opgestart genaamd “Flying Squirrel Entertianment” en zich gestort op het maken van een DLC voor Warband.

Flying Squirrel Entertainment is een Nederlands gevestigd bedrijf waarvan ik de eigenaar ben.

Inmiddels is de DLC officieel uitgegeven en kun je het op de grote platformen zoals steam vinden.

Informatie

Napoleonic Wars brengt de real-time 1st/3rd person combat van de Mount & Blade series naar de 19de eeuw, waar spelers de kans krijgen om de laatste jaren van de Napoleontische oorlogen uit te vechten tussen de vijf grootste Europese landen, waarbij de speler de beschikking heeft over meer dan 220 verschillende manschappen om mee te spelen.
Het voegt een grote overvloed aan nieuwe functionaliteiten toe, zoals artillery, engineers en zelfs speelbare musici. De speler kan zich storten in de grote multiplayer servers die tot wel 200 man ondersteunen om tegelijkertijd tegen elkaar te spelen.

Napoleonic Wars is nu beschikbaar voor € 9,99:
Steam
http://store.steampowered.com/app/48705/

Gamers Gate
http://www.gamersgate.com...e-warband-napoleonic-wars

Belangrijkste features;
  • Enorme multiplayer slagvelden met tot wel 200 spelers
  • 5 landen met meer dan 220 unique manschappen om tussen te kiezen met allemaal historisch accurate 19de eeuwse wapens en uniformen.
  • Een grote selectie van artillerie, van veld kannonen tot mortieren, die de mogelijkheid hebben om explosieven tot schrapnel te vuren - volledig bestuurbaar door de speler.
  • Barricades, loopgraven en explosieven kunnen geplaatst worden door de multi-purpose Engineer klasse.
  • Speciale musici troepen met drum, fluit, doedelzak en trompetten, die historisch accurate muziek kunnen spelen, allemaal opgenomen en gespeeld door award winning musici.
  • Neem de leiding over een groep bots en gebruik ze tegen elkaar in de nieuwe commander battle mode.
  • Meer dan 40 klassieke achtergrond muziek tracks.

Extra info, video’s en meer

Launch Trailer

Facebook:

Random fan videos:

Screenshots e.d.

Handleiding
www.flyingsquirrelent.eu/...d%20DLC_Onlinemanual_.pdf

Reviews:

Misc Articles:

Mochten jullie vragen hebben voor ons of over het spel, stel ze gewoon hier.

Vincenz0 wijzigde deze reactie 27-04-2012 14:39 (6%)

Coding 4 Fun!

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
En welke mod mag dat dan wel niet zijn die zo mega super was dat het één van de succesvolste mods was?(overigens, beetje marketing gelul, zet er dan een linkje bij naar download cijfers ofzo ;)).

Overigens, veel mensen hebben in warband fire en sword een godsgruwelijke hekel aan guns en rifles. Waarom zou dit dan wel aanslaan? (overigens gratz met je verkopen, gaat als een trein geloof ik)

Wat heb je er voor moeten doen om van een amateur mod, naar een officieel DLC te gaan? ZOu graag wat meer weten over hoe dat geregeld is, hebben jullie dan een contract met paradox? EN dan ook weer met steam?

Edit: Dankje voor de link! Ik geloofde je ook wel, maar als je een link ernaast zet wordt je claim ook wat sterker ;)

Dank je voor de snelle antwoorden! Leuk om is te lezen, en om die mod is te proberen.

Postius wijzigde deze reactie 22-04-2012 15:02 (43%)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Vincenz0
Hey Postius!

Hier is de mod 119.764 keer gedownload:
http://www.moddb.com/mods...ia-full-installer-old-mod
En dat is maar 1 van de mirrors.

Mount & Blade: With Fire and Sword was de grootste faal die paradox kon doen, ze hadden een Russich team dat niets fatsoenlijks kon maken er op gezet, buiten Taleworlds of ons om, we waren zelfs al aan het werken aan deze DLC, en dan werden we even gebackstabbed door Paradox die wat meer geld wilde trekken, zonder ons te informeren over hun plannen natuurlijk....
Dat team heeft gewoon de hele series vernagelt, de game balance is gewoon slecht, combinatie van Call of Duty met zwaarden, dat werkt gewoon niet, daarnaast vol met bugs! Wij doen er alles aan om die vieze smaak van de russen weg te spoelen en een mooie game te maken.

Verkopen gaan redelijk, ik heb het idee dat mensen gewoon het even afwachten tot de eerste reviews binnenkomen en ze zeker weten dat dit niet een Fire and Sword is.

Hoe dit project gestart is? Nouja, mijn mod was zeer populair (zoals je ziet aan de downloads) Ik stelde voor aan Taleworlds om samen een game in elkaar te bakken, aangezien er animo voor is.
Na een mooi game design document enzovoorts gingen ze akkoord, en hebben we contractueel het 1 en ander vastgelegd, we wilden het eerst samen met Taleworlds zelf uitgeven, maar omdat Paradox Interactive de naam Mount & Blade in zijn bezit heeft moesten we het via Paradox uitgeven...

Paradox heeft contact met Steam, vandaar dat dat ook goed mis is gegaan, de helft van de Steam page klopt niet. Maar hopelijk fixen ze dat eens.
Geloof me, als Indy developer afhankelijk zijn van zo veel bedrijven is gewoon verschrikkelijk.

Als je meer vragen hebt, hoor ik het wel! :)

Coding 4 Fun!

• Gammro
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-05 12:54
quote:
Vincenz0 schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:48:
Geloof me, als Indy developer afhankelijk zijn van zo veel bedrijven is gewoon verschrikkelijk.
Misschien offtopic, maar is het hele idee van indie dev zijn niet dat je juist NIET van een uitgever afhankelijk bent?

Ik zal zelf ook even de reviews afwachten(en tot mn rekening weer wat inhoud heeft :z ), ik ben wel benieuwd!

• Vincenz0
Ik ben in zoverre Indy dat ik vandaag kan beslissen een andere game, een andere serie en een andere publisher te pakken. Als je onder de vleugel van EA games zit gaat dat natuurlijk niet. ;)

Yes, Ik wil ook dat mensen het reviewen, als je een idee hebt voor bekende reviewers dan stuur ik ze wel even een gratis game op om te spelen! :)

Coding 4 Fun!

• Postius
quote:
Vincenz0 schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:03:
Ik ben in zoverre Indy dat ik vandaag kan beslissen een andere game, een andere serie en een andere publisher te pakken. Als je onder de vleugel van EA games zit gaat dat natuurlijk niet. ;)

Yes, Ik wil ook dat mensen het reviewen, als je een idee hebt voor bekende reviewers dan stuur ik ze wel even een gratis game op om te spelen! :)
Total biscuit! Is wat meer underground amateur reviewer maar wordt door gamers wel serieus genomen, een positieve review door hem helpt je mond op mond reclame. Maar M&B staat er sowieso al goed op onder gamers (echt al jaren in de top 20 meest gespeelde spellen op steam). Leuk trouwens om te zien dat je zo snel antwoord geeft! En fire en sword was echt een uberfaal maar dat verhaal wist ik er niet achter.

HIj staat op dit moment 7de op de steam top sellers list. Dat is toch best aardig?

Overigens (als dit prive is snap ik het) maar hoe zit het met Fee's en royalties? Ik hoef niet netto bedragen te weten (al zou ik het wel leuk vinden :9 ) maar hoe zit dat met percentages? Is het paradox die met de buit en de haal gaat en jij blij moet zijn als je wat "shiny thingies" krijgt of is het steam of vang jij echt het grootste bulk van het geld? En hoe controleer je dit? (ik bedoel je zal de eerste niet zien die iets heel succesvol doet en er geen cent van ziet). Je kan me ook altijd pmen!

Overigens, ik weet het erg goedkoop, maar steam sales, bepaalt de uitgever dat? In jou geval dus Paradox?
EN heb je zelf dit met een heel team gedaan? En wat was eigenlijk je reden om een mod te maken?

• Vincenz0
Yes! Ik heb Total Biscuit gemaild, hij is alleen even aan het verhuizen naar ze United States dus hij komt pas rond loop volgende week weer toe aan het reviewen van games.
Natuurlijk geef ik snel antwoord, Nederlanders gaan voor, en tweakers.net natuurlijk.. ^.^

Yes, sales gaan aaardig, maar niet super.. :p

Ik zal het niet precies zeggen hoeveel we verdienen, maar over het algemeen word je aardig uitgeknepen door de grote bedrijven, het komt er sowieso op neer dat Steam 30% pakt op elke verkoop in hun store, dat geld voor zowat alle games, tenzij je zo groot bent als EA games die gewoon 15 % kunnen eisen.
Daar bovenop pakt Paradox een deel, en dan delen we de rest met Taleworlds.

Je krijgt overzichtelijke duidelijke sales charts van Paradox die gewoon 100% kloppen, je kunt deze charts ook direct aanvragen bij Steam, Gamersgate enzovoorts om te controleren of je uitgever het goed doet, maar in deze business is geen ruimte voor fouten hierin.

Paradox en Steam werken samen in het bepalen van kortings acties, van prijzen enzovoorts, daar heb je eigenlijk niks over te zeggen

Taleworlds heeft zich voornamelijk bezig gehouden met het aanpassen van de engine voor onze game, en wij hebben de game verder helemaal zelf gemaakt.

We zijn een team van 4 man, Ikzelf ben eigenlijk organisator en programmeur, dan hebben we nog een Zweed (2d graphics, menu design en programming) Duitser (3d Graphics) en een Oekraïner (3d graphics).

We zijn begonnen aan de mod om verschillende redenen, ikzelf was een fervent fan van de Half life 2 mod "Battlegrounds 2": http://www.moddb.com/mods/battle-grounds-2
Anderen waren zeer geïnteresseerd in de musketten, Napoleontische tijd, of gewoon het game maken op zich.

Langzaam aan vloeiden er andere interesses in zoals de historische muziek etc. we hebben van alles er in gestopt wat we zelf leuk vonden.

Coding 4 Fun!

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Ben altijd weg van Napoleonic en ACW games maar dit kende ik nog niet.

Ik kan nou niet goed opmaken hoe het spel nou gespeeld wordt. Ben ik bijvoorbeeld 1 soldaat en doe ik wat ik wil of heb ik de leiding over een regiment en hoe werkt het dan in multiplayer?

"Political correctness will be the downfall of western society"

• Vincenz0
Iedere speler is een soldaat en kan doen wat hij wil, je hebt ook een gamemode waarbij je een groepje bots bestuurd als een commander

Overall teamwork is heel belangrijk om het spel goed te spelen. Je hebt je hele team nodig om te winnen, van de kannoniers tot de heavy cavalry.
Vandaar dat er een enorme hoeveelheid clans zijn, op dit moment ongeveer 200;
http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,222730.0.html

De clans spelen competities of slagvelden tegen elkaar, of spelen historische veldslagen na.

In public play is er overigens niet verbijsterend veel teamwork, maar is het vooral ieder voor zich.

edit:
We hebben net onze IndyDB page online gezet, mensen kunnen daar hun reviews achterlaten.
http://www.indiedb.com/ga...e-warband-napoleonic-wars

edit2:

Angry Joe heeft een review geplaatst!

YouTube: Mount & Blade: Napoleonic Wars Review

Shit man, dat voelt wel goed om hem helemaal enthousiast te zien :D

Vincenz0 wijzigde deze reactie 23-04-2012 11:21 (23%)

Coding 4 Fun!

• Nancy00
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 24-04-2012
Wat heb je er voor moeten doen om van een amateur mod, naar een officieel DLC te gaan? ZOu graag wat meer weten over hoe dat geregeld is, hebben jullie dan een contract met paradox? EN dan ook weer met steam?http://www.keyforex.info/Hardware.gif

• Vincenz0
Ja zoals eerder aangegeven was onze mod zeer populair, toen heb ik gewoon het idee gepresenteerd aan Taleworlds om een volledige game te maken.

Dit vonden ze een goed idee en hebben het doorgespeeld aan Paradox die het ook goed vond.
We hebben contracten met Taleworlds en Paradox.
Paradox regelt het met Steam, daar hebben wij geen directe relaties mee.

Coding 4 Fun!

• Mr. Black
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Geen singleplayer zo te zien, staat dat nog wel in de planning? :)

• Vincenz0
Waarschijnlijk niet nee.

Er is wel een leuke SP tutorial, en je kunt Custom Battles spelen tegen de AI, maar Multiplaylayer is what it's all about. ;)

Coding 4 Fun!

• Brons
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:40

Brons

Fail!

Dit spel was een totale verassing voor mij. De originele M&B vond ik fantastisch maar Warband deed het niet echt voor mij. De singleplayer was exact hetzelfde en multiplayer trok mij nooit zo. wFaS kreeg slechte reviews dus heb ik er niets mee gedaan. Toen ik afgelopen donderdag mijn review code kreeg van Paradox (de meeste reviewers hebben het dus waarschijnlijk al) was ik erg sceptisch maar ik ben blij dat ik het toch geprobeerd heb. Dit is waarschijnlijk mijn TPS/FPS van het jaar. Zo heerlijk om een keertje onnauwkeurige wapens te schieten en de sfeer is geweldig.

Ik heb wel wat opmerking. Ten eerste vind ik het erg jammer dat er geen singpleplayer is. Toch een duidelijke minpunt voor mij. Ook vind ik het jammer dat de animaties van het herladen half af lijken, er mist wat nauwkeurigheid en zo'n 'stokje' voor het herladen. Ik vind het erg jammer dat als je zo'n animatie maakt dat je 'm niet compleet maakt. Ook vind ik het jammer dat je als kanonnier kannonnen vanaf de zijkant kan herladen, inclusief door je 'stok' overdwars over de kanonnen te wrijven. Ik denk dan dat als je zo'n animatie maakt dat je het ook correct maakt.

Maar toch heb ik hier geweldig veel lol mee en ik hoop dat het een succes is voor jullie. Misschien mogen jullie dan nog een keer zoiets maken :)

• Postius
@Vicenz0: Bedankt voor je antwoorden! Erg leuk om is te weten hoe het er nou aan toe gaat, normaal krijg je dat soort informatie toch niet.
quote:
Brons schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:13:
Dit spel was een totale verassing voor mij. De originele M&B vond ik fantastisch maar Warband deed het niet echt voor mij. De singleplayer was exact hetzelfde en multiplayer trok mij nooit zo. wFaS kreeg slechte reviews dus heb ik er niets mee gedaan. Toen ik afgelopen donderdag mijn review code kreeg van Paradox (de meeste reviewers hebben het dus waarschijnlijk al) was ik erg sceptisch maar ik ben blij dat ik het toch geprobeerd heb. Dit is waarschijnlijk mijn TPS/FPS van het jaar. Zo heerlijk om een keertje onnauwkeurige wapens te schieten en de sfeer is geweldig.

Ik heb wel wat opmerking. Ten eerste vind ik het erg jammer dat er geen singpleplayer is. Toch een duidelijke minpunt voor mij. Ook vind ik het jammer dat de animaties van het herladen half af lijken, er mist wat nauwkeurigheid en zo'n 'stokje' voor het herladen. Ik vind het erg jammer dat als je zo'n animatie maakt dat je 'm niet compleet maakt. Ook vind ik het jammer dat je als kanonnier kannonnen vanaf de zijkant kan herladen, inclusief door je 'stok' overdwars over de kanonnen te wrijven. Ik denk dan dat als je zo'n animatie maakt dat je het ook correct maakt.

Maar toch heb ik hier geweldig veel lol mee en ik hoop dat het een succes is voor jullie. Misschien mogen jullie dan nog een keer zoiets maken :)
HOi brons toch even een vraag, hoe kan je M&B goed vinden maar warband niks? Ieder zijn mening hoor en ik ben groot M&B fan, maar in mijn ogen (en die van erg veel spelers) is M&B: Warband, M&B zoals het bedoelt is! Imo is het gewoon M&B versie 2.0. Het verbaasd me gewoon dat ik iemand heb gevonden die M&B leuk vond maar warband niet! Overigens wat vond je dan nie zo sterk aan warband? (of niet leuk waardoor je het niet speelde)

Postius wijzigde deze reactie 24-04-2012 12:55 (3%)

• Brons
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:40

Brons

Fail!

De singleplayer was exact hetzelfde als M&B en het had dus geen meerwaarde en de multiplayer trok mij niet zo.

• Kaap
Ik ben van plan dit spel aan te schaffen. Moet ik dan Mount & Blade of ook Warband aanschaffen op Steam :?

Ander vraagje, die drum & fifers en flagbearers, voegen die ook nog echt iets toe of is het puur voor de show.

• Vincenz0
Yes Bons, goede kritiek.

Om lekker eerlijk te zijn, we hebben geen animator in ons kleine team, we hebben een externe er voor ingehuurd en we hadden maar een erg beperkt budget, waarschijnlijk als we wat geld hebben gaan we meteen wat animaties overdoen. :)

Ik snap dat veel reviewers zeggen WAAR IS SINGLEPLAYER?.
Dat is op zich logisch als je kijkt naar de M&B series waarbij singleplayer het belangrijkste spelelement is. In zoverre is dit deel van de serie eigenlijk een buitenbeentje, maar toch, dit spel is weer helemaal uniek tegenover andere spellen op de markt zoals alle Mount & Blade games. Dit deel richt zich volledig op mutliplayer en dat is niet perse slecht, heel veel games op de markt zijn multiplayer only, of bieden alleen een half-assed singleplayer of wat simpele bots. In dat aspect hebben we al veel meer dan bijvoorbeeld Counterstrike bied aan singleplayer.

Leuk dat je het geprobeerd hebt en ik hoop je op het slagveld te zien!
(en ons vaderland te verdedigen tegen de fransen! 8) )

Kaap, je hebt Mount & Blade: Warband nodig om het te spelen.
Drums,fifers, flagmannen en generaals enzo geven verschillende bonussen. dus als je een trommel speelt kunnen je teammaten dicht bij je sneller herladen bijvoorbeeld.

edit:
Zou leuk zijn als je iets op de frontpage zet hierover Bons, maybe a review? :+

Vincenz0 wijzigde deze reactie 24-04-2012 13:52 (5%)

Coding 4 Fun!

• Rexcore
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-05 10:23

Rexcore

Alvestêdetocht!!

Hmm, dit klinkt zeker interessant. alleen jammer dat ik net de verkeerde spellen heb op steam. Ik heb dus ooit Mount and blade gekocht en ooit M&B with fire and sword.
Ik ga dus even wachten totdat warband in de aanbieding komt op steam. want die staat nu nog op 20 euro. en daar komt dan de dlc nog overheen van 10 euro. 30 euro in totaal van ik net iets te gortig. maar zodra er een 25% of 50% off actie komt dan ga ik zeker warband kopen en vervolgens de dlc erbij!

PERFECTENSCHLAG!!!!

• Vincenz0
Das nou jammer, je hebt het net gemist, Warband was 5 euro heel het weekend... :o

edit:

Heb even wat gebeld en geregelt, we gaan een combi pack aanbieden op de Taleworlds Store, 25 dollar voor Warband + DLC, dat komt neer op iets van 22 euro ofzo.
De keys op de Taleworlds store kun je gewoon activeren op steam.

Ik zeg wel wanneer hij online is.

Cheers.

Vincenz0 wijzigde deze reactie 24-04-2012 16:51 (66%)

Coding 4 Fun!

• Kaap
quote:
Vincenz0 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:31:
Das nou jammer, je hebt het net gemist, Warband was 5 euro heel het weekend... :o
:( Had het vant weekend al wel gezien maar was toen nog niet overtuigd. Zojuist dus de volle mep kunnen betalen :/

• Mr. Black
  • Niet online
Ondertussen ben ik een grote fan geworden van de commander battle mode, echt heel erg leuk! Zojuist een potje gehad waarin het 500 vs. 500 man was. :) Ook erg leuk dat op sommige servers in de chat uitgebreide tactieken worden besproken en worden uitgevoerd. :)

• Postius
quote:
Mr. Black schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:38:
Ondertussen ben ik een grote fan geworden van de commander battle mode, echt heel erg leuk! Zojuist een potje gehad waarin het 500 vs. 500 man was. :) Ook erg leuk dat op sommige servers in de chat uitgebreide tactieken worden besproken en worden uitgevoerd. :)
Loopt het dan ook?(lag wise) En dan bedoel ik niet het is net speelbaar, maar kan je het gewoon normaal spelen? De eerdere massale online shooters die ik heb meegemaakt gaven er al vrij snel de brui aan als je boven 100/250 man kwam.

Aha oke, het wordt opgevuld met bots. Das dan wel duidelijk. 1000 man kan volgens mij die engine van MB niet aan maar dat kan je beter aan vincenz0 vragen.

Postius wijzigde deze reactie 24-04-2012 22:13 (11%)

• Mr. Black
  • Niet online
Bij het 1000-man potje ging het niet 100% soepel, wel goed speelbaar. De potjes die ik met ca. 20/30 spelers (zorgt alsnog ca. 200 man incl AI) speelde, liep het gewoon soepel in mijn optiek. :)

• Vincenz0
200 man _spelers_ draait redelijk, ik heb wat performance issues gevonden, die kom je vooral tegen met de siege gamemode, ben druk aan het programmeren om dat te fixen.

In battle mode draait 200 man MP fine.

edit: overigens staat commander battle standaard op 20 bots per speler, dus 20-30 man is 400-600 bots :)

Vincenz0 wijzigde deze reactie 24-04-2012 22:38 (20%)

Coding 4 Fun!

• Kaap
Gisteravond wat potjes gespeeld. Het is erg vermakelijk. Ik bak er alleen nog geen reet van en heb wat vraagtekens.

Hoe kun je een tegenstander goed identificeren? oOver het algemeen zijn uniformen wel aardig te herkennen maar op de wat langere afstand is dit wel een probleem. Zeker met artillery, je hebt eigenlijk geen flauw idee waar je op schiet.

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

quote:
Kaap schreef op woensdag 25 april 2012 @ 06:58:
Gisteravond wat potjes gespeeld. Het is erg vermakelijk. Ik bak er alleen nog geen reet van en heb wat vraagtekens.

Hoe kun je een tegenstander goed identificeren? oOver het algemeen zijn uniformen wel aardig te herkennen maar op de wat langere afstand is dit wel een probleem. Zeker met artillery, je hebt eigenlijk geen flauw idee waar je op schiet.
net als in het echt! :) friendly fire was vrij normaal in die tijd. een soldaat meer of minder, daar werd niet naar gekeken.

PERFECTENSCHLAG!!!!

• Kaap
quote:
Rexcore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:53:
[...]

net als in het echt! :) friendly fire was vrij normaal in die tijd. een soldaat meer of minder, daar werd niet naar gekeken.
Euh ja, alleen in het echt werd je niet gebanned :+

• Vincenz0
Hier is in ieder geval een handleiding:
www.flyingsquirrelent.eu/...d%20DLC_Onlinemanual_.pdf

Mensen van je eigen team hebben een rond vlaggetje boven hun hoofd overigens.

Teamkills die van 1 canonschot komen worden maar een keer geteld, je word niet zo snel gebanned als je in 1 schot je halve team opblaast :+.

Edit:

Nieuwe review door RTS Guru!:
http://www.rtsguru.com/ga...-An-RTSRPGFPS-Mashup.html

En een Q&A:
http://www.rtsguru.com/ga...erview-with-Vincenzo.html

Vincenz0 wijzigde deze reactie 25-04-2012 15:32 (62%)

Coding 4 Fun!

• Mr. Black
  • Niet online
quote:
Vincenz0 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:27:
edit: overigens staat commander battle standaard op 20 bots per speler, dus 20-30 man is 400-600 bots :)
Klopt ja. 200 man per kant, daar was ik mee in de war.

Identificatie heb ik niet echt last van, al heb ik volgens mij ook vooral op servers gespeeld waar geen friendly fire was. :)

Edit; Grappig trouwens dat het geïnspireerd is op Battlegrounds. Heb ik zelf ook met veel plezier gespeeld, linebattles! :D

Mr. Black wijzigde deze reactie 25-04-2012 16:31 (13%)

• Vincenz0
Aristo Gamer heeft een review gemaakt!
http://aristogamer.blogsp...band-napoleonic-wars.html

Coding 4 Fun!

• Voxyn
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:46
zou hem kopen als je niet alleen voor 20 euro warband moet kopen :P

• Vincenz0
Amazon Digital heeft Mount & Blade: Warband nu in de aanbieding voor 9,50 dollar!
http://amzn.com/B003E35XE8

Je kunt de Napoleonic Wars Expansion het goedkoopste kopen in de Taleworlds Store:
www.taleworlds.com/nw/

Vincenz0 wijzigde deze reactie 26-04-2012 10:45 (51%)

Coding 4 Fun!

• Kaap
Gister best wat uurtjes gespeeld. Ik speelde aantal keer als een bepaalde unit die een pluim op hun hoed hebben. Als je dan aanlegt om te schieten zit die pluim door je crosshair. Ik denk dat ik daar iets fout zal doen, kan me niet voorstellen dat de devs dit over het hoofd hebben gezien :?

Toch zijn er inmiddels ook wat puntjes van kritiek.

Zo vind ik sommige maps wel heel erg groot. Liep gister op een volle 200 mans server op 1 of andere sneeuwmap. We liepen met hele zerg over de map op zoek naar de tegenstander. Tegenstander liep vermoedelijk zelfde ronde als ons. Kwam je amper iemand tegen.

Verder vind ik de battle en siege modes wel aardige gevalletjes van zergtastic. Krijg behalve de uniformen niet een heel erg gevoel dat de gameplay enigszins aansluit op hoe er in die tijd gevochten werd. Er lopen 200 man door elkaar heen en that's it.

Daarnaast moet je geregeld best een tijdje wachten tot er een nieuwe ronde begint. Als je vroeg doodgaat kun je weer gaan alttabben en dan maar hopen dat je op tijd terugbrengt.

Ik hou wel van historische spellen, maar ik heb sterk mijn twijfels of dit spel mijn aandacht erbij kan houden.

• Vincenz0
Om te mikken met je musket raad ik aan om even naar first person te schakelen met de R knop.

Ardennes neem ik aan? die is idd erg groot :) zodra je de map kent weet je ook waar je heen moet om elkaar te pakken.

Het klopt dat normale public play op de servers niet bepaald is hoe het er toentertijd aan toe ging, daar is de clanscene dan ook voor, ik raad je echt aan om een regiment te joinen en eens aan een linebattle mee te doen, die battles zijn historisch tactisch en georganiseerd.

Als je snel wilt respawnen is Conquest of Siege miss meer voor jouw.

Coding 4 Fun!

• Kaap
quote:
Vincenz0 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:34:
Om te mikken met je musket raad ik aan om even naar first person te schakelen met de R knop.
:$ :F

• Postius
quote:
Kaap schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:53:
Gister best wat uurtjes gespeeld. Ik speelde aantal keer als een bepaalde unit die een pluim op hun hoed hebben. Als je dan aanlegt om te schieten zit die pluim door je crosshair. Ik denk dat ik daar iets fout zal doen, kan me niet voorstellen dat de devs dit over het hoofd hebben gezien :?

Toch zijn er inmiddels ook wat puntjes van kritiek.

Zo vind ik sommige maps wel heel erg groot. Liep gister op een volle 200 mans server op 1 of andere sneeuwmap. We liepen met hele zerg over de map op zoek naar de tegenstander. Tegenstander liep vermoedelijk zelfde ronde als ons. Kwam je amper iemand tegen.

Verder vind ik de battle en siege modes wel aardige gevalletjes van zergtastic. Krijg behalve de uniformen niet een heel erg gevoel dat de gameplay enigszins aansluit op hoe er in die tijd gevochten werd. Er lopen 200 man door elkaar heen en that's it.

Daarnaast moet je geregeld best een tijdje wachten tot er een nieuwe ronde begint. Als je vroeg doodgaat kun je weer gaan alttabben en dan maar hopen dat je op tijd terugbrengt.

Ik hou wel van historische spellen, maar ik heb sterk mijn twijfels of dit spel mijn aandacht erbij kan houden.
Je speelt met mensen he niet met de AI. Ga jij in een mooie lijn lopen zoals men in die tijd deed of loop jij ook maar wat rond? ZIe daar je antwoord :9

• Kaap
quote:
Postius schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:35:
[...]

Je speelt met mensen he niet met de AI. Ga jij in een mooie lijn lopen zoals men in die tijd deed of loop jij ook maar wat rond? ZIe daar je antwoord :9
Nu is het gewoon een simpele shooter in een Napoleon jasje. Misschien hoop ik meer realisme te vinden, dat is toch niet gek :?

• Vincenz0
Realisme kun je vinden!
Dat is vooral in de clan scene, maar er zijn 200 clans en bijna dagelijks events, doe er aan mee!

Vincenz0 wijzigde deze reactie 26-04-2012 14:21 (3%)

Coding 4 Fun!

• Postius
quote:
Kaap schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:10:
[...]

Nu is het gewoon een simpele shooter in een Napoleon jasje. Misschien hoop ik meer realisme te vinden, dat is toch niet gek :?
Het is 100% realistisch, als jij willekeurig mensen een uniform en musket geeft is het nog geen leger. Het effect wat jij dus beschrijft is 100% realistisch. Leuk is misschien anders, ik zeg alleen maar je bent vaak net zoveel onderdeel van het probleem als je met willekeurige mensen samenspeelt. Ik wil alleen zeggen jij verwacht dat normale mensen (zoals jou) in een volledig willekeurig game perfect 100% gaan samenwerken en 18de eeuwse tactieken toepassen zonder enig training of wat dan ook. Wat je dan krijgt is wat je ingame ziet, chaos, harstikke realtistisch. Wil je samenspelen echt in discipline dan moet je op zoek naar een clan. Het is nogal overkill om te denken dat volledig willekeurige mensen zonder enige leger disicipline of iets in een willekeurig spel zich precies aan de militaire docterine houden van 200 jaar terug. het is ook altijd in teamgames, niet de hoogste skill wint maar het beste team. Omdat goed samenwerken (in games) extreem moeilijk is.

Overigens, benoem je hier het woord realisme verkeerd. Je kan beter stellen dat jij het niet leuk vindt spelen. Want realisme is een nietszeggende term en hiernaast zoals ik hierboven aangeef, is het 100% realistisch en waarheidsgetrouw.

@edit:hieronder: Het is geen heftige reactie ik zeg alleen dat je de term realistisch wat verkeerd gebruikt. En als je echt wilt spelen zoals een leger dat in het echt deed destijds dan moet je opzoek naar een clan en dan nog zijn de meeste clans chaotisch.
Waarom? Omdat samenwerken moeilijk is zelfs als je de wil en intentie hebt, laat staan als je willekeurig bij elkaar neer gezet wordt.Als je in het echt willekeurige mensen een uniform geeft en zegt: Jullie zijn nu een leger, krijg je ook chaos. In een spelletje is dat niet anders. Dus dat is dan toch gewoon realistisch? Ik zeg ook niet dat het fout is, je gebruik van het woord realistisch is in deze context gewoon niet zo goed gebruikt en eigenlijk dus fout want het fenomeen wat jij beschrijft voldoet min of meer aan de waarheid (willekeurige mensen in een team proppen werken niet goed samen). Je moet volgens mij even meenemen dat je hier met echte mensen speelt en niet de AI die zich strak aan regeltjes houdt. Beetje jammer van je kinderachtige reactie.

Postius wijzigde deze reactie 26-04-2012 20:35 (51%)

• Kaap
Ik geef alleen maar aan dat ik het jammer vind dat het zo gespeeld wordt, dat ik dat gehoopt had. Wat is daar fout aan. Waarom moet jij zo heftig op de man lopen spelen.... Nu is het inmiddels mijn fout ook al dat het zo chaotisch gespeeld wordt.

Ga ff lekker.... :X

• Vincenz0
Hee jongens doe eens lief! O+

Nieuwe review door Atilla, hij gaat in op linebattles en clan organisatie, laat ook een linebattle zien:
YouTube: Game After Shock Reviews - Mount & Blade Napoleonic War

edit:

Nog een nieuwe review van RPG Wonk!
http://rpgwonk.wordpress....e-napoleonic-wars-review/

Edit2:

Nieuwe patch is uit!;
http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,227253.0.html

Vincenz0 wijzigde deze reactie 27-04-2012 18:39 (32%)

Coding 4 Fun!

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

quote:
Vincenz0 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:44:
Amazon Digital heeft Mount & Blade: Warband nu in de aanbieding voor 9,50 dollar!
http://amzn.com/B003E35XE8

Je kunt de Napoleonic Wars Expansion het goedkoopste kopen in de Taleworlds Store:
www.taleworlds.com/nw/
nu zelfs voor 8.50 dollar te krijgen op dezelfde site! *koop warband*

-edit-

Sh*t! valt dat even tegen.. : Game Downloads are only available to US customers
ga maar weer geduldig wachten op steam.. :(

Rexcore wijzigde deze reactie 27-04-2012 21:31 (15%)

PERFECTENSCHLAG!!!!

• Postius
quote:
Rexcore schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:19:
[...]

nu zelfs voor 8.50 dollar te krijgen op dezelfde site! *koop warband*

-edit-

Sh*t! valt dat even tegen.. : Game Downloads are only available to US customers
ga maar weer geduldig wachten op steam.. :(
M&B is zo'n 4 tot 5-6 keer per jaar in de aanbieding op steam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:19
Leuk om te zien dat een Tweaker het voor elkaar krijgt om samen met een team modmakers een volwaardige Multiplayer expansion op Steam te krijgen. Zelf ben ik al jaren een fan van de Mount & Blade serie, het is iets totaal anders dan het 'dertien in een dozijn' games welke tegenwoordig als 'goed' worden bestempeld. Napoleonic Wars was dan ook een must-buy voor mij toe ik 'em op Steam zag staan. Op dat moment wist ik overigens nog niet dat het een game was welke mede door een Nederlander was gemaakt. Had al wel dat vermoeden na het bekijken van wat filmpjes voor de aanschaf (accent ;)) maar toch grappig om te zien!

Nu we er toch zijn, wat zijn de plannen om 'de game' (laten we het nu maar zo noemen, het is geen mod meer zoals bij Mount & Musket ;)) uit te breiden? Ik had al vaag iets gehoord over het onderzoeken of naval battles mogelijk waren maar dat hiervoor aanpassingen in de engine (dus bij TaleWorlds) nodig zijn om dit compleet te laten slagen. Persoonlijk zou ik een dergelijke aanpassing geweldig vinden maar de implementatie hiervan zal uiteraard vol met uitdagingen zijn. Hoe zorg je immers op public servers ervoor dat Henkie met zijn latency van 1ms niet het schip wegkaapt en als een malloot begint rond te varen?

Naast de naval battles zou ik een 'vorm' van persistent ranking een mooie toevoeging vinden. Ik ben mij er zeer van bewust dat dit een enorme inspanning vergt (implementatie, coding, serverside coding etc) en op dit moment misschien iets te veel gevraagd is voor jullie kleine team. Toch zou ik een dergelijke toevoeging overwegen aangezien cRPG ook een gigantisch succes is binnen de M&B community. Persistent ranking en dergelijke RPG elementen horen tegenwoordig volgens de 'main stream gamer' bij een Multiplayer mode. Misschien is het mogelijk om zo bepaalde ranks en/of uniformen alleen voor spelers met een hoger level/rank toe te staan? Wapens en abilities zou ik eerlijk gezegd hetzelfde laten aangezien je anders problemen krijgt met de balance voor nieuwe spelers.

Ten slotte zou ik ook overwegen om eventueel wat community talent in te schakelen voor bijvoorbeeld maps en models. Volgens mij maken jullie al veel gebruik van dit soort 'crowd sourcing' maar hou zulke mensen in de gaten. Je zou eventueel kunnen denken aan bijvoorbeeld zo'n model wat Tripwire gebruikt om content te maken. Ik geloof dat meer dan de helft van de content van Red Orchestra Ostfront 41-45 bij release van modmakers afkomstig was.

Anyway, wederom veel succes gewenst en ik blijf de game zeker volgen. Wat mij betreft één van de betere en originelere games van dit jaar wat betreft historische shooters. :) Misschien is het een goed idee om een blog starten om de ontwikkelingen aan de community door te geven? Die vorm van community (en klantbinding) wordt immers tegenwoordig steeds belangrijker.

Harsh Critic wijzigde deze reactie 01-05-2012 18:01 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincenz0
Hey Harsh Critic,

We gaan wel wat uitbreiden op de expansion, maar verwacht niets super groots zoals naval warfare, of een heel nieuw land, gewoon wat dingetjes zoals nieuwe units enzo. het is immers een 10 euro expansion, daar kun je niet 20 euro content voor verwachten ;)

Persistent ranking? :D Ehm, ik heb een verschrikkelijke haat voor alles wat maar iets te maken heeft met ranking in multiplayer games, zelf kom ik van een FPS achtergrond, van de goede oude tijd, waarbij de speler zijn skill de winnaar op het slagveld is, ik ben zeer ontevreden over ongeveer alle grote FPS games die de laatste tijd uitkomen, allemaal met leveling, statranking, earngen van betere wapens.... Allemaal rare troep die de games alleen maar unbalanced maken en compleet skill-loos.. En dat dan allemaal onder de noemer "mainstream". De hele reden dat ik dit maakte is omdat er gewoon niets is zoals dit, en ik denk er geen moment aan om het te veranderen naar 13 in een dozijn Call of Duty met musketten. In het geval van limiteren van welke uniformen of units je kan, dat lijkt mij niets, als een nieuwe speler wil je toch alles even uitproberen? :)

We hebben tijdens de beta een verdubbeling van het aantal maps gehad door community members die dus voor ons maps maakten, we gaan waarschijnlijk in een week of 2 een officiële mapping contest houden waarbij we wat dingetjes weggeven, alle goede maps die er uit rollen zullen in het spel worden toegevoegd.

De meeste community aspecten, nieuws en andere happenings gebeuren op het Taleworlds forum:
http://forums.taleworlds.com/index.php/board,280.0.html

Je vind daar iets van 400 clans, allemaal events, laatste discussies enzovoorts.

Cheers.

Vincenz0 wijzigde deze reactie 02-05-2012 08:25 (4%)

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

Momenteel op steam:

warband
van 19,99€ voor 9,99€
en de dlc:
van 9,99€ voor 4,99€

dus hele collectie voor 15 euro..
aanbieding geldig tot 11 juni

PERFECTENSCHLAG!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

zo.. de eerste twee uur wel vermaakt met de game :)
heerlijk die muziek ook op de achtergrond, past goed! (nou ja... achtergrond.. heb muziek vol aan en sound terug geschroefd.)

wat mij nog niet helemaal duidelijk is.. hoe krijg ik muziek instrumenten te pakken?? schijn het niet te kunnen selecteren in de keuze menu's. zat verborgen onder het chat gedeelte :)
En de canister shots van de cannons... doen die wel wat? of droppen ze sneller dan de normale round shots? ik heb meerder keren mensen redelijk dichtbij gehad, maar het schijnt geen effect te hebben.
Ik mis ook nog wel de georganiseerde battles... zijn die er? of is het dan toch echt clan werk?

-edit-
lijkt er trouwens ook op dat het spel geen dual graphic cards ondersteund.. klopt dat?

Rexcore wijzigde deze reactie 09-06-2012 12:02 (8%)

PERFECTENSCHLAG!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

ah crap.. ben weer eens veel te vroeg geweest.
vandaag op steam:

warband
van 19,99€ voor 9,99€ voor 4,99€
en de dlc:
van 9,99€ voor 4,99€

:(

Rexcore wijzigde deze reactie 10-06-2012 11:22 (6%)

PERFECTENSCHLAG!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiestaSolara
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-07-2013
quote:
Rexcore schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:22:
ah crap.. ben weer eens veel te vroeg geweest.
vandaag op steam:

warband
van 19,99€ voor 9,99€ voor 4,99€
en de dlc:
van 9,99€ voor 4,99€

:(
Zelfde hier, balen natuurlijk.
Maar ja, that's life.

Moet zeggen dat de line battles -mits je bij een regiment zit- heel erg vet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nogal nieuwschierig geworden door dit topic :)
En aangezien het hele zootje nu nog maar 8.75 was op steam is dit de ideale gelegenheid om het eens uit te proberen ! Alleen nu even geen tijd, maar zal het van de week eens gaan spelen :)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makje
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:13

makje

Professioneel prutser

Totale pakket van de 3 spellen + deze mod kost vandaag zelfs maar EUR 8,74

http://tweakers.net/ext/f/LcwUcWHAHw5kGnehPTfnXLYU/thumb.jpg

Er is nu dus weer een extra speler bij :)
edit:
lol @ hierboven :P

makje wijzigde deze reactie 10-06-2012 13:13 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiestaSolara
quote:
makje schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:12:
Totale pakket van de 3 spellen + deze mod kost vandaag zelfs maar EUR 8,74

[afbeelding]

Er is nu dus weer een extra speler bij :)
edit:
lol @ hierboven :P
Gefeliciteerd!
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

quote:
FiestaSolara schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Zelfde hier, balen natuurlijk.
Maar ja, that's life.

Moet zeggen dat de line battles -mits je bij een regiment zit- heel erg vet zijn.
en bij welk regiment zit je?
heb stiekem ook wel belangstelling voor zo'n line battle

PERFECTENSCHLAG!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiestaSolara
quote:
Rexcore schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:04:
[...]

en bij welk regiment zit je?
heb stiekem ook wel belangstelling voor zo'n line battle
6e Voltiquers.
PM je steamname maar, dan voeg ik je even toe anders. :P

• Vincenz0
quote:
Rexcore schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:33:
[afbeelding]

zo.. de eerste twee uur wel vermaakt met de game :)
heerlijk die muziek ook op de achtergrond, past goed! (nou ja... achtergrond.. heb muziek vol aan en sound terug geschroefd.)

wat mij nog niet helemaal duidelijk is.. hoe krijg ik muziek instrumenten te pakken?? schijn het niet te kunnen selecteren in de keuze menu's. zat verborgen onder het chat gedeelte :)
En de canister shots van de cannons... doen die wel wat? of droppen ze sneller dan de normale round shots? ik heb meerder keren mensen redelijk dichtbij gehad, maar het schijnt geen effect te hebben.
Ik mis ook nog wel de georganiseerde battles... zijn die er? of is het dan toch echt clan werk?

-edit-
lijkt er trouwens ook op dat het spel geen dual graphic cards ondersteund.. klopt dat?
Canister werkt zeer goed van dichtbij maar over de lange afstand raak je 3 x niets. De kogels verliezen hun kracht snel dus echt een close range optie.

Georganizeerde battles zijn er zeker, eigenlijk dagelijks, zelfs op zondag met 1000 man. (over verschillende servers dan)

Een lijst met events kan je hier vinden:
http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,222722.0.html

Meeste vereisen dat je in een clan/regiment zit, er zijn er op dit moment een paar honderd, kies maar uit hier:
http://forums.taleworlds.com/index.php/board,283.0.html

Ik heb inderdaad gehoord dat een aantal SLI/Crossfire opstellingen niet performen, simpele oplossing is om voor dit spel je 2e kaart uit te schakelen, dat kan in je Nvidia/ATI instellingen per spel geregeld worden.

De steam sale ging beter dan verwacht, om wat cijfers te tonen:

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)

Coding 4 Fun!

• Kain_niaK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:55

Kain_niaK

Beats, Bitcoin & Bijbel

Leuk topic op Reddit over dit spel.

http://www.reddit.com/r/g...ount_and_blade_is_my_new/

http://imgur.com/a/fiL1w

Ziet eruit als een spel om vooral lol mee te hebben :)
Zoals vroeger met de eerste Zombie Panic games :P

Hahaha _O-

Kain_niaK wijzigde deze reactie 27-08-2012 01:13 (12%)

https://dlive.tv/Kain_niaK

• dengregg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:17
na een kleine 3 jaar niet nmeer gespeeld te hebben was ik via steam nog maar eens gevraagd geweest om nog eens met een regiment mee te doen, en in tegenstelling tot de vorige keren nu wel eens besloten terug het spel op te starten en een paar lb's mee te doen.

Wel leuk om te zien dat een 7 jaar oude uitbreiding nog actief gespeeld wordt, maar tegelijk wel jammer dat de echt grote lb's amper nog te vinden zijn, de 200 man op een server wordt bijna nooit meer gehaald.

Ben ook wel tevreden over het niveau, vreesde een beetje dat het spel enkel nog gespeeld werd door de anciens met rot veel ervaring, maar was met mijn paar jaar niet meer te spelen wel direct terug een middenmotor in mijn regiment op het gebied van melee. (of het niveau van mijn vorige regiment, 17e, was echt wel extreem hoog).

iRacing Profiel

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True