Router ter versterking van experiabox (snelheids probleem)

Pagina: 1
Acties:

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09-2025
Beste Allemaal.

Ik heb bij een kennis laatst een router achter de experiabox gezet. Dit omdat het signaal niet voldoende bereik had.
Alles werkt maar wel super traag.
De kabel verbinding van af de experia werkt wel snel.
ik dacht ip conflict natuurlijk dus de router als accespoint gezet.
probleem blijft bestaan. het vreemde is dat het benaderen van de router ook erg traag gaat.
2e router geprobeerd zelfde verhaal.
de router bij mij thuis werkt als een speer.
ik snap niet meer wat nu het euvel kan zijn van het trage internet via de router.

iemand suggesties?
de router die ik gebruik is een icidu 300n (geen top merk maar heel veel goede ervaringen mee).

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Doe eens een tracert naar google.nl (cmd, en tracert www.google.nl).

Verder kan het zijn dat je nu twee draadloze netwerken op hetzelfde kanaal hebt? Misschien moet je even met inssider scannen naar de beschikbaare draadloze netwerken in je omgeving.

• Basssment
Ik heb het kanaal van de router wel aangepast naar 11 en ook 13 (deze schijnen wat minder gebruikt te worden).
geen effect.
Wat kan ik opmaken uit de tracert want de uitkomst zegt me niets :S

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:31

The Executer

Lekker belangrijk!

Basssment schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:28:
Ik heb het kanaal van de router wel aangepast naar 11 en ook 13 (deze schijnen wat minder gebruikt te worden).
geen effect.
Wat kan ik opmaken uit de tracert want de uitkomst zegt me niets :S
Kanaal 11 wordt veel gebruikt (juist omdat die vroeger minder gebruikt werd, en iedereen overschakelde), 13 wel iets minder. Niet alle clients kunnen connecten namelijk op kanaal 13. Zoals eerder al aangegeven, scan eens met inssider / netstumbler en kijk welke netwerken er in de buurt in gebruik zijn.

Als je de uitkomst van de tracert hier plaatst, kunnen we wel zeggen of er iets aan de hand is, of dat het in orde is.

[ Voor 5% gewijzigd door The Executer op 22-04-2012 11:55 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Basssment
Ik ben momenteel niet in staat de pc te testen met de tracert helaas is mijn buurman niet thuis.
Wel kan ik de inssider uitvoeren (scheelt niet veel afstand natuurlijk).
Ik krijg 4 netwerken waarvan 1 mijn eigen op kanaal 9
1 keer de icidu van de buurman die nu hier staat op kanaal 11 en 7 (waarom ook 7 is een raadsel voor mij) en werkt hier super snel... en nog een buurman met een kpn speedtouch op kanaal 1
Ik heb zelf het idee dat het probleem hem in de combinatie van de router en de experiabox zit.
reset ik alles in de router gaat het 10 min goed en daarna is het weer flut.
de telegraaf website duurt ongeveer 4 minuten om volledig te laden.
Met de kabel via een powerline naar de experiabox werkt alles perfect.
gooi ik de router daar achter is het ook weer mis. alle kabels vervangen geen effect..

Zou ik misschien beter een extender kunnen plaatsen ipv de router?

[ Voor 4% gewijzigd door Basssment op 22-04-2012 13:16 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Basssment schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:15:
1 keer de icidu van de buurman die nu hier staat op kanaal 11 en 7 (waarom ook 7 is een raadsel voor mij) en
Wireless-N heet dat. Zonder 40MHz bandbreedte (2x20MHz kanalen) zou de maximale verbindingssnelheid ~150Mbps zijn. Sowieso overlappen 11 en 9 zelfs zonder dat trucje elkaar al.

De router werkt als AP en de experiabox is dus aan het routeren? Dan moet de kabel van de experiabox naar de icidu wel in een LAN poort en niet in de WAN poort. [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Basssment
@Nivk de router is goed aangesloten. Echter als ik hem normaal als router achter router aansluit (wat problemen zal opleveren) doet het probleem zich voor maar ook als ik hem als AP heb.

• Basssment
niemand weet hoe de experiabox mogelijk mijn signaal verpest.

• Basssment
Ik kom er net achter dat het probleem extra erg is bij accu storrm. dus internet word traag bij het verwijderen van de net stroom.
zou hte iets van energiebeheer zijn van HP mogelijk?
Pagina: 1