© kwanten 2001
www.arstechnica.com die gaan overal vaak heel gedetaileerd op in, denk dat je daar wel kunt vonden wat je zoekt
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Nou eeeehm
zoek eerst uit hoe het hardwarematig werkt, dus transistors.... kun je wel in een natuurkundeboek vinden
EN en OF - poortjes etc
zoek dan op hoe je binair moet optellen en aftrekken
en lees nog wat op emulators.com over x86 processors (micro-ops, registers, cycles etc)
je dacht toch niet dat er een simpele uniforme uitleg was over de werking van een processor? Ü
zoek eerst uit hoe het hardwarematig werkt, dus transistors.... kun je wel in een natuurkundeboek vinden
EN en OF - poortjes etc
zoek dan op hoe je binair moet optellen en aftrekken
en lees nog wat op emulators.com over x86 processors (micro-ops, registers, cycles etc)
je dacht toch niet dat er een simpele uniforme uitleg was over de werking van een processor? Ü
Quoten is geweldig... - boer Krelis
Verwijderd
Nou de werking van processors is dus best wel gecompliceerd.
Ik heb hier een boek dat "Logic and Computer desigin fundamentals" heet en daar staat wel het e.e.a. in.
Het handigst lijkt me als je je wat verdiept in logische bouwstenen (en-poorten, of-poorten, invertors, multiplexers, transmission gates, buffers, flip-flops).
Dan kijkt hoe combinatorische schakelingen werken, vervolgens sequentele schakelingen. M.a.w. je bent nog wel even zoet
.
Aangezien het om een werkstuk gaat vermoed ik toch dat je dit niet wil, dus vertel even wat duidelijker wat je wil. Even snel uitleggen hoe het precies werkt is er dus niet bij. Snel uitleggen en precies uitleggen gaan eigenlijk nooit echt samen
.
Ik heb hier een boek dat "Logic and Computer desigin fundamentals" heet en daar staat wel het e.e.a. in.
Het handigst lijkt me als je je wat verdiept in logische bouwstenen (en-poorten, of-poorten, invertors, multiplexers, transmission gates, buffers, flip-flops).
Dan kijkt hoe combinatorische schakelingen werken, vervolgens sequentele schakelingen. M.a.w. je bent nog wel even zoet
Aangezien het om een werkstuk gaat vermoed ik toch dat je dit niet wil, dus vertel even wat duidelijker wat je wil. Even snel uitleggen hoe het precies werkt is er dus niet bij. Snel uitleggen en precies uitleggen gaan eigenlijk nooit echt samen
www.howstuffworks.com Daar staat meestal wel wat handigs
What a fine day for Science! | Specs
Verwijderd
kijk eens op http://www.bops.com onder 'training' en 'start demos'. Bij single processor krijg je een overzicht van de onderdelen: functie-units, registerfile, geheugen, communicatie met andere units, ....
Zelf heb ik stage gelopen bij dit bedrijf en de visualisatie is redelijk goed. De overzichten op arstechnica zijn ook goed en up to date. Kijk ook eens op http://www.nondot.org/sabre//os/ voor gegevens hoe allerlei hardware erop aansluit etc etc.
Je kunt hier trouwens een hele studie (b'vo elektro) van maken
Zelf heb ik stage gelopen bij dit bedrijf en de visualisatie is redelijk goed. De overzichten op arstechnica zijn ook goed en up to date. Kijk ook eens op http://www.nondot.org/sabre//os/ voor gegevens hoe allerlei hardware erop aansluit etc etc.
Je kunt hier trouwens een hele studie (b'vo elektro) van maken
Ik ben MEGA newbie in processors, dus dit zal wel een super stomme vraag zijn:
"wat is het verschil tussen een Amd athlon 1000 MHz en een Intel Pentium III 1000 MHz?"
"wat is het verschil tussen een Amd athlon 1000 MHz en een Intel Pentium III 1000 MHz?"
© kwanten 2001
verschillende fabrikanten; verschillende L1 cache grote; verschillende fsb waardes... :-)
das zeker niet echt wat je bedoelt? qua snelheid ontlopen ze elkaar niet zoveel...
das zeker niet echt wat je bedoelt? qua snelheid ontlopen ze elkaar niet zoveel...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
Moderne processors zijn ECHT gecompliceerd. Out of order execution, late commitment, virtual registers etc etc. Als je een simpel model van een processor wilt zien, haal dan eens een handboek van een microcontroller op. Dat zijn processors van A tot Z zonder de toeters en bellen die het onmogelijk maakt om procs. te vergelijken en te begrijpen. Goeie sites hiervoor zijn:
www.microchip.com
www.philips.com onder semiconductors
maar ook ti, atmel eva hebben sites met schema's die het makkelijker maken om een simpele proc te begrijpen.
www.microchip.com
www.philips.com onder semiconductors
maar ook ti, atmel eva hebben sites met schema's die het makkelijker maken om een simpele proc te begrijpen.
Verwijderd
Zie : [topic=150845]
voor een verwijzing naar een boek van Tanenbaum. Moet je gewoon gelezen hebben will je uberhaupt een werkstuk in elkaar kunnen zetten met 'enige' kennis van zaken. Het is ook nog eens makkelijk en leuk om te lezen. Beperk jezelf niet tot copy & paste vanaf het web voor je werkstuk.
voor een verwijzing naar een boek van Tanenbaum. Moet je gewoon gelezen hebben will je uberhaupt een werkstuk in elkaar kunnen zetten met 'enige' kennis van zaken. Het is ook nog eens makkelijk en leuk om te lezen. Beperk jezelf niet tot copy & paste vanaf het web voor je werkstuk.
Pagina: 1