Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik mijn (tweedehands) HD 5850 ontvangen. Deze wilde ik -uiteraard- meteen installeren op mijn mobo (ASUS P5G41TD-M Pro). Ik wist al wel dat de PCI-e aansluitingen niet helemaal compatible zouden zijn (VGA heeft een 2.0 x16 slot en mijn mobo een 1.0 x16). Maar na me redelijk te hebben ingelezen op internet en hier op Tweakers, zou dit geen groot probleem moeten zijn: het prestatieverlief nam ik maar voor lief. En daarnaast keek ik toch al uit naar een ander mobo in de snelle toekomst.

Echter, ik was even vergeten na te kijken of ik voor de rest wel de goede aansluitingen had, lees stroomtoevoer. Nu heeft mijn Corsair Builder CX430 maar één PCI stroom uitvoer (6/8 pins, aanpasbaar). De HD5850 heeft twee 6 pins ingangen. Ik dacht, laat ik het gewoon proberen met één aansluiting.

Zo gezegd, zo gedaan. Echter, bij het inschakelen van de pc gingen alle toeters en bellen af. Piepjes hier en daar. En geen beeld. Heb hem toen meteen uit gezet.

Nu moet ik heel eerlijk bekennen, ik heb de stekker niet in beide ingangen geprobeerd, alleen maar in ééntje. Ik dacht, voordat ik iets sloop ga ik eerst maar op Tweakers navraag doen.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Is het echt de tweede 6 pins stekker die ik mis?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
heel simpel: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Oké, simpel: kut!

Bedankt! :)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Maar nog even voor de zekerheid, dat verschil in interface, dat kan geen kwaad toch? Behalve het prestatieverlies?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Zo, even naar de winkel geweest om een OCZ ModXstream 500W aan te schaffen (ook met het oog op de eerder vermeldde upgrade binnenkort).

Alles goed aangesloten, alles springt aan, inclusief de koeler van de videokaart. Alleen krijg ik geen beeld. Heb al verschillende aansluitingen geprobeerd: beide DVI slots en de HDMI aansluiting.

Iemand een idee wat hier mis kan zijn? Misschien zie ik nog dingen over het hoofd.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je wel beeld in je BIOS of niet? Staat alles juist in je BIOS?
CMOS Reset wil wel eens helpen...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Nee niet eens BIOS. Lijkt net of er geen signaal gaat naar het beeldscherm.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Niemand een idee? CMOS reset hielp niet.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Heb je wel beeld via de onboard videochip? Zo ja, stel in je bios dan in dat je je pci-e videokaart wilt gebruiken.

En niet zo ongeduldig zijn, kicken binnen 24 uur mag niet op GoT

[ Voor 0% gewijzigd door NATStudent op 21-04-2012 20:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Al in een andere pc geprobeerd? Kan natuurlijk ook zijn dat de videokaart niet werkt (heb je em werkend gezien?).

En aangezien je onboard VGA/DVI hebt, daar al een monitor op aangesloten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Misschien een probleem met je nieuwe voeding, het kan zijn dat het moederbord niet voldoende stroom krijgt om op te starten, probeer het eens met je oude/onboard kaart.
Als dat ook niet werkt, kun je de voeding terug brengen voor RMA.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Sorry voor de onnodige kick, ben inderdaad een beetje ongeduldig!

@NATstudent en prutser
Had er eerst een 9600GT in, die zit er nu dus weer terug in en werkt gewoon. De onboard videokaart heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Andere PC heb ik helaas op dit moment niet tot mijn beschikking, iedereen heeft alleen een laptop in dit studentenhuis. :P

@Silasje
De voeding doet het wel gewoon als ik de HD5850 er niet in heb. En aangezien hij sterker is dan mijn oude voeding lijkt me dat het probleem niet?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Daar ben ik weer:

Inmiddels een nieuw mobo+cpu van een medetweaker overgenomen:

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P in combinatie met een AMD Phenom II X3 720.

De 5850 doet zijn werk nog steeds niet. Wat ik tot nu toe heb gedaan:

-Bios geüpdate naar laatste versie en drivers geïnstalleerd
-Beide PCI slots geprobeerd
-Oude videokaart in beide PCI slots geprobeerd
-Kabels uitgewisseld

Niks helpt. Het rare is dat de fan wel begint te draaien. Alleen hoor ik ook geen 'opstartpiep'.

Wat denken jullie? Rijp voor RMA?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ik bedacht me net; hoe groot is de kans dat het aan de PSU ligt? Het is dus een 500W voeding, 12V+ is 18A.

De PCI stekkers die eruit komen zijn 6 pins en 6+2 pins. Maakt het nog uit welke kabel in welke aansluiting steek? Ik heb het al over en weer geprobeerd, maar geen verschil natuurlijk.

Misschien toch te weinig power? Lijkt me niet eigenlijk.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Als je het zeker wilt weten zul je de kaart in een ander werkend systeem moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ga ik vanavond even doen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Malfoi schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:27:
De PCI stekkers die eruit komen zijn 6 pins en 6+2 pins. Maakt het nog uit welke kabel in welke aansluiting steek? Ik heb het al over en weer geprobeerd, maar geen verschil natuurlijk.
Heb je zo'n aansluiting?
Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/201004/ASUSeah5850top_rear.jpg

Die moeten wel helemaal gevuld/aangesloten zijn. Dus niet 2 kabels van 6 pins. Is al weer een tijdje geleden maar ik zat geloof ik met hetzelfde. Ik zocht naar een 6 pins en 8 pins. Maar uiteindelijk geloof ik 2x 6 pins en 1x 2 pins aangesloten. Correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJSchuiteman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
En wat zijn de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

mickjuh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:19:
[...]

Heb je zo'n aansluiting?
[afbeelding]

Die moeten wel helemaal gevuld/aangesloten zijn. Dus niet 2 kabels van 6 pins. Is al weer een tijdje geleden maar ik zat geloof ik met hetzelfde. Ik zocht naar een 6 pins en 8 pins. Maar uiteindelijk geloof ik 2x 6 pins en 1x 2 pins aangesloten. Correct me if i'm wrong :)
laatste 2 zijn te verwaarlozen eigenlijk, zijn alleen 2 extra aarde draden voor een beetje meer vermogen. hij hoort het dan wel te doen maar zelf zou ik er niet vanuit gaan.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een sterkere voeding geprobeerd? Ik las namelijk dat de voor de hd 5850 minstens 500 watt nodig hebt. Nu weet ik niet hoeveel je processor nodig heeft, maar ik denk toch dat je rond de 700 watt aan moet gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Er zijn vast genoeg zaakjes in je woonplaats dat als je van tevoren even belt, dat je lang kunt komen en de kaart kan laten testen. Ik zeg telefoneren, omdat je dan zijn naam opschrijft en een afspraak maakt. Wees taktisch en wie weet kan dat zelfs voor niks. Kost je dan een paar euro voor vervoer en het bellen zelf, maar frustratie verdwijnt als *rokjes onder de zon :) ( * say wát?)

:D

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Pagina: 1