Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunSear
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2024
Sinds een paar maanden heb ik een 42" televisie (zie koppeling) staan en kijk er met erg veel plezier naar. Ik zou hem nu echter graag aan de muur gaan hangen en dan zo strak mogelijk aan de muur. Wat me alleen tegenwerkt is dat ik mijn WII er via Component op aan wil sluiten. Philips is zo fijn geweest om de component aansluiting naar de muur te laten wijzen. Op aanraden van een andere Tweaker heb ik al een setje haakse component verloopjes gekocht, waardoor de 5 component kabels nu nog een 2cm uitsteken.

Weet iemand echter een haaks verloop stukje dat nog minder uitsteekt? Ik zie een hele mooie standaard waardoor de TV op 1,3 cm van de muur komt te hangen (http://www.tvbeugels.nl/c...15_Barkan_wandbeugel.html, zie ook koppeling), maar op het moment werkt dat dus niet.

Hoop dat iemand de gouden tip heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tuurlijk het is bija allemaal plastic tegewoordig. (puur om vast te kunnen pakken) gewoon de achterkant ven de tulpconnector voorzichtig met een schep mesje korter maken

been there, done that

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunSear
Hmm, de connectors die ik nu heb, daarvan begint het stuk wat wegloopt ook echt zo'n beetje aan het einde. Gaat hiermee niet lukken helaas.

Toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Out-of-the-box denkend: kan je niet een uitsparing maken in de muur?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:42
ik zou bijna de connectors los kopen en zelf wat in elkaar solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen ervaring mee, maar zoiets als dit en dan met hdmi verder?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.monsterproduct...splay.asp?pin=656&id=7997 wellicht?

http://www.kabeltje.com/t...-haaks-verguld-p-352.html (goedkoper)

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 21-04-2012 20:01 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SunSear schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:05:
Hmm, de connectors die ik nu heb, daarvan begint het stuk wat wegloopt ook echt zo'n beetje aan het einde. Gaat hiermee niet lukken helaas.

Toch bedankt voor de tip
Het stuk wat wegloopt ?

Je bedoelt dat zachte ding wat meebuigt met het snoer ? ik bedoel iig de halve connector

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/drawings/d/1DIFuXvUFlOcKYQ-JWO5Fqqq6qephWtNqI0SPVed_SJI/image?pli=1&w=960&h=720

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 22-07 19:48
Dat is een "connector shell" in het engels, nederlandse term weet ik niet.
Bij kant en klaar kabels is deze vaak "moulded", dwz aangegoten en kun je dus niet gemakkelijk verwijderen.
Maar als je wat geweld gebruikt of er zelf een paar losse plugjes aanzet, ja dan kun je die shell gewoon weglaten en het kabeltje er haaks aan solderen.
Als ik geen passende shell heb, dan maak ik er zelf eentje door klodders smeltlijm aan te brengen met een lijmpistool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ach ik heb zel al eerder gewoon met een scherp mesje kleiner gemaakt hoor bij vrienden. idd achter de tv net als de ts

Geen geweld, beetje bij beetje snijden

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 21-04-2012 21:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:09:
Out-of-the-box denkend: kan je niet een uitsparing maken in de muur?
Lijkt mij ook de meest simpele en tevens effectieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10
Dat stukje plastic is ook nuttig, het voorkomt dat bij trekbelasting je gelijk de soldeer tussen de draad en de tulp los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
fish schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:11:
Geen geweld, beetje bij beetje snijden
Met 'geweld' bedoel ik niet met bijl of explosieven, maar gewoon op destructieve wijze ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 21-04-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Termi schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:23:
[...]

Dat stukje plastic is ook nuttig, het voorkomt dat bij trekbelasting je gelijk de soldeer tussen de draad en de tulp los laat.
Veel te veel trakontlasting en who cares, drie plug moet in de tv met weing ruimte, kiezen of delen
Als je aan het snoert trek ben je toch een lul, dat moet je gewoon niet doen

Liever een gammele stekker dan een gat in mijn muur denk ik dan. Maar als jij zelf een gat in de muur wil maken of de tv ver(der)hangen kan me toch niets schelen. dat mag je toch lekker zelf weten, ofnie ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunSear
Wat er gelinked werd, is precies wat ik nu heb zitten in mijn TV:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8153/7103300819_6686700716_o.jpg

Daar lijkt me weinig aan weg te snijden, het verloopt ten slotte weer in een vergulde connector waar je de component kabel op aan sluit. Misschien dat een haakse kabel zelf wel wat aan valt te snijden, zoals fish zegt.

Dan moet ik echter ook weer een nieuwe kabel kopen, om de orginele WII kabel te slopen vind ik een wat prijzige en riskante oplossing. De goedkopere oplossing lijkt me een adaptertje waar het rood omrande stuk gewoon niet is, het steekt nutteloos uit!

Die Wii2HDMI ziet er ook briljant uit, dat kan de oplossing zijn. Dat kost dan wel weer wat, maar dan kan mijn TV strak op de muur, dat levert bonus punten op! ;-) Weet iemand waar dat hier in Nederland te krijgen is?

Thanks so far

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Gewoon een paar el cheapo losse plugjes scoren bij de onderdelenboer.
Zo zitten ze ongeveer in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.surplus-electronics-sales.com/Zencart/images/products/121-1057%20RCA%20Plug,%20In-Line%20w-Plastic%20Handle%20sm.jpg

De metalen lip voor de afscherming kun je 90 graden buigen en dan de kabel er haaks op solderen.
Vervolgens de contacten en kabel eind voorzien van een laagje smeltlijm, laten stollen en dan nog een keer en nog een keer tot je een mooie haakse shell hebt gemaakt :)
Pagina: 1