Onkyo TX-NR609

Pagina: 1
Acties:

• Flamie4life
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04-2012
Beste Mensen,

Ik heb een Onkyo TX-NR609 aangeschaft aangezien ik toch wat beter geluid en meer mogelijkheden wou hebben. Had hiervoor een Onkyo HT-S3200. Ik ben helemaal niet thuis in deze wereld maar de versterker bij mensen en in winkels te hebben geluisterd vond ik dit de beste versterker bij mij passen.

Nu heb ik graag wat advies nodig. En denk dat ik hier wat beter advies kan krijgen dan in de winkels waar ik het gevoel heb dat ik meer een verkoopadvies krijg dan een eerlijk advies.

Buiten de versterker heb ik de volgende speakers aangesloten:

Wharfedale Valdus 400 x 2 als front speaker

8 omhz
Freq 40Hz tot 20000 Hz

3 x Onkyo SKW 370 speakers ( van de vorige set )
6 omhz
Freq 80Hz tpt 20 khz

De subwoofer heeft de volgende eigenschappen.

6omhz
130watt Freq 30Hz - 150Hz

Nu weet ik wel dat ik nieuwe center en surround speaker moet aanschaffen. Ik blijf gebruik maken van de Valdus 400 speakers als mijn voorste speakers. Doel is nu om een goede 5.1 geluidopzet te maken en later naar een 7.1 front high speakers opzet te gaan.

speakerdraad zijn allemaal: meerdradige gevlochten koperdraad van 3mm
woonkamer is vierkant van +/- 50 vierkante meter
center + surroundspeaker mogen max Lengte 43 hoogte 17cm, vooral cruciaal voor de center speaker

nu komen mijn vragen:

Heb nog een passive subwoofer staan van onkyo maar kan deze niet aansluiten aangezien de versterker een line input tulp aansluiting heeft en mijn versterker gewoon bekabeld is. Of zijn er toch aansluitingsmogelijkheden voor één kant tulp, andere kant bedraad? Wil namelijk niks doen wat de versterker kan beschadigen!

welke speakers raden jullie mij aan voor center en surround? Kijk voornamelijk films.
Budget ligt max op 150 Euro per speaker. Indien er een nieuwe subwoofer komt drukt het budget uiteraard wel maar kan altijd de bass van de valdus hoger zetten en doorsparen voor de subwoofer.

Jullie tips en adviezen zijn van harte welkom.

grtz

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Flamie4life schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:14:
Heb nog een passive subwoofer staan van onkyo maar kan deze niet aansluiten aangezien de versterker een line input tulp aansluiting heeft en mijn versterker gewoon bekabeld is. Of zijn er toch aansluitingsmogelijkheden voor één kant tulp, andere kant bedraad? Wil namelijk niks doen wat de versterker kan beschadigen!
Ga je niets mee kunnen doen. In de zin van dat de enige manier om een passieve subwoofer werkend te krijgen het inzetten van een monoblok is om deze actief te krijgen. En dat zijn die subwoofers uit kant en klare setjes gewoon niet waard. Natuurlijk kan je de subwoofer bij de fronts er aan hangen, maar dan krijgt de subwoofer alles voor zijn kiezen qua bereik. Mocht je dat doen dan moet er een extern filter tussen welke de tonen boven de xx Hz niet doorstuurt. In alle gevallen is een actieve subwoofer kopen beter en handiger.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01 21:21
Ik zou budget apart leggen voor een goede aktieve sub. Sub is erg belangrijk bij films en ook bij muziek. Ik kan niet meer zonder mijn RW-12d in ieder geval.

Voor de surrounds zou ik marktplaats in de gaten houden. Lijkt mij het beste om bij hetzelfde merk te blijven; het mooiste natuurlijk uit dezelfde serie. Dan houd je in ieder geval de tweeters gelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door InfinityG35 op 22-04-2012 20:59 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Flamie4life
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04-2012
Bedankt voor de info.

@infinityG35. Valdus serie is er helaas niet meer. Ik zat te denken aan de Kef C3 als surround. Kef Q300 heb ik liever, geluid is vele malen beter. Maar zijn ook 140 euro duurder. Ga nog even wat winkels langs om naar de speakers te luisteren. Kef C3 staat op I-net niet heel positief beoordeelt. Denk dat het toch een kwestie is wat je zelf mooi vindt klinken.

• PatJong
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03-2016
Beste mensen,

Ik heb ook wat advies nodig over mijn Onkyo TX-NR609. Deze reciever heeft 2 boxen secties en dat is er voor mij net eentje te weinig. Ik heb in de woonkamer op de A-sectie een 5.1 opstelling van boxen aangesloten. De plafondboxen in de keuken heb ik op de B-sectie aangesloten in 2.0 opstelling. Ik zoek nog een mogelijkheid om de buitenboxen, 2 onverwoestbare Jamo dk 120 boxen aan te sluiten. Ik heb ze aangesloten gehad op de B-sectie, gelijk met de boxen in de keuken, maar dan is er veel volume verlies en kan ik beide boxparen niet afzonderlijk bedienen. Heeft iemand een creatieve oplossing?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
Haha, ik denk niet dat dit bedoeld wordt met "gebruik de search voordat je een nieuw topic opent" :+

Het is vrij logisch dat het volume daalt wanneer je twee speakers op 1 aansluiting gaat aansluiten. Het beschikbare vermogen moet dan ineens door 2 gedeeld worden. Waarom wil je het persé vanaf de onkyo kunnen aansturen?

Het eerste waar ik namelijk aan denk is een extra receiver. Een andere optie zie ik niet gebeuren, omdat alle andere uitgangen op de receiver enkel het geluidssignaal (of beeld) doorsturen. De speakers zijn passief en hebben daarom ook vermogen nodig.

Wat hééél misschien nog kan, is de speakers zelf actief maken door het toevoegen van een klein versterkertje op elke speaker. Ik dacht deze wel eens op ebay en/of conrad gezien te hebben. Als ze de juiste aansluiting hebben zou je dan m.b.v. de pre-out het audiosignaal kunnen doorsturen. Dit is echt puur een gedachtespinsel van mij. Geen idee of het praktisch en/of uitvoerbaar is.

[ Voor 42% gewijzigd door LA-384 op 23-03-2016 20:38 ]

• PatJong
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03-2016
Dank je voor de info. Ik heb om het volume buiten te regelen al een apparaatje gekocht wat ik tussen de boxenkabels zet. Het werkt als een soort weerstand, maar levert geen vermogen. Ik denk niet dat ik er onderuit kom, om een tweede receiver aan te schaffen. Mijn vrouw vind het mooi als alle hifi apparatuur er boven elkaar een beetje hetzelfde uitziet, dus ik heb mijn oog laten vallen op de Onkyo TX-8050. Voor de ziggo radio/tv kabel gebruik ik wel een splitter en op mijn modem heb ik nog wel een poort over om een ethernetkabeltje uit te rollen. Kost een paar centen, maar dan kan ik wel jaren vooruit.
Pagina: 1