Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Topicstarter
offtopic:
Hallo,

Sinds woensdag heb ik problemen met internet, uit eindelijk ben ik er achter gekomen dat het probleem te vinden zou moeten zijn bij de router. Dit omdat uit tests bleek dat internet via modem <-> pc wel zonder problemen werkte.

Na vele websites bezocht te hebben, ben ik nergens tot een oplossing gekomen die dit probleem kan oplossen.

Het probleem is voornamelijk dat internet er telkens uitvalt via de router. Wanneer ik hem opnieuw start (stroom er af) dan heb ik uit eindelijk weer een internet verbinding. Echter duurt dit nooit langer dan 30min voor die weer uitvalt. Hij geeft dan ook helemaal geen verbinding meer totdat ik hem van het stroom haal.

Nu heb ik inmiddels enkele dingen geprobeerd om het op te lossen, alleen ben ik tot heden niet tot een oplossing gekomen.

Wat heb ik gedaan;
  1. Modem / Router van stroom gehaald, en in de goede volgorde weer aangezet (Modem > Router).
  2. Router tussen de modem en pc uit gehaald, dit resulteerde in het feit dat internet gewoon werkte, en dus het probleem schijnbaar bij de router moet liggen
  3. Factory Reset uitgevoerd van de router (daarna stap 1 herhaald). Helaas heeft dit zelfs niet iets veranderd.
Deze drie stappen hebben niks veranderd aan het probleem. En valt internet er telkens weer uit. Uit eindelijk heb ik maar de support gebeld van Sitecom. Vervolgens moest ik het volgende uitvoeren;
  1. Pre-Shared Key veranderen naar alleen cijfers, dit zou zo moeten zijn omdat mobiele telefoons tegenwoordig problemen geven met wachtwoorden die ook letters bevatten ?
Uit eindelijk zou dit het probleem moeten veranderen, maar helaas dit was niet het geval. Ook werd mij vertelt om de "Stream Engine" uit te vinken, maar dit ook heeft geen oplossing gevormd.

Nu is het weekend en is er naar mijn weten geen mogelijkheid om sitecom te bereiken (alleen op werkdagen van 9 tot 5). Dus probleem ik het maar via deze weg om hopelijk dit weekend tot een oplossing te kunnen komen.

Ik hoop dat er iemand hier toevallig een oplossing kent, en zich hier in herkent en de oplossing weet.

Edit // nieuw probleem gevonden, wanneer ik hem van stroom haal en terug op zet, branden de leds even en daarna valt alles uit. Ook de oranje led brand niet meer. Dus heb gevoel dat router het begeeft

Helaas werkt de router nu helemaal niet meer. Wanneer die aan het stroom zit, branden er geen leds meer. Ook niet de power-led (oranje). Dus ik schrijf hem nu officieel af als "Defect".

[ Voor 8% gewijzigd door Metian op 21-04-2012 10:29 . Reden: typo ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij Word gruwelijk heet of niet ?

ik had er ook een, die heeft zichzelf gekookt. komt vaker voor als ik het mag geloven
Zet hem eens vertikaa; dan koelen ze net wat beter. maar ik kon na een klein jaar een nieuwe gaan halen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Topicstarter
offtopic:
Wanneer die in gebruik is, word die inderdaad vrij heet. Ik zal hem eens verticaal zetten om te kijken of dit verandering brengt.

Edit // nieuw probleem gevonden, wanneer ik hem van stroom haal en terug op zet, branden de leds even en daarna valt alles uit. Ook de oranje led brand niet meer. Dus heb gevoel dat router het begeeft

TS aangepost, router defect

[ Voor 52% gewijzigd door Metian op 21-04-2012 10:29 ]

Rupsen, Rapsen.