Toon posts:

Beeld van computer naar versterker naar TV verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden,

Ik heb een probleem met het doorgeven van beeld van mijn computer naar mijn versterker naar mijn TV.
Ik zal ten eerste even mijn opstelling geven zodat de situatie wat duidelijker wordt.

Ik heb een Mac mini die is aangesloten op een (Onkyo 607) via een DVI -> HDMI kabel op de eerste HDMI-poort. De versterker is aangesloten op de TV met een HDMI kabel vanuit de TV-out HDMI poort. Wanneer alle 3 de apparaten uitstaan en ik alles in de juiste volgorde aanzet (lees: TV op juiste input, versterker op juiste kanaal, mac mini) dan krijg ik gewoon beeld en werkt alles perfect. Maar wanneer ik bijvoorbeeld weer eens gewoon TV heb gekeken terwijl de mac mini in de achtergrond gewoon blijft doordraaien, en ik schakel weer terug naar mijn HDMI-input, dan krijg ik geen beeld meer.

Ik heb ook weleens last van het probleem dat wanneer ik alles aanzet, het lijkt of alles begint te werken maar dat er op mijn TV dan om de paar seconden een grijs scherm met ruis in beeld komt. Ik ben er al achter wanneer ik de HDMI-kabel vanuit de Mac mini naar de versterker er een keer uit haal en er opnieuw instop dat hij het weer doet. Maar ik heb geen zin op telkens deze actie uit te voeren, snappie.

Zijn er mensen die dit probleem bekent in de oren klinkt of misschien wel een oplossing hebben?

• HcV83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 19:37
Helaas komt dit issue vaak voor bij hedendaagse av receivers. Wat ik zou proberen in jou geval is de verversingssnelheid en de resolutie eens aan te passen op de mac mini naar bv 1080i.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen. Heb geloof ik op dit moment de resolutie op 1080P staan. Draagt hij bij 1080i minder informatie over ofzo waardor het dan wel lukt? Of hoe zit dat technisch?

Verwijderd

De Onkyo die jij beschrijft valt onder de 'kat in de zak' Onkyo series van av receivers betrefende slechte voeding en lage kwaliteit van de HDMI chips.

Sorry maar je bent beter af met een andere receiver

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Klinkt als het zelfde probleem wat een maat van me heeft, zijn oplossing is even simpel als doeltreffend, hij zet zijn AV reciever een keer uit en aan en alles werkt weer

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?