Toon posts:

Macbook aangesloten op tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Sinds gisteren heb ik een tv gekocht a fijn 81cm waarop ik tv kan kijken.
En mijn laptop op aan gesloten is wat veel fijner werkt vind ik zelf.

Nu zit ik met het volgende probleem ik zie niet volledig
alles volledig wat op mijn macbook staat op het tv beeldscherm.

En ik dacht dat er geluid ook mede aan zat, maar volgens mij
heb ik het een en ander daarvoor nog nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:23

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Laat me raden, je mist de randen van het scherm? Zoek eens op "overscan" en met name hoe je dat uitzet op jouw model tv. Geen idee hoe je geluid aan zet, hangt ook af van wat voor poort/adapter je gebruikt, dus je zult wat meer informatie moeten geven dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:18
Het geluid moet je apart nog instellen inderdaad, even er vanuit gaande dat je HDMI gebruikt, gewoon naar 'Instellingen -> Geluid', en daar je source aanklikken. In sommige gevallen geeft hij daar de naam van je TV weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:27

Terrestraeon

END OF LINE

Het zou helpen als je ons kon mededelen welk merk tv, dan kunnen we preciezer helpen waar je moet zoeken om die instellingen aan te passen.

Vaak is er bij de beeldinstellingen ergens een instelling 'Beeldbereik', waar je onderandere kan instellen of er het toestel op hoge resolutie moet werken of een lichte zoom moet gebruiken (waardoor je dus beeld mist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@chris: gaat om een jvc 81cm lcd tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rotje333 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:13:
Het geluid moet je apart nog instellen inderdaad, even er vanuit gaande dat je HDMI gebruikt, gewoon naar 'Instellingen -> Geluid', en daar je source aanklikken. In sommige gevallen geeft hij daar de naam van je TV weer.
Ik heb net even gekeken maar als ik geluid aan klik.
Dan zie ik het volgende staan

Interne speakers: ingebouwd
FPDEUPT3: HDMI
LogMeInSoundDriver

Klik ik dus FPDEUPT3: HDMI aan.
Dan geeft die het volgende aan :
Instellingen voor het geselecteerde apparaat: Er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaar voor het geselecteerde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chris5488 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:17:
Het zou helpen als je ons kon mededelen welk merk tv, dan kunnen we preciezer helpen waar je moet zoeken om die instellingen aan te passen.

Vaak is er bij de beeldinstellingen ergens een instelling 'Beeldbereik', waar je onderandere kan instellen of er het toestel op hoge resolutie moet werken of een lichte zoom moet gebruiken (waardoor je dus beeld mist)
het gaat hierbij om een jvc 81 cm lcd tv. Ik mis geen beeld meer dat had ik in het begin even omdat ik de instellingen niet goed had staan. Waardoor ik soort van tweede beeldscherm had een foto van rechts moest bewegen om het op me tv te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scott schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 05:50:
Laat me raden, je mist de randen van het scherm? Zoek eens op "overscan" en met name hoe je dat uitzet op jouw model tv. Geen idee hoe je geluid aan zet, hangt ook af van wat voor poort/adapter je gebruikt, dus je zult wat meer informatie moeten geven dan dit.
Hoe bedoel je poort\adapter?

Ik heb heb bij de apple store z'n tussen stuk gekocht en een hdmi kabel naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 04:29:
[...]

Ik heb net even gekeken maar als ik geluid aan klik.
Dan zie ik het volgende staan

Interne speakers: ingebouwd
FPDEUPT3: HDMI
LogMeInSoundDriver

Klik ik dus FPDEUPT3: HDMI aan.
Dan geeft die het volgende aan :
Instellingen voor het geselecteerde apparaat: Er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaar voor het geselecteerde apparaat.
Ik update dit even ik heb zoals je zei even gekeken nogmaals.
En ik zet toevallig youtube een nummer aan en ging er vanuit dat het geluid via me mac ging.
Dus ik wilde het geluid harder gaf die een teken aan dat het niet kon.
Het kon dus blijkbaar wel via de tv dus geluid maar harder gezet.

Harstikke bedankt opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn totale plaatje is bijna klaar voor mij heb alleen nog een draadloze muis, toetsenbord, mac houder en goede speakers voor als ik video's wil kijken. Welke speakers zijn er aan te raden die een nice sound hebben??

Mijn budget is ongeveer 100 a 150 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:38
je kunt trouwens ook berichten aanpassen en dingen gewoon onder elkaar zetten inplaats van 6 berichten achter elkaar typen....
Pagina: 1