Beeldscherm flikkert als 2e beeldscherm aan staat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Hey Allemaal,

Ik moest laatst eens een pc voor iemand fixen, en toen had ik een oude lcd monitor aangesloten (geen idee wat voor type het is) zodat ik deze pc naast mijn eigen pc kon gebruiken.

Twee schermen naast elkaar hebben beviel mij wel en daarom heb ik de monitor laten staan. Echter valt het me nu op dat als ik applicaties met een donkere achtergrond open er een flikkering over mijn beeldscherm gaat. Dit gebeurd alleen wanneer de oude lcd aan staat...

Mijn grote lcd scherm is deze: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=218606
van het oude (Medion) scherm heb ik geen idee wat de specs zijn.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van deze flikkering kan zijn?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:05

wontcachme

You catch me? No you wont

Zit alles op dezelfde stekkerdoos/wandcontactdoos? Ik had een soort gelijk probleem wanneer in mijn LCD scherm via vga aansloot op mijn laptop. Kreeg een aardlus tussen de laptop, scherm en stekkers. Probeer een flinke afstand tussen de stekkers te hebben (beste verschillende wandcontactdozen) en dan zou het minder/weg moeten zijn. Een andere oplossing die ik niet aanraad (op eigen risico) is om op je stekker de aarde af te plakken. Eventueel alleen om te testen.

Uiteindelijk heb ik ipv een VGA kabel er een hdmi kabel tussen gedaan en het probleem was weg

[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 21-04-2012 00:48 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
You sir, are a genius :)

Ik heb een van mijn stekkerdozen ertussenuit gehaald (wat een heel gedoe was overigens) en deze anderhalve meter verderop gelegd. Het flikkeren lijkt nu voorbij te zijn ;)

Wel vreemd dat 2 stekkers naast elkaar zoveel invloed op de beeldkwaliteit heeft...