Hey allemaal,
Ik wil weer eens een projectje in HTML beginnen. Ik merk gelijk al dat het weer lang geleden is voor mij, en daarom heb ik jullie hulp nodig
Ik wil een table layout waarvan de breedte van de table data cellen per rij varieert.
Ik heb dus deze code:
Maar het ziet eruit als dit:

De td classe 'logo' moet 100 pixels breed zijn, en de classe 'slogan' 700 pixels.
De td eronder heeft de volledige breedte.
Daaronder weer 700 en 100 (precies andersom dus).
In de afbeelding kun je zien dat de td classe 'logo' een vreemde breedte heeft. Met behulp van css heb ik die echter op 100 pixels gezet:
Waarom werkt dit niet? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ene td 100 pixels is, en in de rij eronder bijvoorbeeld 700 pixels? Ik wil dat iedere rij onafhankelijk van elkaar functioneert.
Ik hoop dat ik 't zo duidelijk heb uitgelegd
Wie zou mij kunnen helpen hiermee?
Alvast bedankt!
(de borders staan aan zodat ik goed kan zien hoe de tabel functioneert)
Ik wil weer eens een projectje in HTML beginnen. Ik merk gelijk al dat het weer lang geleden is voor mij, en daarom heb ik jullie hulp nodig
Ik wil een table layout waarvan de breedte van de table data cellen per rij varieert.
Ik heb dus deze code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <table class="table_main" width="800" align="center" border="1" cellpadding="5" cellspacing="0"> <tr height="100"> <td class="logo"> <center><h1>Logo</h1></center> </td> <td class="slogan"> <h1>Slogan met e.v.t. een afbeelding</h1> </td> <tr> <tr height="10"> <td colspan="2"> Menu komt hier! </td> </tr> <tr> <td width="700"><? if(empty($_GET['p'])) $_GET['p'] = "welkom"; if(file_exists($_GET['p'] . ".php") && !empty($_GET['p'])) include($_GET['p'] . ".php"); else include("welkom.php"); ?> </td> <td width="100"> Menu<br /> Menu<br /> Menu<br /> </td> </tr> </table> |
Maar het ziet eruit als dit:

De td classe 'logo' moet 100 pixels breed zijn, en de classe 'slogan' 700 pixels.
De td eronder heeft de volledige breedte.
Daaronder weer 700 en 100 (precies andersom dus).
In de afbeelding kun je zien dat de td classe 'logo' een vreemde breedte heeft. Met behulp van css heb ik die echter op 100 pixels gezet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .logo { width: 100 px; } |
Waarom werkt dit niet? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ene td 100 pixels is, en in de rij eronder bijvoorbeeld 700 pixels? Ik wil dat iedere rij onafhankelijk van elkaar functioneert.
Ik hoop dat ik 't zo duidelijk heb uitgelegd
Alvast bedankt!
(de borders staan aan zodat ik goed kan zien hoe de tabel functioneert)