Verwijderd

Topicstarter
Via dealextreame heb ik laatst voor iemand een vga splitter besteld om het volgende uit te proberen. Op een aanzienlijk oudere computer (8 jaar oud/begin windows xp tijdperk) wouden we het voor elkaar krijgen om goed koop 2 monitoren aan te sluiten met verschillende bureau bladen. Nu dacht ik VGA spliter er tussen bureau blad>Beeldscherm instellingen enz enz net als bij het gebruik van een video kaart met meerdere aansluitingen. Alleen dit werkt niet wat achteraf ook nog wel logisch is omdat het uit 1 port komt. Nu was mijn vraag of we dit ook software matig op kunnen lossen met een niet al te zwaar programma.

Opstelling nu:
1 Vga uitgang uit video kaart
2 ports vga spliter er uit
2 monitoren er aan hangen

Wat willen we
Op allebijde monitoren 2 apparte bureau bladen (gaat dan voornamelijk om exel sheets)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nope, dat gaat niet werken. Extra video kaart er in doen (kan eventueel ook op USB). Of de huidige vervangen voor 1 met 2 uitgangen. Een oude videokaart wil nieuw ook niet heel doen zijn. 2 a 4 tientjes heb je een kaart die precies kan wat jij wil.

Aan een splitter heb je niks.

Ey!! Macarena \o/

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-01 15:11
Kort andwoord: Nee dit kan niet.

Als je 2 monitoren aan wilt sturen, zul je een videokaart moeten hebben met 2 uitgangen, of er een 2e videokaart bij plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Wij dachten al het zelfde inmiddels, maar bedankt voor de bevestiging, scheelt speur werk op internet ;)
Eens kijken of ik ergens nog een oude video kaart heb liggen met 2 uitgangen