Goede webhosting provider?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427986

Topicstarter
Beste Tweakers,

Normaal plaats ik nooit een topic, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik heb niet zoveel verstand van servers, webhosting e.d. maar is het zo dat het deels aan de webhosting provider ligt hoe snel mijn website laad? Zo ja, welke hosting provider heeft een zeer snelle laadtijd en een hoge up-time?

Graag normaal antwoord. Ik ben ook nog maar 18 en heb niet zoveel verstand van dit soort zaken, daarnaast ben ik ook dislexties dus let niet op de spelfouten.

Groeten,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 16:34

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Je webhosting heeft weldegelijk invloed op hoe snel jou site laad. Hoe meer websites de host op 1 fysieke server zet, hoe trager de laadtijd. Ik zou je niet precies kunnen aanraden welke hosting goed is: Ik heb een VPS bij tillaa en host daar mijn websites, maar dat zou ik niet doen als je een simpele site wilt hosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een webshop die gemaakt is met Wordpress en Woocommerce. Ik heb nu Starthosting, maar die server is volgens mij behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kijk eens naar www.one.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 10:20
Anoniem: 427986 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:53:
Ik heb een webshop die gemaakt is met Wordpress en Woocommerce. Ik heb nu Starthosting, maar die server is volgens mij behoorlijk traag.
Zeker dat Starthosting traag is en niet je Wordpress/Woocommerce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 14:29
Wordpress an sich is gewoon vaak traag.

De snelheid van de website hangt wel af van de server maar nog meer van hoe ingewikkeld de pagina is. Simpele html is supersnel op iedere server. Veel php/mysql/https/cookies maakt het trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:01
one.com ziet er idd goed uit. (zelf geen ervaring mee)

Verder ben ik altijd erg tevreden geweest over antagonist.nl vanwege de goede support. Wat betreft de snelheid denk ik dat het vooral erg afhangt van je eigen website. Zo had ik een niet al te grote joomla site, maar door het een en ander te optimaliseren kreeg ik een enorme performance boost.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 22:53

nathanchunkie

Developer

www.versio.nl, grapje.

Hosten doe ik bij www.hostcreator.nl erg fijn. :)

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die website is zeker van jouw, want als ik het adres op zoek zie ik met streetview een huis staan i.p.v. een bedrijfspand. :p. Ik zie verder op internet vrij veel negatieve reacties over One.com, iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 09:38

Iooryz

iooryz

Zelf heb ik ook goede ervaringen met antagonist.nl, ze leveren goede support, je kunt op verschillende manieren betalen, en de upload is ook lekker snel. Ook kan ik mijn site lekker snel bereiken (ook wordpress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Antagonist is inderdaad een fijne hoster, zit er ook al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453925

Neem alsjeblieft geen hosting bij one.com. Mijn website is er zo'n jaar gehost geweest, maar dat was een aantal keren een groot drama. Er was iets mis aan hun kant, waardoor mijn website offline lag (en die van anderen ook). Wilde men bij de 'live hulp' (die claimt maar niet waarmaakt dat ze 24/7 online zijn) niet toegeven dat de fout bij hen lag. Na een paar uur flink zeuren hadden ze het eindelijk toegegeven, waarna het nog een behoorlijke tijd duurde voordat het probleem was opgelost.

Inmiddels zit ik een tijd bij Antagonist, en zoals eerder in dit topic beschreven is het een goede webhost, ik heb nog nooit problemen of downtime gehad. Mocht er downtime in de planning staan in verband met onderhoud o.i.d., dan wordt het altijd midden in de nacht gepleegd en ruim van tevoren aangekondigd. Problemen worden ook altijd razendsnel opgelost, en met het klantenforum dat je bij Antagonist hebt, kunnen andere klanten je ook helpen, wat alleen nog maar beter werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Antagonist is een prima provider voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zie dat je bij lowbudgethoster.nl al voor minder dan een tientje kan hosten. Is wel een stuk goedkoper, maar vermoed dat de snelheid daar snel zal afnemen als er meer mensen op de server zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 22:53

nathanchunkie

Developer

Anoniem: 427986 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:14:
[...]

Die website is zeker van jouw, want als ik het adres op zoek zie ik met streetview een huis staan i.p.v. een bedrijfspand. :p. Ik zie verder op internet vrij veel negatieve reacties over One.com, iemand anders nog suggesties?
Nee.

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_gadget schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:22:
Ik zie dat je bij lowbudgethoster.nl al voor minder dan een tientje kan hosten. Is wel een stuk goedkoper, maar vermoed dat de snelheid daar snel zal afnemen als er meer mensen op de server zitten.
Ik ben benieuwd naar hun service. Webhosters heeft slechts één review over Lowbudgethoster, en ben al een bedrijf (WebhostNOW) tegengekomen dat vrienden van de eigenaar positieve reacties laat plaatsen, je weet wel waarom...

Even het topic in de gaten houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Anoniem: 453925 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:34:
[...]

Ik ben benieuwd naar hun service. Webhosters heeft slechts één review over Lowbudgethoster, en ben al een bedrijf (WebhostNOW) tegengekomen dat vrienden van de eigenaar positieve reacties laat plaatsen, je weet wel waarom...
Mij zou die naam al direct afschrikken. Zoals Antagonist zijn er nog wel wat goedkope, goede providers. Gek dat er toch altijd mensen zoeken naar iets goedkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 09:23
Mijn ervaring is dat Nederlandse webhosting providers (bij goedkope hosting) erg laks zijn met support.
Ik heb ervaring met Deziweb, Versio en nog een aantal andere Nederlandse webhosting bedrijven, en ze waren allemaal bagger!
Websites die er om de haverklap uitliggen, relatief hoge kosten, DirectAdmin ipv cPanel of Plesk, en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.

Ik zit nu een tijdje bij http://unlimitedwebhosting.co.uk/ en ik ben er heel tevreden over :).
Er wordt 24/7 support gegeven, en de snelheid is ook top.

Hier zijn nog een hoop reviews over Unlimited Webhosting: http://www.reviewcentre.com/reviews245933.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:17
Timons106 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:42:
Mijn ervaring is dat Nederlandse webhosting providers (bij goedkope hosting) erg laks zijn met support.
Ik heb ervaring met Deziweb, Versio en nog een aantal andere Nederlandse webhosting bedrijven, en ze waren allemaal bagger!
Websites die er om de haverklap uitliggen, relatief hoge kosten, DirectAdmin ipv cPanel of Plesk, en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.

Ik zit nu een tijdje bij http://unlimitedwebhosting.co.uk/ en ik ben er heel tevreden over :).
Er wordt 24/7 support gegeven, en de snelheid is ook top.

Hier zijn nog een hoop reviews over Unlimited Webhosting: http://www.reviewcentre.com/reviews245933.html.
Tjsa.. ik neem aan dat unlimited hosting in amerika gehost wordt. Ik zou daar niet aan beginnen.

Ik heb zelf ervaring met Deziweb. Deze zijn altijd correct en bij vragen heb je binnen 1 dag een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 09:23
Nope, het wordt gehost in Manchester, UK :).

Deziweb geeft overigens wel binnen één dag antwoord ja, maar ze zetten zomaar zonder waarschuwing ook gewoon je website op non-actief als zij vinden dat jouw website teveel van de CPU vraagt (wat je overigens niet zelf in kan zien bij Deziweb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05 08:51
Goede ervaringen met WickedWay. Heb daar een dedicated server met wat sites. Niet duur ook.

http://www.wickedway.nl

[ Voor 17% gewijzigd door mvd64 op 25-04-2012 17:31 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timons106 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:58:
Nope, het wordt gehost in Manchester, UK :).

Deziweb geeft overigens wel binnen één dag antwoord ja, maar ze zetten zomaar zonder waarschuwing ook gewoon je website op non-actief als zij vinden dat jouw website teveel van de CPU vraagt (wat je overigens niet zelf in kan zien bij Deziweb).
Waarom zou je je website in het buitenland onderbrengen als dat ook goed in Nederland kan? Er zijn zat goede webhosts, kijk webhosters.nl er maar op na.

Verder, een vraagje, daar ik dit wel vermoed maar niet zeker weet: heeft hosten in het buitenland een erg grote invloed op de laadtijd, en zo ja, hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526902

Ik wou even weten of er meer zijn die ervaringen hebben met providers , waarbij, als je opzegt - je site automatisch is quarantaine wordt gezet.

Dit is mijn ervaring bij Helderhosting. Vorig jaar per einde abonnementsperiode opgezegd. Dit jaar krijg ik in mei een incasso bericht dat als ik niet zo betalen, ik extra incasso kosten moet betalen.
Uiteraard een bericht teruggestuurd dat ik had opgezegd.

Bericht terug: oh, ja was zo. en Boem! in quarantine nog voordat ik de verhuizing in gang kon zetten.
Uit quarantaine halen kon wel hoor, kosten : €99,95.
Ik vindt dat cowboy praktijken.

Mijn zakelijk mail krijg ik niet meer tenzij ik betaal, wat ik weiger. ie weet hier een goede oplossing op?
Zijn dit gangbare praktijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien beter om dit in een apart topic te zetten.
Maar heb je al betaald voor het huidige gebruik? Als je bijvoorbeeld tot eind juli hebt betaald dan moet je er nog gewoon bijkunnen en de site gebruiken. Maar als je contract afgelopen is dan is het een ander verhaal, dan kunnen ze net zo goed je site wissen, dan is het meer hoe netjes ze opereren maar ze hoeven niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526902

De site was opgezegd. Dus dat ze het uit de lucht haalden was helemaal correct. Maar in qauarantaine plaatsen daarentegen wel.

Dit betekend dat ik nog iemand anders erbij kan, verhuizen of wat dan nog voor 40 dagen. Ook mail verdwijnt waarschijnlijk in een diep donker gat, maar misschien kan ik dan de NSA vragen of ze nog een kopietje voor mij hebben.

En de reden daarvoor, omdat ik weg wil bij Helderhosting?
Hebben zij dan ok, bij mij niet dan bij niemand. Let wel ik heb aan al mijn verplichtingen voldaan.

Ook vreemd dat Helderhosting altijd in mij spam mail terecht kwam. Net zoals mij mail ook weleens geblacklist was omdat iemand op dezelfde shared server wel spamde ( volgens Helderhosting) . Dit was ook de reden van vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 10:37
Je bedoeld zeker dat je domein in quarantaine staat, niet je webhosting? Als jij de diensten opzegt is het hun goed recht de domeinnaam bij de SIDN te verwijderen. De SIDN plaatst deze dan idd eerst in quarantaine zodat de domeinnaam evt teruggehaald kan worden bij een fout en niet direct wordt gekaapt door iemand anders. En eruit halen kost idd geld. Eigen fout, je had eerst de domeinnaam moeten verhuizen voordat je de diensten opzegt als je de domeinnaam wilt behouden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Een .nl uit quarantaine halen kost bij enkele partijen 100 euro. Vaak partijen die op het domein zelf niets verdienen. Bij alle andere partijen kost het 25 euro. Een domein uit quarantaine halen hoeft niet persé bij de partij waar hij nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Dat hangt er dus vanaf wie het domein uit quarantaine haalt. Voor de huidige registrar is dat veel goedkoper dan voor een andere partij... Die 100 euro klinkt nog niet eens zo heel gek. (https://www.sidn.nl/faq/f...%5D=3351&cHash=8870a0fd55)

blub

Pagina: 1