Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS 2011] Roaming profiles op nas; offline caching probleem

Pagina: 1
Acties:

• sjibie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 13:39
Situatie:
SBS 2011
Synology nas
Windows xp sp3 clients

Ik ben bezig met het opzetten van roaming profiles met SBS 2011 als server en windows xp sp3 als clients.
De profiel paden verwijzen naar een Synology nas. Met behulp van folder redirection worden een aantal mappen (zoals documenten) verwezen naar een andere share.

Als ik inlog op een client vind ik de volgende fout in het windows logboek van de client:

Bron: Userenv
Gebeurtenis-id: 1525
Windows heeft vastgesteld dat off line caching is ingeschakeld voor de share met zwervende profielen. Om mogelijke profielbeschadigingen te voorkomen, dient off line caching te worden uitgeschakeld voor shares waarop zwervende gebruikersprofielen liggen opgeslagen.

Na flink wat uurtjes googlen kom ik niet verder dan oplossingen zoals dit:
http://www.geekshangout.c...led-roaming-profile-share

Echter dit werkt niet aangezien de profielen op een netwerkshare staan van de Synology nas.

Iemand enig idee?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Werkt wel. Wordt niet aangeraden. Waar ben je nu precies naar op zoek? Je wil weten waar je de offline beschikbaarheid uitschakeld? Rechtsklikken op de map van de home share > sharing > advanced > Do not allow offline availability. De uitleg op de site waar je zelf naar verwijst werkt ook.

Dat de profielen op een NAS staan is niet relevant. Tenzij je daar de shares aan hebt gemaakt maar dat moet je sowieso niet doen natuurlijk. Shares maak je op de server aan. Op je NAS zou je bv een iSCSI target kunnen maken. Als deze dat aan kan natuurlijk. Een NAS op basis van filesystem (smb) benaderen valt niet aan te bevelen.

• sjibie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 13:39
Bedankt voor je antwoord.

Ik had de shares op de nas staan.
Deze nu verplaatst naar de server. En daar op de manier zoals in de link offline caching uitgeschakeld.

Werkt nu zonder fouten :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het waren geen foutmeldingen maar waarschuwingen. Volgens mij moet offline caching uitstaan omdat je wel eens op twee plekken tegelijk zou kunnen inloggen.
Ik raad je aan nog een stapje verder te gaan en d.w.v. GPO's syncing in te stellen. Eigenlijk wil je dat geheel uitschakelen m.u.v. laptops waarbij je d.w.v. een GPO kan bepalen welke mappen gesynchroniseerd moeten worden.