Ik heb al een tijdje een probleem met mijn NAS, ik begin me er nu aan te ergeren.
Het probleem is zomaar ontstaan, het probleem is dat de nas niet meer naar buiten kan, ik kan vanaf me werk of waar dan ook zo in de NAS maar de NAS kan niet naar buiten verbinding maken.
Als ik bijvoorbeeld download station of DSM update wil gebruiken krijg ik de melding:
"De verbinding is mislukt controleer de netwerk instellingen. "
Ik heb zover ik weet alle benodigde poorten geforward en in de router (van ziggo) en de nas DynDNS geactiveerd. De ziggo modem gaat goed (en zo bereik ik de nas ook extern) maar de NAS zegt in het DynDNS schermpje de bovenstaande melding.
Heeft er iemand ideeën?
Dit heb ik zelf al gedaan:
Het uitzetten van de ddns service op de nas heeft geen zin helaas.
Uitzetten van de firewall helpt ook niet
Functie 'Router instellen' meld: 'stel eerst uw router in' klik op router instellen, dan 'ophalen van extern ip adres mislukt'
Trouwens, het heeft gewerkt, volgens mij sinds dat we ziggo hebben niet meer
Het probleem is zomaar ontstaan, het probleem is dat de nas niet meer naar buiten kan, ik kan vanaf me werk of waar dan ook zo in de NAS maar de NAS kan niet naar buiten verbinding maken.
Als ik bijvoorbeeld download station of DSM update wil gebruiken krijg ik de melding:
"De verbinding is mislukt controleer de netwerk instellingen. "
Ik heb zover ik weet alle benodigde poorten geforward en in de router (van ziggo) en de nas DynDNS geactiveerd. De ziggo modem gaat goed (en zo bereik ik de nas ook extern) maar de NAS zegt in het DynDNS schermpje de bovenstaande melding.
Heeft er iemand ideeën?
Dit heb ik zelf al gedaan:
Het uitzetten van de ddns service op de nas heeft geen zin helaas.
Uitzetten van de firewall helpt ook niet
Functie 'Router instellen' meld: 'stel eerst uw router in' klik op router instellen, dan 'ophalen van extern ip adres mislukt'
Trouwens, het heeft gewerkt, volgens mij sinds dat we ziggo hebben niet meer
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter